לנד רובר דיפנדר 110 PHEV במבחן וטיול ברמת סירין

יעקב אבינו כך מסופר בתנ"ך חיכה לרחל שבע שנים, קיבל את לאה במקומה, וחיכה עוד שבע שנים, וכמסופר לא הרגיש איך השנים חלפו בשל אהבתו לרחל.
אני חיכיתי פחות מארבע שנים לרגע בו אממש פנטזיה, ומרגע זה הפנטזיה הפכה למושא חלומות עתידיים.
השעות בהן הדיפנדר החדש ואני בילינו והמקומות אליהם הגענו יישארו בטעם מתוק שלא הגיע אל סיפוקו.
כריש שטעם דם לא ישאר צמחוני, ומי שנסע בדיפנדר 110 חדש יודע עכשיו את ההבדל.
על פנטזיות וחלומות, וטיול חלומי שמחבר את כל אלה בכתבה הבאה.
מבחן דרכים ללנד רובר דיפנדר 110 PHEV משולב בסיפור טיול שבת של אתר השטח לרמת סירין

סיכום טיול ג'יפים מבת שלמה לעין השופט - 24.2.24

שבת נעימה ושמשית לאחר מספר ימים גשומים התאספנו קבוצת מטיילים עם רכבי שטח שונים לטיול מאתגר באזור רמות מנשה.
רישום וחלוקת מכשירי קשר, מדברים קצת על מסלול הטיול, על הוראות בטיחות והתנהגות בשטח ויוצאים לדרך.
סיכום בתמונות של יום טיול ג'יפים בשטח...

סיכום טיול ג'יפים לציר המשלטים, הדרך הרומית, נחל יתלה 9.2.24

שבת חורפית, שמש נעימה מלטפת אותנו, נפגשים בחניית תחנת דלק שואבה לטיול שבאזור הרי ירושלים,
שיחת הכרות, רישום וחלוקת מכשירי קשר, תדרוך על המסלול ועל הטיול, הוראות בטיחות והתנהגות בשטח ויוצאים לדרך.

שישי אתגרי - ממעלה זרון למעלה יאיר 9.2.2024

אחת לכמה חודשים "מדגדג" לי מסלול אתגרי - וכשמזג האוויר מזמין - לא אומרים לא.
התאגדנו קבוצה לא מבוטלת של אוהבי השטח האתגרי ויצאנו להתמודד עם שני מעלות הסמוכים האחד לשני - מעלה זרון ומעלה יאיר.

כמו בכל יום בחירות, גם הפעם, יום הבחירות לרשויות המקומיות, בחרנו לנצל את יום השבתון ואת מזג האוויר הנפלא של סוף החורף על מנת לטייל. נחל תבור ורמת סירין הם איזור מהמם ביופיו שזו בדיוק העונה שלו ויחד עם זאת, התחזיות הבטיחו גשם מדי פעם ובאיזור הזה, גם גשם קטן עלול לייצר דרמות גדולות. זה לא קרה, תודה לאולוהים.... והיה לנו טיול מושלם!

כאשר המדבר ירוק ורטוב - סיכום מסע ג'יפים במדבר יהודה 24/2/24

כך היה בשבת של סוף פברואר, על הפסגות והוואדיות של מצוק ההעתקים.

צילמו אמיר נחומי, בועז גורודיסקי וסוהד חאג' יחיא

טיול מועדון לנד רובר על דרך הבשמים - 24.2.24

חברת המזרח הזמינה את לקוחותיה - בעלי לנד רובר, לטיול נוסף של המועדון לאורך הציר המאתגר של דרך הבשמים - ממכתש רמון ועד לערבה.
שיירה של 12 דיפנדרים דיסקברי ולאורך הדרך, ארוחת צוהריים בשטח, מזג אוויר מושלם ונוף מדברי ייחודי ושומם...

הוביל והדריך: עדי וייזל

טיול ברמות מנשה לתושבים הגיבורים של נחל עוז

ב-7 לאוקטובר (2023) היו תושבי נחל עוז, שקיבוצם קרוב כ-1 ק"מ מהגדר המערכת ומהעיר עזה שמערבית אליה, תחת התקפה של המוני מחבלים. בגבורה רבה, במחיר כבד של 14 נופלים, 7 חטופים מהם נשארו בשבי החמאס צחי ועמרי - שכולנו מאחלים לשחרור מהיר של כולם!. בעזרת לוחמי ימ"ס, מגלן, אזרחים וכיתת הכוננות הצליחו אנשי הקיבוץ להדוף את המחבלים, למחרת פונו מבתיהם צפונה לבית הארחה של קיבוץ משמר העמק ומאז הם חיים ברמות מנשה, כשהעתיד ולוח הזמנים עוד לא ברור.
14 ג'יפאים - חברים מטיילים עם אתר השטח, נרתמו למשימה של טיול שישי משותף עם קבוצה של התושבים. אנשים טובים מקהילת אחווה רעננה, קרסו נדל"ן ומכשירי תנועה (יבואן סוזוקי) יזמו ותרמו את הטיול ויחד עם הח"מ (שלא הדריך מאז 7.10.23) וארז ברט - היזם של הטיולים והצלם בטיול הנוכחי יצאו לטיול ג'יפים בשטח - היה מיוחד מאוד וממש ממש כייף! עם ישראל בשיא עוצמתו!!

סיכום טיול ג'יפים סובב נחל צין 13.1.2024

הרבה מסלולי טיול סביב נחל צין, אולי הנחל הגדול ביותר בארץ. הפעם בחרנו לטיול ג'יפים במסלול המוכר יותר, זה שמתחיל ב "מעלה עקרבים" וסיימנו בגבי פרס, לא רחוק מכביש 25 בקטע של דימונה - צומת הערבה.
מסלול טיול שיש בו כמעט הכול: נוף נגבי טיפוסי, אתגרי נהיגה לטיול ג'יפים מוצלח, מעברי מים, מעט מעלות וטיפוסים ואפילו זכינו ביום עם מזג אוויר מושלם, מזכיר - ינואר, בכל זאת חורף....

סיכום מסע שישי אתגרי  מעלות טל שחר 5/1/24
סיכום מסע שישי אתגרי מעלות טל שחר 5/1/24

אחד לכמה שבועות בוער לי לצאת למסלול אתגרי - כזה שיאתגר את הרכב וגם אותי פה ושם.
אספתי סביבי חבורה של משוגעים לדבר שבכל טיול כזה 5-8 מהם מצטרפים.
אז הפעם נסענו לאזור טל שחר ואף פקדנו את מעלה האשתאול המפורסם

הזמן רץ ואנחנו כבר ביום ה-119 של המלחמה שהחלה בבוקר שמחת תורה ב-7 לאוקטובר. חלקנו עלינו על מדים, חלק אחר נשאר לתמוך בעורף בכל צורה אפשרית אבל חלק מאתנו, פשוט נתלשו מבתיהם, חלק לא קטן של כמה עשרות אלפי תושבים שזכו לכינוי המבאס: מפונים. לא מבחירה ולא באמת שיש להם לאן לחזור, אבל הזמן ממשיך לרוץ.
כדי לעשות להם קצת טוב משרד עו״ד גורניצקי התגייס לעזור לתושבים של קריית שמונה ושל שדרות המשתכנים ברעננה, גייסנו כמה מתנדבים בעלי לב טוב ורכבי 4X4 והוצאנו את החבר'ה לטיול שטח בנחל כסלון שברמת רזיאל.
וגם הפעם כמו בטיולים הקודמים אנו שולחים תודה ענקית לחברת "מכשירי תנועה" על תרומתם הנדיבה
היה תענוג!

טיול מועדון סוזוקי דרך הבשמים קבוצת דרור ברלי 10/2/24

שבת חורפית שמשית ונעימה ממש מזמינה להרחיק דרומה, אל עומק המדבר - ואנו לקחנו את חבורת הג'ימנים הצבעונית לדרך הבשמים הנבטית בשתי קבוצות. זה כבר הפך למסורת נעימה – כי כרגיל בטיולי מועדון סוזוקי, גם הפעם היה משובח במיוחד.

סיכום טיול ציר הנפט בשילוב מסלול רגלי לגב חווה - 10/2/24

שבת שימשית אחרי כמה ימים רצופים של גשם, זה זמן מושלם לצאת לנשום אוויר בכלל ובפרט זמן מושלם לטיול מדברי המשלב נהיגת ג'יפים מעניינת ומסלול רגלי מאתגר לגב חווה המלא

סיכום מסע מועדון סוזוקי 10/2/24 מעין יהב למצפה רמון - קבוצה בהדרכת הוד פדר

שבת בבוקר, השכמנו מוקדם ואחרי נסיעה ארוכה הגענו לנקודת המפגש בעין יהב בערבה בשעה שאפילו בית הקפה המקומי עוד היה סגור..
"קפה וולקם" , תדריך והיכרות בין המשתתפים.
מהר גילינו משהו משותף לכולנו - הרכב המועדף הוא סוזוקי ג'ימני!

טיול מועדון רקסטון מהמרסבא דרך בור העמודים למצוקי דרגות 27/1/24

טיול מועדון רקסטון ממישור אדומים למרסבא, בור העמודים ומצוקי דרגות, הוא אולי "רגיל" ואין בו שום דבר מיוחד – אבל הטיול הזה וכל מה שמסביבו היה הכל חוץ מרגיל. החל מהעיתוי המקורי, הדחייה למועד לא ידוע, תעתועי מזג האוויר וכלה במראות נופי מדבר יהודה וקשיי הדרך כתוצאה מכך. היה לנו טיול מאתגר ושווה ביותר!

סיכום טיול ג'יפים - לטרון - דרך בורמה - ונחל רפאים  20/1/24
סיכום טיול ג'יפים - לטרון - דרך בורמה - ונחל רפאים 20/1/24

שבת חורפית שטופה בשמש נעימה, נפגשים בחניה במנזר השתקנים לטיול באזור הרי ירושלים - דרך בורמה, משלט 16, נחל כסלון ונחל שורק.
מתחילים ברישום וחלוקת מכשירי קשר, תדרוך על המסלול ועל הטיול, הוראות בטיחות והתנהגות בשטח ויוצאים לדרך

סיכום טיול ג'יפים לנחל תבור, רמת סירין ומורד הירדן - 30/12/23

נחל תבור וסביבתו הם האזורים היפים ביותר בעונה זו של השנה בה אנו נהנים מפריחה מהממת, מנחל זורם, מפרות הרועות בשטח, מעברי בוץ מעניינים ועוד אתגרים ונופים קסומים. יצאנו לטיול באזור המיוחד בו נהנינו מכל רגע!

סיכום טיול ג'יפים לדרום מדבר יהודה - גבי פרס וציר המסוע 6/1/24

בבוקר נפלא עם מזג אוויר שימשי של חורף מבשרים על יום מעניין שמצפה לנו. בימים קשים שכולנו עוברים חשוב לצאת לנשום אוויר ולסמן לעולם שלעולם לא ישברו אותנו.
נפגשנו בדימונה להיכרות ותדריך, חלוקת מכשירי קשר, הסבר על המסלול והפרשי הגובה העומדים בפנינו היום, ירידה של כ-1,000 מ' מגובה 500 מ' מעל פני הים למקום הנמוך בעולם במינוס כ-400 מ'.

סיכום מסע מאשלים לשדה בוקר 23/12/2023

הנגב - מה עוד אפשר לספר על האזור הגדול ביותר בארץ, אותו איזור שתופס כ 60% משטחה של המדינה הכ"כ מיוחדת שלנו.
הפעם יצאנו למסלול המשלב נופים צחיחים עם אתגרי נהיגה במרחבים העצומים שבין אשלים לשדה בוקר
מדריך : עדי וייזל

מחבל יתיר לדרום המדבר 25/11/23

שילוב של שני תאי שטח מזמינים זה דבר שאני מאוד אוהב לעשות, בוודאי כאשר בכל אחד מהם יש מעט אתגרי נהיגה.
התחלנו את המסלול באיזור חבל יתיר, הר חירן וגלשנו לדרום מדבר יהודה בסמיכות ליישובים כרמל ומעון.

מועדון סוזוקי יצא לחצות את המכתש הגדול, התמודד מול מעברים טכניים ומדרגות סלע ויצא כשידו על העליונה עם חיוך גדול – היה מעולה באופן מיוחד!

סיכום טיול לגליל התחתון ונחל תבור 19/1/24

מאמצע החורף ועד האביב יש לנו חלון קצר להנות ממסלול ירוק ופורח שחוצה נחלים ומטפס על רמות.
נחל תבור, נחל יששכר, רמת יששכר, רמת סירין, אלו הם חלק מהמקומות בהם ביקרנו, כולם ירוקים וכולם פורחים.

דרך הבשמים הנבטית - יום טיול עם דרור ברלי

הצוקים יריעו,
שמש גדולה של אור
עוד תזרח עלינו.

נדמה שאין תיאור מדויק מזה היכול לשכנע כל חובב טיולים לעזוב הכול ולצאת אל הלא נודע בשם ההבטחה הגדולה.

וכך הבטחה שהחלה בחמש בבוקר לקחה אותנו ליום שלם של ריגושים.

מהר כמריר לסכיני דימונה 22/12/2023

שישי אתגרי, אולי אחת מהקטגוריות היותר אהובות עליי ולכן אני משתדל לא לפספס לפחות אחת לחודש.
הפעם בנגב, אזור נחל והר כמריר, נחל חימר וקינוח בסכיני דימונה.

מדינת ישראל נמצאת כבר למעלה מ 3 חודשים באירוע קשה ותנכ"י. למרות ההפתעה הנוראית שחטפנו כולנו באותה שבת ארורה, אי אפשר שלא להתפעל ולהתפעם מעוצמתנו שלנו, כל אחת ואחד באופן אישי וכולנו ביחד, חיים ונושמים את הכאב הנורא ויחד עם זאת נלחמים בכל הכח תחת השבועה "עם ישראל חי". ביום שישי האחרון, 98 יום לתחילת המלחמה, עשינו זאת שוב והפעם יצאנו עם מפוני העיר שדרות, לטיול מקסים רטוב וחורפי בנחל כסלון למרגלות ירושלים. סמלי או לא, אבל הגשם לא הפסיק לרדת לרגע ומה שהיה לנו שם זה בעיקר אושר, אושר אמיתי, של ילדים והוריהם שכבר למעלה מ 3 חודשים מטפסים על קירות שאינם שלהם ונורא רוצים לחזור הביתה.
תודה ענקית לקהילת אחווה רעננה ולעוד אנשים טובים בקהילה על היוזמה והארגון. ותודה למכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי על כל הסיוע.
הדריכו - עופר אדר, אורי כהן וקובי בצלאל.
צילמו - כל חברי הקבוצה.

סיכום טיול מועדון סוזוקי - מערד לנחל סדום - 13/1/24

יצאנו אל לב מדבר יהודה, אזור ריק לגמרי מאדם, תצפיות מרהיבות, נקודות עניין ואתגרי נהיגה.
מסתבר שאנחנו לא היחידים המשתוקקים לטייל באזור מדברי צחיח. פגשנו בדרכנו עוד מספר מטיילים.
כמה טוב לעשות מסלול זה בסוזוקי ג'ימני - עז ההרים שמאפשרת מעבר אתגרים בקלות והתמודדות מול מכשולים ללא בעיות.
המקומות בהן ביקרנו: ערד, ציר הגז, נחל חימר, הר קומות, נחל עזגד, מעלה עזגד, מישור עמיעז, ונחל סדום.

סיום טיול ג'יפים אל גבי המים ונופי המכתש - שמורת מצוק הצינים

המציאות בארץ קשה ומורכבת וכך גם השילוב של הרגשת היציאה לטיול אל מול העצב שמלווה את כולנו. כאבא לילדה קטנה, כמדריך טיולים באתר השטח ואזרח במדינת ישראל אודיע לכל אויבינו - לעולם לא תמנעו מאיתנו לטייל בארץ, לאהוב את נופיה ולהגשים את כל החלומות של מי שהקריבו את חייהם עבורה, למרות הצער, למרות הכאב - אנחנו נצא אל הדרכים ואל השבילים, נכיר מקומות חדשים בתקווה לימים טובים מאלה.

תודה מיוחדת לשחר חרט על הצילומים היפים ולשאר משתתפי הקבוצה

טיול מועדון לנד רובר 9/12/23 – מערד לגבי פרס

השיבה המהוססת לשגרה החזירה גם את מועדון לנד רובר למשעולי דרום מדבר יהודה – שיירה ארוכה של דיפנדרים ודיסקברים יצאה מערד לגבי פרס בשבת חורפית יפה ונעימה ויכלה לכל המכשולים שבדרך באופן שהכי מאפיין את הכרכרות הבריטיות – חסר מאמץ, מלכותי ומעודן. היה כיף גדול.

מפרצים עליון למעלה זרון 24/11/23

אחרי, כמעט, חודשיים של מתח, כאב והרבה מאוד צער שהגיעו בעקבות ה-7/10 השחור.
אחרי שהשתתפנו, תרמנו, ישבנו מול המסכים ו"שתינו " מידע בצמאון - החלטנו שהגיע הזמן להרגע קצת.
הדרך שלי ושל רבים אחרים להרגע זה בטבע.
אז יצאנו לכיוון ים המלח לבקר בשני צירים אתגריים - פרצים עליון ומעלה זרון

טיול למפוני בארי, חולית ושדרות – ים המלח, 25/10/23

מדינת ישראל נמצאת בתקופה מהקשות שידעה. ההתגייסות הציבורית להתנדבות, לעזרה, לתרומה של כל דבר ובכל תחום מחממת את הלב וגם אנחנו עשינו את המעט שיכולנו, ובעזרת המטיילים הנפלאים שלנו, הוצאנו טיול שטח בדרום מדבר יהודה ואיזור ים המלח עבור תושבי בארי, חולית ושדרות שפונו מבתיהם למלונות בעין בוקק. טיול שנועד לאוורר אותם מעט, לנסות להשכיח ולו במעט, את מראות הזוועה ואת המחשבות הטורדניות, לתת הרגשה מעט יותר טובה ולו לכמה שעות בודדות. תודה מיוחדת ל"מכשירי תנועה" יבואן סוזוקי, על התרומה הגדולה.

סיכום טיול מרתק אל נופים פחות מוכרים במדבר יהודה 23/9/23

מסע שהתמקד בצפון מדבר יהודה, בחלקו בשבילים נידחים ולא מוכרים, תצפיות מרשימות, פינות חמד נסתרות ולא מעט קטעים טכניים מאתגרים.

סיכום טיול מועדון ג'יפ BY אוטומקס בהרי ירושלים - 2/9/23

הטיול של מועדון ג'יפ BY אוטומקס לתחילת ספטמבר נקבע להרי ירושלים. אוויר הרים צלול כיין, הרבה ירוק, נוף יפה, היסטוריה מימי מלחמת השחרור ובעיקר מאוד רגוע. אבל החבורה שלנו רצתה גם קצת אקשן, ולכן זכתה בתוספת מפתיעה למסלול

סיכום טיול מועדון סוזוקי מבת שלמה לעין השופט - ספטמבר 2023

שבת נעימה ושמשית, התאספנו קבוצת מטיילים עם רכבי שטח סוזוקי לטיול מאתגר באזור רמות מנשה.
סיכום בתמונות של יום טיול ג'יפים בשטח

סיכום טיול ג'יפים בליל ירח מלא - 31/8/23

ליל ירח מלא בסוף החופש הגדול היה הזדמנות גדולה לצאת לטיול ג'יפים במדבר.
סיכום של טיול לילה ממינוס 400 מטרים על שפת ים המלח, עד לפלוס 600 בואכה ערד כשכולם נהנים מהאור הבוהק של הירח המלא שהאיר את המדבר הלבן

סיכום טיול לילה של מועדון סוזוקי למדבר יהודה - 04/08/2023

חווית נהיגת השטח לאור הירח שעברנו יחד עם חברי מועדון סוזוקי הוסיפה פרק חדש בספר. התמונות הופכות לצללים והנהיגה מאתגרת מאוד, לא תמיד הנהג יודע אלו סכנות ומכשולים בדרכו עד לאחר שעבר אותם. והנוף? המצלמות המשוכללות רואות נהדר ויכולות להעביר מעוצמת החוויה

סיכום טיול מועדון רקסטון - מהירדן לרמת סירין - 2/9/23

שבת ה-2/9/23 קיבצה נבחרת על טהרת הרקסטון, בטיול שהתחיל נמוך, סמוך לנהר הירדן, ומיד טיפס אל התצפיות הגבוהות שבאזור. ויש רבות, לכל הכיוונים

סיכום טיול מועדון רקסטון - חוצה רמות מנשה לשמורת הטבע חוף גדור - 12/8/23

זה כבר כמעט אמצע חודש אוגוסט, וכמיטב המסורת של מועדון רקסטון בחסות היבואן, נפגשנו בבוקר שבת לטיול בעבירות קלה שחוצה את רמות מנשה לאורך של כמעט 100 ק"מ, באזור רמות מנשה דרך מועצה אזורית אלונה, עמק חפר ונחל אלכסנדר עד לשמורת חוף גדור הנפלאה, עם התחלה של גל חום קיצוני האופייני בתקופה הזו של השנה.

סיכום טיול מועדון ג'יפ BY אוטומקס בציר המוסכים - 29/7/23

אמצע הקיץ, בדיוק בין יולי לאוגוסט, אבל כמה אמיצים מבין חברי מועדון ג'יפ BY אוטומקס לא נבהלו מהחום הגדול והגיעו לטיול ברמת הגולן, במסלול בעל השם המאיים "ציר המוסכים", ויכלו לו. ובהתאם, היה חם, אבל גם רטוב ומרענן וממש טוב