הסתיו בישראל מזמן לנו תנאים כמעט אידיאליים ליום הדרכת נהיגת שטח בסיסית. מזג האויר נעים, שמש מלטפת, האויר צלול, הצמחיה ירוקה ורעננה, פה ושם קצת שלוליות וליכלוך על הצמיגים, ביחד עם קבוצת מודרכים חביבה וקשובה – כל מה שצריך להדרכה מוצלחת וכייפית
יום הדרכת נהיגת שטח טרשי בסיסית ללקוחות Jeep זימן לנו חבורה של בעלי מכוניות שמייצגות את כמעט כל חתך דגמי היצרן הנמכרים בישראל – רנגלר, צ'רוקי טריילהוק החדש, גרנד צ'רוקי בנזין וגרנד צ'רוקי דיזל, ואפילו גרנד צ'רוקי WK ישן יותר – כלים במגוון של תצורות מבנה כללי, מערכות הנעה ומתלים.
בחלק הראשון של הפרק התיאורטי סקרנו את המבנה הכללי של רכב שטח: הסבר על אופן הפעולה של מערכות הנעה שונות ברכב שטח, מתלים ברכב שטח, דיפרנציאלים, נעילות, מערכות עזר ובטיחות אלקטרוניות כגון ABS, בקרת יציבות, בקרת משיכה, בקרת ירידה במדרון וסקירת ציוד חילוץ בסיסי.
כללי נהיגה נכונה ובטוחה – חשיבות חגירת חגורת בטיחות בכל מצב, ישיבה נכונה, אחיזת הגה נכונה, בלימה נכונה ושמירת מרחק.
חלקו השני של הפרק התיאורטי עסק בעקרונות נהיגת שטח: קריאת שטח נכונה, שטחים מתים, דרכי התמודדות עם מכשולים שונים, התחשבות במרווח גחון ובזוויות מרכב, שימוש נכון בהילוך כוח, עבודה עם מכוון חיצוני, חשיבות עקרון התנועה הזורמת, שיפוע צד סטטי ודינמי ודרכי ההתמודדות עימו.
לאחר מכן יצאנו לתרגל מעשית את החומר שנסקר. הקבוצה היתה קטנה, אבל מורכבת מנהגים טובים וקשובים עם נכונות מופגנת ללמוד ולשפר כישורים וביחד עם מכוניות טובות בעלות יכולות בסיסיות גבוהות, התאפשר לנו לזרום בקלות בין המכשולים ואפילו לאתגר קצת את הכלים והנהגים בעליה אחת קטנה וממזרה.
היה מוצלח וגם כיף. להתראות בהדרכות הבאות ובטיולים!
אינציקלושטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP
מערכות ההנעה:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח :
וכמה מבחני דרכים לדגמי ג'יפ השונים:
0 תגובות
תגובות