אנשי סוזוקי יצאו להר חורשן ב-4 סבבים להכיר את הג'ימני 2015. לאחר שנעדר מישראל בשנים האחרונות חוזר סוזוקי ג'ימני לכבישים ולשבילים בארץ עם מערכת בקרת יציבות ושינויים קטנים נוספים.
להלן סיקור ההדרכה של אנשי סוזוקי.
צילמו: גלעד קוולרצ'יק ותומר פדר
הדריך: עופר אוגש
תמונות מהשטח
השינויים בג'ימני החדש
4 קבוצות ב-4 סבבים נפרדים נפגשו בזכרון יעקב בכיתת ההדרכה של טוכמן להדרכה עיונית ועיקרה
השינויים שעבר הג'ימני החדש: מערכת בקרת יציבות ESC בשפת סוזוקי (או ESP בשם המוכר יותר), מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים - TPMS, לוח שעונים ובמרכזו מד חום ומד דלק דיגיטלי, כונס אוויר על מכסה המנוע - אטום ואינו פעיל בדגמים הנמכרים בארץ, והצגה של
גרסאות המכירה השונות של הג'ימני בארץ: גיר אוטומטי פלנטרי עם 4 הילוכים או גיר רגיל 5 הילוכים, אפשרות לתוספת של צמיגי שטח ומיגונים, אפשרות לתוספת מערכת מולטימדיה.
בכיתה אצל טוכמן:
בכביש בדרך לשטח
בכביש בדרך לשטח
בהדרכה בשטח
בהדרכה בשטח
ההדרכה בשטח
ההדרכה בשטח הייתה טעימה מיכולות השטח הגבוהות של הג'ימני. טיפוס עלייה, ירידה חדה, שיפוע צד, חריצים ובשביל הכייף גם מעברי מים משפריצים. לצד הג'ימני כיכב גם הסוזוקי גראנד ויטארה 3 ו-5 דלתות שבזכות הילוך הכוח ומערכות האלקטרוניקה של בקרת יציבות / ESP ושל בקרת אחיזה / TC סיפק ריגושים לנהגים ולנוסעים.
מבחן דרכים לסוזוקי גרנד ויטארה - 2014
מבחן דרכים לסוזוקי ג'ימני - 2008
קישורים לחומר התאורטי מההדרכה:
אינציקלושטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP
מערכות ההנעה:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
קישורים לטיפים לנהיגת שטח:
טיפוס עלייה
ירידה תלולה
שבילים מהירים
שיפוע צד
ג'יפונים – נהיגה עם אתגר
גרנד ויטארה בשטח
תודה רבה למשתתפים
ומזל טוב לג'ימני החדש
ומזל טוב לג'ימני החדש
תגובות