השוני בין דגמי הגי'פ השונים, שהתעצם עם הופעתו של הצ'ירוקי החדש, הומחש בצורה מצוינת ביום הדרכת נהיגה בשטח טרשי, שנערך בהר חורשן. מצד אחד פגשנו את הרוביקון המשופר של עלי, שהוא רכב שטח קלאסי וקשוח עם שלדת סולם ושני סרנים חיים, ובצד הנגדי את הצ'ירוקי החדש של גד, הבנוי על פלטרפורמת רכב נוסעים ונעזר במערכות אלקטרוניות מתקדמות. בתווך, היו עוד כמה רנגלרים וגרנד צ'ירוקי WJ, שגרגור מנוע ה-V8 שלו היה תאווה לאוזן.
למרות ההבדלים הגדולים בין הכלים, ראינו שהצ'ירוקי יודע לתת עבודה בשטח ובידים נהכונות אפשר להגיע איתו רחוק. אמנם לא רחוק כמו שאפשר ברנגלר ובוודאי ברוביקון, אבל מספיק כדי ליהנות ממנו במרבית מסלולי הטיול בארץ.
תודה לכל המשתתפים, צאו לשטח ותהנו.
מקצת מהחומרים שנלמדו ותורגלו בהדרכה:
אינציקלושטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP
מערכות ההנעה:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
טיפים לנהיגה בשטח :
טיפוס עלייה
ירידה תלולה
שבילים מהירים
שיפוע צד
ציוד בשטח
ג'יפונים – נהיגה עם אתגר
וכמה מבחני דרכים לדגמי ג'יפ השונים:
מבחן לרנגלר רוביקון
מבחן לרנגלר
גרנד צ'ירוקי דיזל
מבחן לקומפאס
מבחן לגרנד צ'ירוקי בנזין
מבחן לצ'ירוקי החדש
תגובות