מי לא אוהב סוזוקי? התגובה הטבעית למראה כלי ה-4X4 הקטנים והממזרים של סוזוקי היא באופן טבעי חיוך, שמתחלף מהר מאד בהרבה הערכה. ואין כמו שבילי הר חורשן על מנת להוות לוקיישן מושלם להדגמת היכולות ולתירגול עקרונות נהיגת השטח.
מצורפים טיפים לנהיגה בשטח בהמשך להדרכת הנהיגה של סוזוקי.
31 שנים עברו מאז עלו לראשונה רכב 4X4 מתוצרת סוזוקי על כבישי ושבילי ישראל, ועדיין חובבי השטח מתפלאים בכל פעם מחדש לנוכח הביצועים והיכולות המרשימים של רכבי השטח הקטנים והממזרים הללו.
בינתיים התחלפו דגמים ו ''ג'יפ-סוזוקי'' זה כבר שם כמעט גנרי לרכב שטח קטן. הכלים שהתייצבו בבוקר יום שישי ה-1.5.2015 ברחבת החנייה בבת-שלמה היו מדגמי גרנד ויטארה מפנקים וג'ימני חדשים שמחירם האטרקטיבי ויכולותיהם המוכחות הופכים אותם ללהיט מחודש בקרב אוהבי שטח.
ג'ימני הוא רכב שטח טהור בעל יכולות שטח גבוהות כבר בתצורתו הסטנדרטית, בוודאי בדגם ''ספארי'' עם מיגונים וצמיגי שטח. אבל גראנד ויטארה היא בעלת חזות קצת מטעה שמסתירה מתחת לעיצוב המודרני והפרייבטי יכולות גבוהות.
מצד שני, אלה שני כלי רכב שונים במהותם וזה אומר התעכבות יתרה על מבנה כלי הרכב, מערכות הנעה, עזרי עבירות ואחיזה וגם התייחסות נפרדת לשיפורים ותוספות.
יצאנו מחניון בת שלמה לכיוון הר חורשן. ''חניון הספסלים'' היה תפוס, ועל כן שמנו פעמינו לציר ''סובב פיסגה'' והתחלנו לטפס בשביל המסולע.
עד מהרה מצאנו לנו פינה רחבה ומוצלת עם נוף יפה ואויר צלול, סקרנו את המבנה הכללי של רכב שטח:
הסבר על אופן הפעולה של מערכות הנעה שונות, שילדות סולם מול מרכב אחוד, סרנים חיים מול מתלים נפרדים, דיפרנציאלים, נעילות, מערכות עזר ובטיחות אלקטרוניות כגון ABS, בקרת יציבות, בקרת משיכה, בקרת ירידה במדרון, כללי נהיגה נכונה ובטוחה – חשיבות חגירת חגורת בטיחות בכל מצב, ישיבה נכונה, אחיזת הגה נכונה, בלימה נכונה ושמירת מרחק.
אחרי שדיברנו על ברזלים וחיישנים, הגיע פרק עקרונות נהיגת השטח שנכונים ורלוונטיים לכל רכב שיורד מהכביש לשטח: קריאת שטח נכונה, שטחים מתים, דרכי התמודדות עם מכשולים שונים – מאבנים וסלעים דרך מדרגות, בורות, חריצים, תקיפת עלייה וגלישה בירידה, התחשבות במרווח גחון ובזוויות מרכב, שימוש נכון בהילוך כוח, עבודה עם מכוון חיצוני, חשיבות עקרון התנועה הזורמת, שיפוע צד סטטי ודינמי ודרכי ההתמודדות עימו ונוהל נסיעה בשיירה.
לאחר מכן יצאנו לתירגול המעשי. ציר סובב פיסגה בהר חורשן מזמן לג'יפאי המטייל מגוון מדרגות אבן, חריצים, עליות וירידות ומאפשר לו תירגול והתוודעות ליכולות הרכב עוד לפני שמגיעים ל''מכשול הרשמי'' הראשון שלנו להיום: ירידה לא תלולה אבל ארוכה, עם חריצים עמוקים שחתורים בה ומאלצים את הנהגים לתמרן בזהירות על מנת לא להפיל גלגלים לתוכם או לנגוף פגוש.
אחרי שכולם ירדו בהצלחה וגם טיפסו, המשכנו למכשול מעבר הסוללה האהוב כל כך על מודרכים רבים – וזאת כמובן משום ההזדמנות להצטלם בזויות פוטוגניות עם גלגלים מתנופפים גבוה באוויר....
וכמובן – הטיפוס לנ.ג. 186 מהשביל המקיף את הגבעה מתקיל את המודרכים במגוון מכשולים – אבל בסיומו כולם בראש הגבעה, מתבשמים מהנוף ומהאויר הצלול. זה זמן סקירת ציוד חילוץ בסיסי, כמה מילים על שמירת טבע ונהיגה בשטח בדרך ארץ וגם זמן לשאלות וייעוץ אישי בכל מה שקשור לשיפורים, הגבהות, צמיגים וכו'.
עוד סבב הדרכת נהיגת שטח בסיסית לבעלי סוזוקי הסתיים בהנאה מרובה. זה המקום לומר תודה לכולם ולהתראות בהדרכות הבאות ובטיולים!
מנוע 4 צילנדרים, בנזין, 2393 סמ''ק
תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שסתומים, תזמון משתנה
הספק/סל''ד 168.5 כ''ס/6000
מומנט/סל''ד 23.1 קג''מ/ 3800
מרכב
הנעה כפולה קבועה
הילוכים אוטו', 4 הילוכים
מתלה ק'/א' מקפרסן/רב חיבורי
בלמים ק'/א' דיסק מאוורר/דיסק מאוורר
צמיגים 225/65-17
מידות
בסיס גלגלים 264 ס''מ
אxרxג 450x181x169.5 ס''מ
משקל 1658 ק''ג
ביצועים
מהירות מרבית (יצרן) 175 קמ''ש
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 12 שנ'
צריכת דלק (מבחן) 8 ק''מ/ל'
מחיר
מחיר 187,000 שקלים
שטח
זווית נטישה 27 מעלות
זווית גישה 29 מעלות
מרווח גחון 20 ס''מ
קוטר סיבוב 11 מטר
5 תגובות
1
Ogash Ofer
12 במאי 2015 ב 20:33
סיכום מושקע ויפה
כן יירבו!
2
אורח/ת
12 במאי 2015 ב 21:28
הדרכת נהיגת שטח מועדון סוזוקי
היה מצוין
3
אורח/ת
14 במאי 2015 ב 06:12
הדרכת נהיגת שטח מועדון סוזוקי
היתה הדרכה מעולה
דרור מדריך מקצוען בעל ידע רב
נהניתי מכל רגע
4
אורח/ת
01 ביולי 2015 ב 13:52
רכב שטח סוזוקי מאד מענין מבחן יולי 2015
רכב שטח מאד מענין המבחן והרכבים
5
אורח/ת
16 ביולי 2015 ב 17:14
אין כמו גרנד ויטרה קצר
כבעל גאה של גרנד ויטרה קצר אשר עלה לאחרונה את מעלה עשוש
תגובות