מועדון פאג'רו פתח את שעריו ויצא לטיול ראשון. התרכזנו בשבילים נידחים במדבר יהודה, כדי להכיר אחד את השני בנחת וכדי שאף מטייל אחר, לא יפריע לנו.
כבר בשלב זה אפשר לומר, שהחברותא האיכותית ורכבי שטח שמסוגלים להגיע רחוק, הם מתכון מבטיח לפעילות מועדון מהנה.
הפאג'רו הוא אחד מעמודי התווך של עולם רכבי השטח, זה עשרות שנים. לאורך השנים הוא עבר שינויים ועידכונים ולאורך כל שנות חייו, תמיד פרץ דרך והוביל. בישראל, הגיעו רק כמה תתי דגם בכל שנה, אולם היו תקופות שבעולם, שווקו 17 (!) דגמי פאג'רו שונים בכל שנה. לטיול הגיעו נציגים כמעט לכל דגמי הפאג'רו ששווקו בארץ. מפאג'רו 2.5 ל' עם גג קנבס ועד BK חדש חדש. בינהם הצטנענו אנחנו, עם דגמי הביניים. היכרות קצרה, הפסקת השיחה העירנית על כלי הרכב ויוצאים לדרך. נסיעה קצרה בכביש ונכנסים לשטח. לטיול הראשון יש מטרות ברורות ואני מתכוון שנעמוד בכולן.
אחת ממטרות הטיול, היא היכרות ראשונה טובה, עם הפאג'רו האישי. לאורך כל הטיול, מחכים לנו מעברים קשים מכל המינים והסוגים וכל נהג צריך להכיר את רכבו מכל ההיבטים. זויות מרכב, אורך, רוחב, מרווח גחון, קוטר סיבוב, הפעלת המערכות ומה לא. מייד עם הכניסה לשטח, מגיע המכשול הראשון בצורת ירידה טרשית תלולה.
כאמור, המסלול שלנו עובר בשבילים צדדיים, שנשקף מהם נוף נהדר ולא מופרע. אנו מוצאים איזור נמוך ומוגן מרוח ועוצרים לארוחת צהרים. השיחה העירנית מתרכזת בהפעלה נכונה של תיבת ההעברה. תיבת הסופר סלקט התפתחה עם השנים ובדגמים החדשים (סופר סלקט 2) אפשר לעשות דברים שלא ניתן היה לעשותם בדגמים הקודמים. הפעלה נכונה של תיבת ההעברה, היא אחד המפתחות של ביצועי הפאג'רו. רבים מבעלי הפאג'רו טועים בהפעלה שלה ומאשימים את הפאג'רו שלהם כשקשה לו. מסכמים את הנושא (לפחות תיאורטית) וממשיכים.
התנועה מזרחה לכיוון ים המלח, מובילה אותנו לשבילים צרים, עם פניות הדוקות מאוד ומדרגות עפר תלולות. ניתן לראות שאף אחד לא נוסע שם, וספק אם בכלל מישהו יעלה בדעתו, שהם מתאימים לרכבי שטח. עוצרים לתצפית על נבי מוסא, על ים המלח, נחים קצת וממשיכים.
הגענו לנק' הסיבוב ואנו פונים מערבה ומתחילים לטפס בדרך העולה לירושלים. הדרך מחורצת וסחופה ויש לנהוג בזהירות. מגיעים עד התצפית על המנזר היפה ביותר במדבר יהודה (סנט ג'ורג') ועצרים להתרשמות. המנזר שהיה ידוע גם בכינוי ''מנזר הכיפות הכחולות'' צבע אותן לפני מספר שנים במסגרת שיפוצים, באדום. עולים על הדרך המובילה מזרחה ומתחילים את החלק האחרון של הטיול.
החלק האחרון של הטיול מחייב נהיגה זהירה. עם השמש בעיניים, שבילים על פי תהום ושדה ראיה בעייתי מאוד, יש לשמור על קור רוח. הנסיעה בשבילים מסוכנת במידה מסוימת אך התמורה גדולה. הנוף הנשקף סביב הוא מהיפים שיש במדבר יהודה. מגיעים לנקודת סיום הטיול ומסכמים.
הטיול הראשון של מועדון פאג'רו הסתיים. מימוש הפוטנציאל שבמועדון, תלוי בראש ובראשונה בכם ונראה שיש לו את מה שצריך, כדי להצליח. תודה לכל מי שהגיע. ניפגש בטיול הפותח את שנת 2016.
לפרטים על טיול מועדון פאג'רו הקרוב - הקליקו כאן להדרכות נהיגת שטח במסגרת מועדון פאג'רו - הקליקו כאן לסיכומים מפעילויות קודמות מועדון פאג'רו - הקליקו כאן
תגובות