שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום טיול אמצע השבוע לארץ המנזרים - 14/12/15

יצאנו למסלול קצת שונה מהרגיל, שחלקו על כבישים, באזור שאינו מטויל הרבה ומחייב תיאום. היה שוווה
הדריך: עופר אדר
צילומים: דוד אלעזר, דני דיאמנט, גילה והדר פייס, יהודית לוין

גשם שוטף ליווה אותנו כל הדרך לנקודת המפגש, בתחנת הדלק בצומת אלמוג. הגשם המשיך לרדת בעוז גם בזמן שיחת הפתיחה והתדריך לקראת הטיול. בינתיים, קצת בעיות בתאום מול הסיור שאמור לפתוח לנו את השער לכיוון בית הערבה הישנה וגשר עבדאללה. מחליטים לצאת, הגשם ממשיך לטפטף, אבל כשאנחנו עוצרים מול השער הוא מפסיק והשמש מציצה קלות מאחרי העננים.     

ליד השער אנחנו עוצרים וממתינים, הסיור לא מגיע. טלפונים למוקד, לגדוד, לקצין הסיור - רק יעירו את הנהג ויגיעו... בזמן שמחכים קצת הסברים על האזור המיוחד הזה, על ההיסטוריה העשירה שכוללת בין היתר את הקמת מפעל האשלג  של נובומייסקי ואת ההתיישבות ההיסטורית בבית הערבה. הסיור מגיע, השער נפתח ומתקדמים אל נקודת העצירה הראשונה - גשר עבדאללה. הגשר הוקם על ידי ירדן לאחר מלחמת השחרור ועליו עבר הכביש שקישר ישירות את רבת עמון עם ירושלים. הגשר פוצץ על ידי צה''ל לאחר מלחמת ששת הימים ומאז הוא עומד בשממונו.  הדרך לאתר בית הערבה ההיסטורית משובשת, ואנחנו מסתפקים בטיפוס אל הגבעה עליה נמצא קבר האחים של חללי הקיבוץ. 

מכאן אנחנו ממשיכים לקסר אל יהוד (ארמון היהודים), אתר הטבילה בירדן שהוא המקום השלישי בקדושתו עבור הנוצרים. יחד איתנו מגיעה לאתר קבוצה של צליינים מספרד הנושאים תפילה ושרים, וטובלים טבילה סמלית. מנגד, בצד הירדני, מגיעים כמה צליינים נועזים הטובלים את כל גופם - כולל הראש - במים העכורים והקרים. בררררר.....

בהמשך הטיול אנחנו מגיעים לשרידי המבנים ומטע הדקלים ליד עין חג'לה, מבקרים בלאורות (מערות התבודדות של נזירים) שעל גדות ואדי נח'יל, וממשיכים לביקור במנזר דיר חג'לה. בחלק האחרון של היום נסענו בדרך יפהפה שהובילה אותנו לתצפית על מנזר סנט ג'ורג', הנמצא בתוך ואדי קלט. השמש כבר שוקעת ובאור האחרון אנחנו עולים לכיוון מצפה יריחו - והביתה. תודה לחבורה הנאמנה של המטיילים, שהגשם והבוץ לא הרתיעו אותם. נתראה בטיולים הבאים.  

לכל הטיולים בארץ בזמן הקרוב - הקליקו כאן המעוניינים להיכנס לתפוצה של טיולי אמצע השבוע מוזמנים לשלוח לנו אימייל לכתובת info@4x4.co.il

תגובות

0 תגובות