שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

דרום מדבר יהודה - בעקבות שטפונות מדריך וייזל עדי

מספר ימים לאחר שהמדבר נרטב והנחלים זרמו, יצאנו למסלול מעט אתגרי בין נחלי הדרום
הוביל והדריך: וייזל עדי

הגברת בן עמי מפגינה את כישוריה במעלה חצצון

מדבר יהודה במלוא תפארתו לאחר שנשטף במי הגשמים

מדבר יהודה במלוא תפארתו לאחר שנשטף במי הגשמים מדבר יהודה במלוא תפארתו לאחר שנשטף במי הגשמים

9 בבוקר הג'יפאים על נשיהם וטפיהם הגיעו לנקודת הפגש בכפר הנופש מצוקי דרגות. תדרוך מפורט, מעבר על הציר במפה, חלוקת מכשירי קשר, ויציאה מסודרת לעבר דרום המדבר. הנחל הראשון שחצינו , נחל דרג'ה, ולאחריו התמודדנו עם מדרגת נחל תקוע עד שעצרנו לארוחת בוקר בנחל חצצון.

לאחר ארוחת הבוקר, המשכנו לעבר סכין חצצון לתצפית מדהימה על המדבר ועל הנחל המתפתל מתחתינו.ירדנו חזרה לנחל וטיפסנו למעלה חצצון תחתון והעליון והתמודדנו עם 2 המעלות הקשים , יש לומר, בגבורה. המקום הניב מספר רב של תמונות, החסיר מספר פעימות למספר נשים שבחרו לטפסו ברגל ובסיום ספרנו - אפס תקלות ואפס נזקים.

דוהרים לנחל חבר כדי להתמודד עם מעלה עוזי - מעלה קשה עם ריזומה של הרבה רכבים תקועים שבעבר עבר יישור רציני אבל עם הזמן, חזר לסורו ומציב אתגר בהחלט לא קל למגיעים אליו. לא פחות ממנו, הנסיעה מהנחל למעלה היא עלייה לא קלה, מלאה בהצלבות ודרדרת הדורשת מהנהג תשומת לב וניסיון נהיגה. גם את זה עברנו בהצלחה. לראש מעלה עוזי הגענו לקראת השעה 16:00 והיינו חייבים לצאת החוצה- הדרך הקצרה ביותר היא דרך אום דרג' הוא מצפה מדרג. 40 דקות נסיעה ואנחנו מתחת למצפה מדרג בדרכנו לכביש 317- כביש כרמל מעון וסוסיא עד מחסום מיתר. חזרנו עייפים אך מרוצים

קשת זה תמיד דבר יפה - אבל שזה במדבר זה מרהיב

קשת זה תמיד דבר יפה - אבל שזה במדבר זה מרהיבקשת זה תמיד דבר יפה - אבל שזה במדבר זה מרהיב

אייל ברתנא - מעלה עוזי

אייל ברתנא - מעלה עוזיאייל ברתנא - מעלה עוזי

סרטון מסכם

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת

02 בינואר 2016 ב 22:06

עדי,היה טיול נפלא.

יופי של יומן מסע ,תודה

2

אורח/ת

03 בינואר 2016 ב 17:17

שאלות לגבי המסלול

נראה טיול מדהים ומעניין.
1. בדרככם דרומה בשמורת צוקי ההעתקים, נסעתם במסלול השחור , המזרחי יותר והארוך יותר או במסלול הירוק המערבי יותר, קצר יותר אבל עם נקודות עבירות ?
2. בדרככם החוצה אחרי מעלה עוזי, מהי הדרך המהירה יותר למצפה מררג, מצפון או מדרום ?
תודה מראש

3

עדי וייזל

04 בינואר 2016 ב 11:55

שאלות לגבי המסלול

אתחיל מהשאלה השנייה כי את הראשונה אני לא בטוח שהבנתי לאחר מעלה עוזי הדרך הקצרה ביותר למצפה מדרג היא דרך הטיפוס לכיוון הר חולד ומשם בסמש הכחול לאום דרג'   לגבי שאלת הראשונה- בהנחה והבנתי אותך נסענו לאורך נחל חצצון, בסמש השחור המערבי יותר וממנו יצאנו לגיחות עבירות מסביבו מחוץ לתחום השמורה 

4

m_gusman

04 בינואר 2016 ב 15:22

שאלות לגבי המסלול

עדי וייזל כתב/ה:
" אתחיל מהשאלה השנייה כי את הראשונה אני לא בטוח שהבנתי לאחר מעלה עוזי הדרך הקצרה ביותר למצפה מדרג היא דרך הטיפוס לכיוון הר חולד ומשם בסמש הכחול לאום דרג'   לגבי שאלת הראשונה- בהנחה והבנתי אותך נסענו לאורך נחל חצצון, בסמש השחור המערבי יותר וממנו יצאנו לגיחות עבירות מסביבו מחוץ לתחום השמורה  "
חשבתי שהייתם בתצפית בראש חצצון ומשם ירדתם דרומה, עכשיו הבנתי. תודה. שוב, נראה מסלול איכותי, מגוון ומדהים, כל הכבוד. משה ג.

5

Ogash Ofer

04 בינואר 2016 ב 15:33

שאלות לגבי המסלול

אתה יכול להיעזר במסלול/ים המפורסמים באתר: מסלול הטרילוגיה של חוצה מדבר יהודה