סיכום טיול אמצע השבוע לפריחת איריס הארגמן

השנה שמנו לנו למטרה בטיולי אמצע השבוע ל''דגום'' כמה שיותר מאתרי הפריחה המעניינים, והתחלנו עם איריס הארגמן.
סיכום טיול אמצע השבוע - פברואר 2016
צילומים: מיכה קראוס ועדי אדר
הדריך: עופר אדר

איריס הארגמן

מבין המגוון האדיר של צמחי בר הפורחים בארצנו, אין ספק שהאיריסים הם היפים ביותר, ובתוך המשפחה הזו בולטת עוד יותר הקבוצה (סקציה) של איריסי ההיכל. תשעה מינים מקבוצה זו גדלים אצלנו, רבום אנדמיים לישראל (או למזרח התיכון), כלומר גדלים רק כאן או בארצות הסמוכות - ירדן, לבנון, סוריה. הראשון בקבוצה זו שפורח מדי שנה הוא איריס הארגמן, שהוא גם הנפוץ והמוכר ביותר מבין מיני הקבוצה. הפעם יצאנו לפגוש אותו באתר פריחה פחות פופלארי, בשמורת האיריסים בגבעות בית חנן. הפרחים הכהים, הכמעט שחורים, של האיריסים בלטו מאוד לעין על שתי גבעות הכורכר המהוות את השמורה.

קצת בוץ, קצת שקיעות וגם קצת חילוצים...

אבל עוד לפני שביקרנו את האיריסים, עברנו באגם הנקיק בראשון לציון - אגם מלאכותי אליו נאספים מי נגר מרחובות העיר ומוחדרים למי התהום. זוהי פנינת טבע בלב האזור האורבני, כמו גם בריכת החורף הגדולה הצמודה לסופרלנד. מהאיריסים נסענו לנבי רובין - מבנה אבן יפהפה השוכן בלב החולות, שנבנה ככל הנראה במאה ה-15. קצת לפני ההסברים על המקום, טיפלנו בבעיית התחממות בג'יפ של מיקי והמשכנו בטיול דיונות בחולות פלמחים, חולות אשדוד וחולות ניצנים. פה ושם היה קצת בוץ, היו קצת שקיעות וקצת חילוצים, בקיצור - יום טיול מהנה, למרות הגשם הטורדני שליווה אותנו מרבית היום. לאלבום התמונות שצילם דוד אלעזר

קישורים לטיולים הבאים של אתר השטח:

לטיולי אמצע השבוע - הקליקו כאן  לכל הטיולים בארץ בזמן הקרוב - הקליקו כאן  לכל הטיולים של אתר השטח בעולם - הקליקו כאן