שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

דם כחול - השקת אופנוע ימאהה WR250F YAMAHA

מטרו מוטור, יבואנית ימאהה, הצליחה להחזיר לישראל את דגם האנדורו ימאהה WR250F לאחר הפסקה בת כמה שנים, אשר נכפתה בשל תקנות הרישוי. השנה נמצאה חברה אירופאית, אשר ערכה את השינויים הנדרשים כדי שגם בארץ נוכל לרכוב על הדגם החדש.

רוכב אורח: רז הימן
כתב ורכב: צביקה כהן

תושב חוזר

ה-  WR250Fהחדש, הושק בשנת 2015 עם מנוע והשלדה הלקוחים מדגם המוטוקרוס, YZ250f. הטוויסט של ימאהה להפוך את ראש המנוע בדור החדש נמצא גם כאן עכשיו ומפת הזרקת הדלק כוונה כך שתתאים לרכיבת אנדורו. מכל הדלק נדד לאזור שתחת המושב ומסנן האוויר נמצא תחת קדמת המושב. מערכות השיכוך של קאייבה.

מחירו של ה-  WR250f הוא 59,985 שקל, ובתוספת של 5,000 שקל תזכו גם לשדרוג הכולל מפלט אקרפוביץ' Racing ומגני דיסק ידיים וגחון של אצ'רביס. בהשקה שנערכה בשישי האחרון זכינו לרכוב על הדגם הרגיל והמשודרג.

האמת הפנימית

מן הצד נראה ה- wr250 בעל קווים עדכניים וחזות קרבית. בישיבה על האופנוע ותוך כדי רכיבה ניכר כי אחד המהלכים החשובים שעבר הדגם הוא בתנוחת הרכיבה המודרנית. ימאהה מיישרת קו עם התנוחה הנוחה בזכות יחס רגליות, מושב וכידון לצד זווית הכידון ומיקומו. האופנוע מרגיש צר יותר ונוח לחביקת רגליים בישיבה. בעמידה נותר האופנוע נוח עם גזרה צרה, אלא שיכולת התנועה על האופנוע – לפנים ולאחור – השתפרה בזכות מכסה מכל הדלק המוסלק תחת חזית המושב.

האופנוע שוקל 118 ק''ג רטוב, אך בזכות נפח המנוע מרגיש קליל יותר לרכיבה מדגמים זהי משקל בנפחים גדולים יותר. יצאנו לדרך מהירה והאמת הפנימית נמצאה – יש הילוך שישי! לא שבדקנו, אך למי שחייב לדעת האופנוע מגיע למהירות של 145 קמ''ש.

ברכיבה על הדגם בעל המפלט המקורי התרשמנו כי בסל''ד נמוך האופנוע מעט חנוק ואינו מפגין די גמישות וזמינות של כוח. אולם כאשר מעלים סל''ד האופנוע מקבל זאת בתאווה והסוסים מתחילים להשתחרר בצהלה. נמסר לנו כי מגבלת המפלט הוסרה אך בקצה המפלט נותר קולט גצים, אשר הסרתו עשויה לשפר את המצב. ברכיבה על הדגם המשודרג בסעפת ומפלט אקרפוביץ' ההתנהגות כבר הייתה ממש שונה.

התגובה הראשונית הרבה יותר טובה וניכר כי השדרוג ראוי. שני הדגמים הרגישו קלילים ועם מנת גז נדיבה, ללא צורך במצמד, ניתן להניף גלגל קדמי גם בהילוך שלישי ורביעי. 

ברכיבה בוואדי, על חלוקי נחל גדולים הגלגל האחורי מגהץ את הדרך באופן נינוח ונשלט, אולם הקדמי הפגין עצבנות מה. הדגמים בהשקה נמסרו בלחץ אוויר של 18 PSI בגלגלים, מה שגרם לקדמי להילחם בנו בתוואי זה. באחד מדגמי ההשקה הורכבו מוסים במקום פנימיות. המוס מדמה תחושה של לחץ אוויר נמוך יותר, לכן התחושה הייתה לנו נוחה יותר בתוואי של התנגשויות עם שטח מהמורתי. הבולמים תפקדו טוב מאוד.

נחיתות מדרופים בני מטר עד שניים לא הטרידו או הביאו למצב של סגירת מהלך הבולמים. עם זאת, בכיבוש מדרגות סלע גבוהות נתקלתי במצב בו הבולם האחורי היה אטי מכדי להגיע למדרגה האחרונה בלי להצמיד את גחון האופנוע למסלעה.

הבלם הקדמי מצוין. בעל נשיכה עוצמתית כשצריך ושופע רגישות, כך שגם במסלול הפטוצ'אטו, חסר האחיזה והזרוע באבנים קטנות, הצלחתי לעשות שימוש יעיל בבלם הקדמי תוך כדי פניות. הבלם האחורי מתפקד טוב מאוד. הידיות, המתגים והרגליות ממוקמים בגישה טבעית ונוחה לשליטה.

סיכום ביניים

התרשמנו שה- wr250  מרגיש כמו אופנוע אנדורו בנפח הנכון לרכיבה צפופה ושעשועי אנדורו.  עם רמת גימור יפנית איכותית ומוניטין של אמינות מהווה הימאהה מתחרה ראוי בקטגוריה הקטנה. הדגם החדש זכה להילוך שישי כה מתבקש, אשר הופך את הרכיבות אל השטח ואת קטעי הקישור לנוחים ומהנים יותר. במבחן המעמיק, נברור את לחצי האוויר הנכונים וכיווני המתלים השונים כדי לספק את התרשמותנו הקפדנית.

 

לכל מבחני הדרכים באתר השטח הקליקו כאן

תגובות

0 תגובות