צביקה כהן

דף 1 מתוך 4
יפן על אופנוע – מסע גילוי

בשישי לאוקטובר חזרתי ממסע מדהים ומרתק ליפן. לפני שפרקתי את המזוודות, התעוררתי לתוך מלחמה כואבת. העצב נעל את הזיכרונות במגירות הנסתרות של הנפש. תחושת אשם השורדים מנעה ממני לצפות בתמונות או לשתף בחוויות. חברים שיצאו לאחרונה לחופשת מילואים הפטירו לעברי: "תזיז את התחת ותחזור לפעילות", "אנחנו במילואים כדי שהעורף ימשיך לתפקד, לחיות ולהניע את המשק". לדבריהם, זהו המאבק שאנו צריכים לנהל כאן מהעורף. זה ואחדות.
אז עבורכם ובזכותָם, הכתבה הזו היא הטיפול בחוויה המודחקת שלי. שיקום הזיכרון האבוד ושחזור המסע.

יומן מסע אופנועים למרוקו - 2023

חוויות המסע, מהמסע האופנועים האחרון של אתר השטח במרוקו, עדיין טריות וליבי מלא ברצון לשתף אתכם בחוויות ובמראות מארץ כה מופלאה זו, שלא מפסיקה לרגש אותי כל פעם מחדש

משלחת חקר ההרפתקה - הוסקוורנה נורדן 901

מבחן השוואתי לשני דגמי הוסקוורנה 901 - נורדן מול נורדן אקספדישן.
אופנוע הנורדן 901 אקספדישן עלה כבר לארץ ואין כמו יום קיץ נעים כדי לצאת ולרכוב עליו, גב אל גב עם דגם האב. מסע אופנועים הרפתקני של גילוי

על אופנוע בפיליפינים - סיכום מסע מיוחד

מסע לפיליפינים על אפריליה טוארג כדי לצפות במפלים מזווית לא תיירותית, לישון בגשם בבית עץ על קלונסאות ולפגוש גמדי הוביט טובים באמצע הלילה. זהירות, משרד התיירות קובע, כי קריאת הכתבה תגדיל את הסיכוי שתצאו בקרוב לטיול בעולם על אופנוע

מיתולוגיה נורדית - מבחן דרכים בכור, הוסקוורנה נורדן 901

דגם אדוונצ'ר ראשון לחברת הוסקוורנה, הנורדן 901. ניסיתי לבדוק איך מסתדר אופנוע עם שם כה סקנדינבי במדבר הקשוח של הרי אילת ובסוף מצאתי את עצמי טובל בגבי עתק הקפואים

סיכום מסע אופנועים הרפתקני במרוקו

יצאנו למסע מעורר חושים אל הרי האטלס הגבוה, נאות מדבר הסהרה, קניוני הענק ושווקי הערים הגדולות. תרנו אחר הרפתקאות והן הגיעו לפתחנו בקצב פעימות הלב

אדוונצ'ר הארלי - הארלי דייווידסון פאן אמריקה במבחן דרכים

הארלי דייווידסון מרחיבים את קשת דגמי הקרוזר והצ'ופר שלהם לטובת דגם אדוונצ'ר חדיש. מרתק לגלות מה הצליח ליצור, יצרן האופנועים הגדול בארצות הברית, מי קהל היעד ואיך הוא מתחרה באדוונצ'רים הגדולים

גדוד 890 - ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R במבחן דרכים קרבי

עוצבת האש של ק.ט.מ ערכה מסכת שיפורים ושדרוגים לראש הקרבי מבין אוגדת האדוונצ'ר של היצרן הכתום. מצפון תפתח הרעה - אז עלינו בכבישים המפותלים, נכנסנו אל שדות הבזלת של הגולן וחצינו נהרות כדי לעמוד מקרוב על החוזקות והחולשות של האדוונצ'ר 890 R החדש

כעץ שתול על פלגי מים – טריומף טייגר 900 ראלי במבחן דרכים

מורשת הנמרים של המותג המנצח, טריומף, הביאה לישראל אופנוע טייגר חדש בנפח 900 סמ"ק. עלינו על ציוד הרכיבה ויצאנו לספארי בארץ הבשן, לבדוק חברבורותיו

עקרון ההכבדה – הרלי דיווידסון סטריט גלייד במבחן

מסע רוחני בין אדם למכונה. הרלי דיווידסון סטריט גלייד לקח אותי אל מחוזות נידחים של הארץ ושל הנפש, רק כדי לגלות מהו כוחו הכובש שכה רבים רוכבים אליו. אדם בעקבות גורלו

נמר מנצח  - טריומף טייגר 1200 במבחן דרכים
נמר מנצח - טריומף טייגר 1200 במבחן דרכים

בימים אלו עושים דרכם לישראל אופנועי טריומף, לקראת השקת מותג היוקרה בישראל. יצאתי למסע על דגם מבחן, מצי ספינות דגל האדוונצ'ר של היצרן, בעיר האורות על פרבריה ופינות הטבע שמחוץ לה. עם כזה שם מנצח למותג, הייתי חייב לבקר גם בשער הניצחון

מולטיטאלנט - דוקאטי מולטיסטרדה 950 במבחן

זה מרגיש אחרת לרכוב על כבישים לא מוכרים. סביבה ראשונית, עם נוף משוח בגוונים חדשים, ריחות מוכרים מתערבבים למתכון חדש. פרדסים בפריחה של תשוקה, ריח חריף של רפת רחוקה וריח ירוק של קני סוף בנחל מקביל. הצליל העולה מהדרך שונה, הרטט בידיים. זה מרגיש אחרת לרכוב על דוקאטי.

אופנוע במבחן - Ducati Multistrada 950

צמיגי Motoz Rally במבחן ארוך טווח

אופנועי האדוונצ'ר, הקטגוריה המובילה כיום בשוק האופנועים, טומנת בחובה אתגר גדול מאוד מיצרני הצמיגים. היכולת של האופנועים לשימוש כביש ושטח, דורשת צמיגים שיתנו מענה ראוי לשני העולמות. מיטב היצרנים פועלים כדי ליצור את השילוב הכה מתבקש. לקחנו זוג צמיגי מוטוז מדגם ראלי כדי לבדוק כמה ענוג הוא

השקת דגמי הונדה אפריקה טווין CRF1100L לשנת 2020

חלפו ארבע שנים מהשקת הונדה אפריקה טווין CRF1000L ועם עליית הקיסר החדש ביפן חושפת הונדה את הדור השלישי של הדגם, שהתפצל השנה לשני דגמים חדשים ושונים. יצאנו לסרדיניה כדי לבדוק האם עדיין מדובר בדגם רב גוני ומה הכיוונים אליהם פונה כל אחד מהדגמים