שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום מסע ממזרח למערב הנגב 15-16/4/16

כשיצאתי עם ג'ים (כלבי הנאמן) לדרום לא ידעתי איזו חוויה הולכת להיות לי ואילו אנשים אפגוש. ידעתי רק שבמקום בשישי, אני מגיע יום לפני לחניון הלילה עומר אשר מדרום לישוב צופר (חניון לילה גדול שיכול לתת מקום ללא מעט קבוצות בו זמנית).

כתב: נמרוד וידר
צילם: זיו ברק

בדיוק סיימתי טיול אזכרה לזכר מיכאל כהן לוחם הימ''מ לשעבר. נסעתי מעמק האלה למודיעין לאסוף את בן דודי אורן שהתלווה אלי למסע ומשם בדרך כבר דיווחו לי שממתינים לי ביציאה מבאר שבע אהוד ועידן (שמטיילים איתי באדיקות כמעט שנה במספר לא מועט של טיולים מאז חוצה ישראל בסוכות שעבר) בסביבות השעה 20:00 נפגשנו וסעדנו ארוחה אחרונה לפני שנגיע לשטח ואז באמת נתפנק בבישולים של אהוד.

תוך כדי נודע לי ששני הרוביקונים של החבורה גם בדרך ללילה לפני אחד עם הד (שגם מטייל איתי כמעט שנה באדיקות גם הוא מאז חוצה ישראל בסוכות שעבר) הד הביא איתו חבר שהיה לנו נכס לחבורה ואת חלק מצילומיו אפשר לראות בהמשך... זיו ברק הצטרף לחבורה על תקן חבר / צלם והרווח כולו שלנו.

הרוביקון השני עם ליאור ושני ילדיו הגיעו כולם לחניון הלילה ואחרי שינה טובה התחלנו את המסלול 4 רכבים. כבר בהתחלה הרגיש לנו מוזר... השטח מלא במים. שלוליות בכל מקום והמדבר י ר ו ק! כל הדרך מצופר לבורות לוץ הייתה פשוט מדהימה אתגרים טכניים עברו בקלות והחבורה התקדמה בקצב יפה...

שהגענו לחניון הלילה כבר היה ברור לכולם שאוכלים ביחד ויושבים אל מול המדורה שזיו ארגן לנו בעזרת המון עצים שעידן הביא. אחרי האוכל הגיע גם המרק המיוחד של אהוד שעשה לנו חם בלב בלילה הקריר. הבוקר התחיל מוזר... בלילה נוסף לנו עוד ג'יפ עם סביון עזר הלא הוא האחד והיחיד מג'יפולוג שלא רצה להפריע בלילה כשהגיע בחצות אז הוא נשאר לישון ברכב... 

בשעה 8:00 כבר נוספו אלינו עוד 2 טרופרים עם עמיעוד ורני ונשותיהם ויחד עם הטרופר של סביון הדיחו את הרוביקונים מהשלטון... פתאום הפכנו להיות חבורה יפה של 7 ג'יפים שיוצאים לכיוון האמבטיה הידועה לשמצה של הר חמרן...

התחלנו תנועה מתחת למצוקי אלות בדרך הטכנית, את המדרגות של מעלה אזוב עברנו בהצלחה עם חילוצים קטנים בעזרת הכננת של עמיעוד שגם לו עזרה לעלות. את האמבטיה של הר חמרן הכנענו יש לציין די בקלות מלבד ג'יפ אחד (שתוכלו לזהות אולי בתמונות...)

הטויוטות והרוביקונים טיפסו מהסלעים 2 טרופרים עלו יפה כל אחד מצד אחר ואחד שהחליט לעלות מהסלעים שבר ציריה אבל גם אותו הצלחנו לעלות בעזרת הרוביקון של ליאור... ההרפתקה כמעט הגיע לסיומה כאשר את סביון השארנו יחד עם עידן ואהוד לנסות להתגבר על תקלות נוספת ברכב של סביון והובלתי את שאר הקבוצה אל מחוץ למדבר בשעה מוקדמת יחסית (סביבות השעה 17:00)

נפרדנו וסיכמנו שנתראה בטיולים הבאים ומיהרתי לחזור אל סביון שכבר בחצי הדרך אליו קיבלתי הודעה מאהוד שהם בדרך החוצה מהשטח ושנעצור ונשים מים לקפה... לסיכום הייתה חוויה מופלאה עם אנשים מדהימים שרובם כבר יצאו לטייל איתי בעבר ועוד 2 חדשים שאני גאה להוסיף לרשימת החברים / המטיילים שלי. טיול גברים רציני עם המון הומור פתחנו את הפסח הכי טוב שיכול להיות. בשל יכולות הצילום הידועות לשימצה שלי הצילומים הם של זיו ברק ושל ליאור פרנקל.

לפרטים ולהרשמה לטיולים והמסעות הקרובים באתר השטח הקליקו כאן

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

02 במאי 2016 ב 17:59

איזה תמונות מקסימות!