ניכר כי דגמי שרקו הולכים ונפוצים יותר בעולם ובזירת מרוצי האנדורו.
אבל כאן זה לא אירופה, אז יצאנו ביום חם, כדי לבדוק עד כמה כיף לרכוב עליו בתנאי האחיזה של חום יולי אוגוסט
מבחן דרכים לאופנוע אנדרו 300 סמ"ק ו-4 פעימות
רוכב אורח: דר' אורן פלג
מים ביולי אוגוסט - שרקו Sherco SEF-R 300 ברגע מצנן
בהתחלה מזיעים
זיעה ניגרת מתוך הקסדה ומאיימת על משקפי האבק, שמיד אחריהם היא הולכת להעמיד במבחן את הגבות. יערות הארץ מאתגרים את רוכבי אופנועי האנדורו בימי הקיץ.
מעבר לעומס החום המכביד והאבק הסמיך, האחיזה בקרקע מזכירה את יישובי עוטף עזה בימי ההתנתקות. האדמה היבשה מתפוררת בקלות, אבני דרדרת מעטרים את המעלות וכל אלו יחד חוברים לחגיגה אחת שלמה של פסטיבל אנדורו בסגנון עדות השרב. (מי אמר שלא קשה לרכוב בשיא החום? - כבוד! ע.א.)
אחר כך מתרעננים
חם לרוכבי האנדורו בימי הקיץ ביער, אז יצאנו קצת החוצה, לייצר קצת רוח של הילוך רביעי. הצל שלי כבר מאוד קטן ואני תוהה האם באמת התכווצתי מרוב חום, או שהשמש בדיוק מעל ראשי. כך או כך, ולא רק כדי להסיר את האבק מהשרקו, אני חוצה נחל איתן ושוטף מעליי את כל העייפות. אין על מים.
שרקו היא יצרנית אופנועים צרפתית וספרדית, המתמחה באופנועי שטח.
החברה נודעה בעיקר בזכות דמי הטריאל שלה, המיוצרים מצפון לברצלונה, ספרד. אולם בשרקו מייצרים גם דגמי אנדורו וסופרמוטו, במפעל הממוקם בצרפת, קרוב לגבול עם איטליה.
השם Sherco מורכב מחיבור שמות מעבר החברה: דגם ה- SHERPA בשילוב שמו של אחד ממייסדיה, Bultaco. החברה נוסדה, בגלגולה האחרון, בשנת 1998 וכבר בשנת 1999 החלה בשיווק דגמיה הראשונים. תחילה באירופה וכיום בכל העולם.
שרקו טוענים כי הם הראשונים שבחרו לייצר אופנועי אנדורו עם מנוע ארבע פעימות בנפח 300 סמ''ק. דגמי ארבע פעימות בנפח של 250 סמ''ק נחשבים כזריזים, קלים יותר לשליטה ופחות מעייפים מהדגמים בנפחים הגבוהים. למעשה, הביקורת היחידה בנפח זה היא שלעיתים, הוא לא מספיק.
דגם השרקו 300 SEF-R נהנה מנתוני הבסיס של ה- 250 בתוספת חיזוק למנוע, שלעיתים כה נחוץ.
כבר בגלגול מהעגלה מרגיש השרקו קליל וקטן מידות, במידה מזמינה.
האופנוע מצויד במערכות השיכוך של הכוח הלבן ( ,White Power אשר בבעלות ובשימוש ק.ט.מ). מלפנים מזלג טלסקופי הפוך בקוטר של 48 מילימטר ומהלך של 300 מילימטר. מאחור בולם פרוגרסיבי יחיד בעל חוליות מקשרות (לינקג') עם מהלך של 330 מילימטר.
דגם 2016 קיבל בוכנה וראש מנוע חדשים, תזמון שסתומים חדש ומיפוי הצתה שונה. ברשימת השיפורים גם שינויים במשתיק, מצמד חדש, רגליות חדשות, שינויים בשלדת זנב וכנף קדמית חדשה.
עוצמת הבלימה מלפנים ומאחור טובה מאוד. מד האוץ יעיל, קריא ונעים למראה. על הכידון ממוקם מפסק נוח הבורר בין מפת הצתה רגילה לרגועה. הרגילה משחררת את כל מה שיש לשרקו לתת, בעוד הרגועה מתאימה יותר למצבים של אחיזה ירודה. רגלית הצד יעילה ונוחה לשימוש. המתלים מספקים שיכוך מצוין ומצליחים לשמור על שלווה גם במעבר של רצף מדרגות סלע או מהמורות. על אבנים פזורות התקשה השרקו לשמור על קו תנועה אחיד.
המצב משתפר כאשר מגבירים את מהירות הרכיבה, אך אז נדרשת מיומנות וקורטוב של זהירות. בסינגלים המהירים השרקו מהיר יותר ועדיין מאוד נשלט. רוכבים אשר מתכוונים להתחרות עם השרקו 300 יצטרכו לדעתי להקשיח את הבולמים.
גולת הכותרת של האופנוע היא ללא ספק המנוע. מדובר ביחידת כוח חיה ופועמת עם רצועת כוח רחבה, שבחיבור עם משקלו הנמוך של האופנוע הופכת את הרכיבה לדינמית ומרגשת. מתג בורר מפת ההצתה ממוקם על הכידון ונוח לשימוש בזמן רכיבה. אמנם הפער בין המפות אינו גדול, אך בשונה מיצרנים טובים אחרים, ניתן בהחלט לחוש בהבדל שבין שני המצבים.
המבנה המעט קומפקטי מקל מאוד על תמרון האופנוע, בעיקר בפניות הדוקות ושינויי כיוון מהירים. מכל הדלק השקוף מספק מידע חשוב על מצב הדלק.
מנוע 4 פעימות, 4 שסתומים
נפח 303.68 סמ''ק
קדח ומהלך 84 / 54.80 מילימטר
הזנת דלק הזרקת דלק אלקטרונית
מצבר 12 וולט
קרור נוזל
הנעה חשמלית בלבד
הילוכים 6
מצמד רב דיסקי רטוב בשליטה הידראולית
שלדה כרומולי
מכל דלק 9.7 ליטר
בלם קדמי ברמבו הידראולי עם דיסק בקוטר 260 מילימטר
בלם אחורי ברמבו הידראולי עם דיסק בקוטר 220 מילימטר
בולם קדמי מזלג טלסקופי הפוך בקוטר של 48 מילימטר - מהלך של 300 מילימטר
בולם אחורי בולם פרוגרסיבי יחיד בעל חוליות מקשרות (לינקג') - מהלך של 330 מילימטר
גלגל קדמי 21 אינץ'
גלגל אחורי 18 אינץ'
משקל יבש 102 ק''ג
בסיס גלגלים 1480 מילימטר
מרווח גחון 355 מילימטר
גובה מושב 950 מילימטר
רגלית רוכב 183 ₪
כידון מקורי FB 595 ₪
ידית בלם קדמי 208 ₪
ידית מצמד 208 ₪
מדרך רגלית בלם 44 ₪ (המשולש שמתלבש על הרגלית בלם)
רגלית בלם אחורי 475 ₪
רגלית הילוכים 288 ₪
מכסה ימין מצמד 115 ₪
מכסה סלילים 644 ₪
עלויות טיפולים
נמסר כי ''בימים אלו מעדכנים את טבלת הטיפולים ובמקביל ממתינים לתשובות מהיצרן בנדון''
0 תגובות
תגובות