טיול שלג בצפון רמת הגולן 31.12.2016

דצמבר 2016, חודש עתיר בממטרים והחרמון זכה לכמות נכבדה של שלג.
החלטנו לעלות צפונה ולבקר במספר מפלים כמו עיט, האירוסים, סער ועוד...
למרות שהיינו משוכנעים שלא נגיע לשלג - הצלחנו ועלינו למרגלות החרמון
הדריך : וייזל עדי

ציר 5 - חרמון

ציר 5 - חרמוןציר 5 - חרמון

יום שלישי, תחזית מזג האוויר צופה כי יום שבת יהיה מזג אוויר חורפי במיוחד ויירדו שלגים בצפון רמת הגולן. הטיול פורסם (קישור לכיתת כוננות שלג)  וככל שחולפים הימים, מזג האוויר מתחמם והתחזית חוזה כי יירד, לכל היותר, גשם, עם סיכוי לשלג רק בחרמון. החלטתי לא לבטל את הטיול ולציין כי במידה ולא נפגוש שלג, הטיול ייוחד למסע בין מפלים ברמת הגולן. המפגש נקבע ל שעה 9 בבוקר בצומת יהודייה. בחדשות נמסר כי החרמון נסגר בשל סערת שלגים. החלטתי להיצמד למסלול שנקבע מראש תוך שעוקבים אחר התחזית כאשר נתקרב לחרמון.

מפל עיט

מפל עיטמפל עיט

השיירה שמנתה כ 8-9 גיפים עלתה לכיוון צומת המפלים. ביקור במפל עיט הסמוך למושב אניעם - תצפית מדהימה על זרימה של נחל עיט בדרכו לנחל יהודיה. הפרשי הגבהים יוצרים מפלים בין אבני הבזלת הענקיים המאפיינים את רמת הגולן. ממפל עיט המשכנו לבריכת האירוסים לתצפית על מפל האירוסים. בריכת האירוסים זוכה לביקורים רבים בעונת הקיץ במסע בין מעיינות ובריכות - בריכה שמלאה רוב עונת הקיץ מזרימה של נחל הזוויתן. הדרך לבריכה הייתה מלווה בלא מעט בריכות ושלוליות ענק. שבילים בוציים וחילוצים מאתגרים. הצלחנו להגיע לבריכה ולצפות בזרימה החזקה של מפל האירוסים.

סבלנות והנחישות השתלמו

בשלב זה, כאשר הדיווחים על סופה בחרמון, הוחלט להתקדם לכיוון החרמון. מידי פעם כביש, לעיתים כניסה לשטח, הר בני רסן, בשבילי רמת הגולן הקפואים עד לראש ההר ולטורבינות הרוח הממוקמות בראשו. משם  מצמצים לכיוון ברכת רם, מסעדה ומגדל שמס עד הכניסה לנווה אטיב. שעת צהרים, אפילו גשם לא יורד והמצב בשטח אל מול הדיווחים בתקשורת - כאילו הדיווחים הם על שלג במדינה אחרת - נווה אטיב יבשה, אין ממטרים ומחליטים לאכול צהרים ברחבת החנייה של המושב. לאחר 20 דקות מגיע דיווח כי יורד שלג בחרמון וניתן להיכנס לציר המוביל עד לשעה 14:00 והקבוצה מתארגנת לטיפוס חלק ואתגרי לחרמון. תוך 10 דקות נסיע  נקלעת השיירה לשלג מדהים, מסביבנו השטח עמוס בשלג. הציר מתחיל להיות חלק ועמוס בשלג ומוחלט לעצור ברחבה בה ניתן להשתעשע.  הסבלנות והנחישות השתלמו - נהננו מהשלג והחלטנו כי הגיעה השעה להתחיל להדרים. ירדנו מנוה אטיב, דרך תצפית על ברכת רם ועל החרמון, עין קיניא, בריכת הידידות של נחל סער וסיום במפל סער.   היה תענוג!!!