חום יולי-אוגוסט לא הרתיע קבוצה גדולה של רוכשי מכוניות סובארו מלהגיע להר חורשן להדרכת נהיגת שטח עם כלי הרכב החדשים שלהם. חזרנו מאובקים...
מצורפות תמונות מהקבוצה של עופר אדר ויחיאל דניאל.
הרחבה שבכניסה לבת שלמה הישנה היתה עמוסה ביום שישי האחרון. מלבד הקבוצה הגדולה של מכוניות הסובארו, נתקבצו במקום עוד כלי רכב שהגיעו לפעילויות אחרות ולקח קצת זמן לארגן את הקבוצה ולרדת לשטח. נסיעה קצרה עד לנקודה מוצלת, הכיסאות המתקפלים נשלפו והחלק התאורטי של היום התחיל. קצת הסברים כלליים על מערכות הנעה, כיצד פועל ה-4X4, הסברים מפורטים יותר על המערכות ברכבי הסובארו, על צמיגים, מיגונים, דרכי הנהיגה הנכונות בשטח ועוד. המודרכים, רובם ללא ניסיון בנהיגת שטח, קשובים מאוד ואיתגרו אותנו בשאלות. בסיומו של החלק הזה, פיצלנו את החבורה לשתי קבוצות ויצאנו לתכל'ס - תרגול בשטח.
תרגלנו מעבר סוללה, נקודה בה כלי הרכב הגיעו להצלבה מלאה וניתן היה לראות ולהבין כיצד מערכות הבקרה נכנסות לפעולה ומאפשרות להמשיך בנסיעה למרות ששני גלגלים נגדיים נמצאים באוויר, המשכנו להתמודדות עם נסיעה בשיפוע צד, עם טיפוס מדרגה סלעית, תרגלנו עצירת חירום כדי ללמוד את פעולת ה-ABS ובין לבין גם שוטטנו קצת בשבילים היפים של הר חורשן. בסופו של היום, בחזרה לבת שלמה, הצבע של כל כלי הרכב היה דומה: מאובק. תודה לכל המשתתפים, ונתראה בשטח.
ערכות ההנעה:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
טיפים לנהיגה בשטח:
טיפוס עלייה
ירידה תלולה
שבילים מהירים
שיפוע צד
ציוד בשטח
ג'יפונים – נהיגה עם אתגר
2 תגובות
1
אורח/ת - גבע רוני
25 ביולי 2017 ב 11:05
קודם כל תודה למדריכים!
היה מאד חם ומאד מאתגר .
אירגון למופת,
הדרכה תאורטית לעילה ועלילה. תודה לעופר שהעשיר אותנו בידע הנרחב שלו
בתחום המכני על מערכות סוברו ובכלל, וכמו כן על גם על נהיגה והתנהגות בשטח,
הדרכה בצל עצי חורשן היתה השקט שלפני הסערה.
התחלקנו לשתי קבוצות , האחת בהנהגת עופר והשניה בה אני הייתי
היתה בהדרכת יחיאל הסבלני .
א . שסבל אותנו ...
ב. שסבל בחום ותירגל עליה וירידה הלוך ושוב בעקבות לוחמים!! במעלה
המחורר , המשופע צד, התלול והאתגרי . על אחת כמה וכמה לנהגי סוברו בתולי ם בשטח ..
אחרי שלמדנו בתאוריה איך ולמה , התכנסנו במדרון ולאחריו העליה .
למדנו , לפחות אני , מה יכולות הסוברו והן לא מבוטלות.
אני בא במקרה מתחום הג'יפים הקלאסיים, cj. לסוגיו3,5 ו7.
והופתעתי לטובה מיכולות הרכב הנהוג בידי הנהג הנכון שיודע לתפעול נכון
על שלל אמצעיו הטכנולוגיים .
למדתי על מגבלות הרכב , זוויות גישה נטישה ובטן.
למדתי על כפתורי השליטה / ביטול דימום מנוע ומניעת החלקה
ובשילוב הx מוד המאפשר בלימת מנוע בירידה ללא התערבות הבלי מים כמעט.
מערכת ה4x4 המדהימה שכאשר יודעים איך למצות אותה בעזרת דוושת התאוצה והשליטה בה.
פשוט נהדר . ( בעבר היינו נותנים בגז ומחויבים למצוא נתיב נבחר בכדי להצליח בעליה עם הצלבות ... ) ללא נעילות דיפ כמובן.
מאתגר ומשכיל מכל מלמדי ...
כמו כן תירגום בלימות חרום , תרגילי חובה לכל נהג , אפשר לתרגל עוד פעם..
לבסוף היום החם בטרוף , בוצע סיכום והסבר קטן על מפות טופוגרפיות וניווט . עוד העשרה לאנשים . כל הכבוד.
הוסבר על טיולי שטח. היכן ואיך נרשמים .
דבר קטן אך חשוב , בגלל היום החם אפשר לעשות עוד עצירת ביניים ולהזכיר,,, למי ששכח שצריך לשתות , והרבה. !
ולמי ששוכח כובע למרות שאמרתם אז אולי שיהיה למדריך איזה אחד ברזרבה.
סכ״ה
פצצה של יום .
תודה רוני.
2
אורח/ת - עידן
25 ביולי 2017 ב 18:48
היה נהדר. למדתי המון. עד ההדרכה הדיפרנציאל היחיד שהכרתי היא ההוא מהמתמטיקה. תודה רבה על ההדרכה.
תגובות