9:00 בכניסה לבת שלמה, ואני כבר עומד עם כל חברי הקבוצה שלי להיום לקראת הדרכה של אחד רכבי השטח הכי כיפיים שיש ובטח עבור נהגים חדשים ונרגשים ללא כל ניסיון.
צילם: מארק וילנצ'יק
מאת: קובי בצלאל
05/09/17
התמקמנו בתוך השמורה מתחת לעצים שעזרו לנו להתעלם מהחום ההולך ומתעצם, כדי לעבור הדרכה עיונית מקיפה עד כמה שניתן, דברנו על צמיגים ואחיזה, על תוואי הקרקע המשתנה, הילוכי כוח, תפקידו של הדיפרנציאל ואיך הוא מסייע לנו, איך לתקוף מכשול בהצלחה מבלי לפגוע ברכב, באיזה הילוך כדאי להיות בכל רגע נתון כדי שהנהיגה תהיה שוטפת ונעימה ואיפה כדאי שנשים את האגו שלנו כשאנחנו מתיישבים במושב הנהג (רמז.. לא לידינו).
המשתתפים שלי, חלקם בפעם הראשונה מחוץ לאספלט, היו קשובים ושאלו לא מעט שאלות, מה שמבחינתי מבטיח הדרכה מוצלחת ואפקטיבית.
יצאנו לכמה וכמה תרגולים, עליות וירידות תלולות וארוכות בהן החבר'ה גילו עד כמה הילוך הכוח מקל על הנסיעה ועל מכלולי הרכב. למדנו שלרדת מהרכב לפני מכשול זו חובה שרק המקצוענים מבינים ומיישמים. תרגלנו מעבר של הצלבות בהן גלגל אחד או שנים באויר ואיך מושגים כמו "עזרה הדדית", "שיתוף פעולה" ו"אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד" באים לידי ביטוי כל כך יפה ברכבי 4X4 כששאר הגלגלים שאוחזים נותנים את כל מה שיש להם מבלי להתחשבן עם אף גלגל אחר.
עצרנו להפסקה קלה באזור מוצל באחת הכיפות, קצת אוכל והרבה שתיה קרה. מזג האויר היה חם אבל כולם היו מחוייכים וכשאמרתי "יאללה.. בואו נמשיך" החבר'ה ניתרו למכוניות ותוך רגע היינו בתנועה. עוד מעלה ועוד כמה מדרגות, הנהגים החדשים שלי הולכים ומשתפרים ולמתבונן מהצד אנחנו נראים כמו עוד קבוצת נהגי שטח מנוסים.
הצלחה מבחינתי היא קודם כל שכולם, אנשים ורכבים, סיימו את היום הזה שלמים ובריאים. מעבר לכך, כל החברים ידעו להשתמש במושגים שעסקנו בהם במהלך היום ולשאול שאלות קצת יותר מתקדמות. וכבונוס, כולם שאלו איך אפשר להגיע להדרכות נוספות לנהיגת שטח ולהצטרף לטיולי השטח הרבים והמגוונים שאתר השטח מציע להם.
סעו בזהירות ונתראה בהמשך.
שלכם,
קובי בצלאל.
ויקישטח:
דיפרנציאל , ירידה , עלייה , שיפוע , שיפוע צד , בקרת אחיזה , בקרת יציבות , ESP , ABS
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
טיפים לנהיגה בשטח :
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
להדרכות הנהיגה הבאות - הקליקו כאן
למסעות הקרובים - הקליקו כאן
2 תגובות
1
אורח/ת - יעקב בניש
10 בספטמבר 2017 ב 12:13
ההדרכה היתה טובה מאוד. היא הכניסה לי ביטחון ברכב, דבר שיישמתי כבר בשבוע לאחר מכן כשהצטרפתי לטיול במסגרת מועדון סוזוקי שהעביר יחיאל דניאל בהר הכרמל.
זוהי הדרכה חובה לכל מי שרוצה לדעת מה הרכב שלו יודע ויכול לעשות, לפני שהוא עושה זאת בטיולים מורכבים יותר.
ממליץ בכל לשון על כך.
ומה עם המדריך? אתם עוד שואלים? המדריך הוא שורש העניין. המדריך ענה על הכל. הוא לא החסיר שום דבר. הוא העביר את החומר בצורה ברורה ובהירה.
כל הכבוד.
2
אורח/ת - מארק
10 בספטמבר 2017 ב 12:16
תודה רבה על חוויה בילתי רגילה.
ידעתי הרבה דברים לפני ההדרכה, קובי ממש חידד לי את הדברים, כל דבר התיישב במקומו.
אין מילים להודות
ובטוח שאצטרף אליכם לטיולים הבאים
תודה רבה
תגובות