שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול שברולט סילברדו 18/11/2017

שברולט סילברדו הוא לא רק הטנדר הכי גדול בשוק הרכב שלנו והמוביל הבלתי מעורער בקטגוריה שלו, אלא שגם בטיול ללקוחות סילברדו השתתפו מספר שיא של כלי רכב - השיירה הארוכה ביותר שהובלנו בשטח! לא פחות מ-32 סילברדואים דרך נחל לבן וחולות עגור. היה מאתגר וכיף. כיף גדול.
הדריכו: דרור ברלי ואופיר אביב

לא פחות מ-32 (לא, לא טעות. ובמילים – שלושים ושניים) כלי רכב התייצבו בבוקר שבת ה-18/11/17 לטיול לקוחות שברולט סילברדו בשמורת נחל לבן וחולות עגור. אתגר אמיתי למדריכים וגם אתגר לא קטן לנהגים במפלצות הגדולות האלה שעומדים להתמודד עם מעברים טכניים ושבילי חול עמוקים.

image

למי שלא מכיר - שברולט סילברדו הוא טנדר עבודה מרשים. יכולות ההעמסה והגרירה שלו הן מעל לכל ויכוח. גם הקבינה המפנקת שלו היא משהו שרבים נושאים אליו עיניים בקנאה. ועל הכוח שמשחרר מנוע הדורמקס האדיר כבר אין מה להוסיף - זהו אחד מכלי הרכב היותר חזקים שנמכרים בשוק הישראלי עם 445 כ''ס ולא פחות מ-124 קג''מ פרועים שזורמים לגלגלים. מצד שני הוא כבד וגדול ובנהיגת שטח הוא דורש הרבה עירנות, סבלנות ואיפוק וכאשר מדובר בחולות – גם הפחתה נכבדת של לחץ אוויר, נחישות ומשמעת. ולא פחות - גם משמעת עצמית...
ולא שהיה חסר - שברולט סלברדו עם מנוע חדש
מבחן דרכים: שברולט סילברדו Chevrolet Silverado

את כל אלה שיננתי לעצמי כאשר נודע לי שאנו עומדים להוביל שיירה גדולה של סילברדואים בצירי הדיונה של נחל לבן וחולות עגור. איך נשתלט על שיירה כזו? מה נעשה אם מישהו ישקע או חמור מזה – אם כמה וכמה מהדרקונים הכבדים הללו ישקעו ולא נצליח לחלץ אותם?

עשרות שברולט סילברדו נוצצים (וגם שני איסוזו דימקס חדשים של נציגי היבואן UMI) הגיעו בזה אחר זה לרחבה הצמודה לתחנת הדלק בצומת טללים. ליום כיף כזה כולם מגיעים עם המשפחות והילדים ועל כן יש לנו כאן כמות גדולה מאוד של משתתפים בטיול. אנשי UMI הקימו בזריזות את עמדת הרישום ואחרי שכולם הגיעו ונרשמו העברנו תדריך להמשך היום, הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר ויצאנו לדרך על כביש 211 לכיוון מערב. שיירה של כלי רכב גדולים באורך כולל של יותר מקילומטר... השיירה הארוכה ביותר שהובלנו עד היום!

בכניסה לנחל לבן – עצירה להפחתת לחץ האוויר בצמיגים. סילברדו מציג נתונים מאתגרים בנהיגת שטח – מצד אחד כוח מתפרץ שלא נגמר. מצד שני משקל עצמי נכבד וצמיגים שמנופחים ללחצים שאינם מוכרים בעולם הג'יפים: 60-70 PSI. עם כל כך הרבה כוח וללא חצי טון לפחות בארגז, הצמיגים מפרפרים בכל ליטוף של דוושת המצערת ובשטח חולי המשמעות עלולה להיות שקיעה מיידית – ועל כן אנו מפחיתים המון אוויר. רוב הכלים ירדו לאיזור ה-25 PSI מה שאמור להספיק היום. כמובן שכל זה לוקח את הזמן ורק לאחר שעה קלה השיירה יוצאת שוב לדרך. השביל לאורך נחל לבן מתפתל בין סלעים ושיחים. דיונות חול תלולות ומרהיבות משני צידינו. פה ושם מעברים טכניים שברכב קטן יותר לא מתעכבים עליהם וכאן דורשים מהנהגים תשומת לב – אבל המפלצות שלנו לא מתרגשות וכולם עוברים בקלילות.

image

את עצירת המנוחה והאוכל ערכנו בחורשה החביבה שמול הישוב כמהין. מקום חמוד ומטופח שהקבוצה שלנו השאירה נקי ומסודר כפי שקיבלה אותו ועל כך כל הכבוד. ושוב יצאנו אל השטח. הפעם אל ציר הדיונה המוביל מחניון באר מילכה לכיוון צפון-מזרח. הפעם כבר נדרשו קצת יותר כישורי נהיגת שטח ודיונה – כמה וכמה נהגים אמיצים ניסו את מזלם מול סכין דיונה תלולה ואחרי שתפסו את הפרינציפ של התנהלות בחולות עם רכב כבד וחזק שכזה – חזינו בכמה וכמה תצוגות ביצועים יפות מאוד.

image

פה ושם אכן נתקלנו בשקיעות בחול. מין הסתם בשל הפחתת לחץ אוויר לא מספיקה. אבל הסתבר שאם סילברדו שוקע, כל מה שצריך זה רצועה מתאימה ועוד סילברדו - והכל מסתדר בשניות...

אחרי הקזת האדרנלין המשכנו דרך צירי חולות צאלים וחורבות הערים הנבטיות רוחייבה (רחובות בנגב) וחלוצה וסיימנו את מסלול השטח על כביש משאבי שדה-צאלים. מכאן נהיגה זהירה על הכביש עד תחנת הדלק על מנת לנפח (הרבה) אוויר בצמיגים ועוד טיול מהנה הגיע לסיומו המוצלח.

זה המקום להודות לכל המשתתפים שהפגינו משמעת גבוהה וסבלנות וכמובן נהגו כמו שצריך וסיימו את מסלול השטח ללא תקלות ו/או נזקים. תודות גם לאנשי UMI על העזרה והארגון של יום מוצלח וכייפי.

תודה לכולם ונתראה בשטח!



image
imageimageimageimageimageimage
imageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimage

image

imageimageimage
imageimageimageimageimageimage



imageimageimage

image

מפת המסלול

מפת המסלול

לעוד מסעות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ- הקלק כאן

למסעות הבאים בעולם- הקלק כאן

להדרכות הנהיגה הבאות- הקלק כאן

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - אייל מנחם

20 בנובמבר 2017 ב 21:52

תודה רבה על יום חוויתי
צוות מדריכים מעולה
 

2

אורח/ת - סלביראדו שחור

21 בנובמבר 2017 ב 11:50

תודה רבה לצוות וגם למדריכים שהובילו אותנו ליום כיפי ומוצלח
מחכים לכם לעוד מסלולים מהנים
 

3

אורח/ת - צחי סלברדו 2017

21 בנובמבר 2017 ב 12:38

יום מדהים.
צוות מקצועי ביותר שדאג בין היתר לצלם הכל וחלץ נכון וידע בשטח מקצועי.
היה ממש חוויתי ומושלם...
אופיר ודרור אנחנו עוד נפגש בטיולים נוספים...

4

אורח/ת - יעקב מ. סילברדו אפור

21 בנובמבר 2017 ב 12:44

תודה רבה למשפחת שברולט  על יום מדהים ומרגש .
תודה לצוות אופיר ודרור הייתם אחלה.

 

5

אורח/ת - ארז כהן

18 בדצמבר 2017 ב 17:27

נפתח הפורום הראשון בישראל לשברולט סילברדו.
המלצות, טיפים, קניה מכירה וטיולים.
הצטרפו כאן 
https://www.facebook.com/groups/147117289277013/