בתקופה בה מזג האוויר הכי נעים בשנה, עוד הדרכת נהיגת שטח לסוזוקים הקטנים בהר חורשן היתה נעימה וכיפית.
עוד הדרכת נהיגת שטח לסוזוקים הקטנים בהר חורשן התאפיינה במזג אויר סתווי ונעים ובקבוצה קטנה ואינטימית.
התמקמנו בצל העצים לפרק התיאורטי – הכרת הרכב וכללים בסיסיים בנהיגת שטח. דיברנו על אופן הפעולה של מערכות הנעה שונות ברכב שטח, מתלים ברכב שטח, דיפרנציאלים, מערכות עזר ובטיחות אלקטרוניות כגון ABS, בקרת יציבות, בקרת משיכה, והכל בהתייחסות הן לג'ימני והן לגרנד ויטארה. לא שכחנו את כללי הנהיגה הנכונה והבטוחה – חשיבות חגירת חגורת בטיחות בכל מצב, ישיבה נכונה, אחיזת הגה נכונה, בלימה נכונה ושמירת מרחק.
לא שכחנו להזכיר את כללי נהיגת השטח: בחירת נתיב נכונה, עליות וירידות, שטחים מתים, דרכי התמודדות עם מכשולים שונים, התחשבות במרווח גחון ובזוויות מרכב, שימוש נכון בהילוך כוח, עבודה עם מכוון, חשיבות התנועה הזורמת, שיפוע צד סטטי ודינמי. וכמובן יצאנו לתרגל מעשית את החומר שנלמד.
המכשול הראשון כלל בתוכו את רוב התרחישים בהם אנו נתקלים בשטח סלעי – חריץ עמוק בסיבוב חד שמאלה משולב בעליה תלולה רצופה בהצלבות ומדרגות. במכשול הזה לומדים להרגיש את בקרת המשיכה בפעולה ומתרגלים לתכנן קו נכון ולנוע בצורה רצופה מבלי לעצור. לאלה שאינם מנוסים זה קצת קשה בהתחלה אבל מהר מאוד תופסים את הפרינציפ ומגלים בהשתאות שהסוזוקים הקטנים לא מתרגשים בכלל מעבירות לא פשוטה גם במצב סטנדרטי מהניילון, עם צמיגי כביש וללא הגבהה.
אחרי שניצחנו את העליה הזו, המכשולים הבאים כבר זרמו בצורה מהירה ומדוייקת להפליא. טיפסנו להר חורשן דרך מסלול ''סובב-פיסגה'' שכולל הכל מהכל, ירדנו במדרון רצוף בורות עמוקים והעפלנו לפסגת נ.ג. 186 כאן כבר לא היה צורך בהסברים - כולם למדו להחליט מתי להשתמש בהילוך הכוח ולתכנן קו התקדמות נכון, להרגיש את הרכב ולהתקדם בשטח לא פשוט ללא קושי מיוחד וכמובן ללא שום נזקים.
את ההדרכה סיימנו בסקירת ציוד החילוץ הבסיסי שצריך להיות בכל רכב שטח שיוצא לטייל וקינחנו בתצפית פנורמית מרהיבה על רמות מנשה, הר חורשן, נחל דליה ומורדות הדרום-מזרחיים של הכרמל.
את רכבי השטח של סוזוקי ואת הביצועים המעולים שלהם בשטח כולנו מכירים, אבל כאן התווספן למשוואה גם תנאי סביבה נוחים ונהיגה מצויינת ורגועה, הקשבה ומשמעת – מתכון בטוח להדרכה מצויינת ומהנה. היה לי כיף, ואני מקווה שגם לכם. נתראה בשטח ותודה לכולם!
ויקישטח: דיפרנציאל , ירידה , עלייה , שיפוע , שיפוע צד , בקרת אחיזה , בקרת יציבות , ESP , ABS
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
טיפים לנהיגה בשטח :
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
0 תגובות
תגובות