אופנועים / טרקטורונים > יומני מסע

יומן מסע אופנועי אנדורו מודרך בצפון יוון - אפריל 2018

קבוצה נוספת של רוכבים יצאה בחודש אפריל אל הרי יוון, לרכיבת אנדורו אתגרית. טעמנו נופים מרהיבים, אתגרים ומאכלים מצוינים

אחת החוויות כמדריך בקבוצה כזו היא החיבור המיוחד בין רוכבים המגיעים ממקומות שונים. חיבור בין עולמות שונים שהמכנה המשותף הוא האהבה לרכיבה. וכשהבסיס הוא אהבה, ההצלחה בעיניי מובטחת.

מסע אופנועי אנדורו בצפון יוון - היום הראשון

נחתנו בשעת בוקר מוקדמת בעיר סלוניקי, מילאנו את ההסעה בתיקי הציוד ושמנו פעמינו צפונה לעיר קָוַואלָה. קיבלנו חדרים מוקדם ופרשנו למנוחה בחדרים. לקראת הצהריים יצאנו אל סדנת האופנועים כדי לפגוש את עמיתינו הממונעים לימים הקרובים. התאמות והשלמות ציוד ושמנו ליבנו לטיול רגלי בעיר העתיקה של קָוַואלָה. ירדנו אל חוף הסלעים הגדולים לטבילה בים ושאיפת הבריזה המקומית במלוא הריאות. המשכנו בסיור בסמטאותיה הצרות של העיר העתיקה, הצופה אל הנמל, בית המגדלור ופסלו של מוחמד עלי, שליט מצרים האדיר שנולד בקָוַואלָה. עייפים ורעבים התיישבנו באחת המסעדות הטובות לסעודה ארוכה באוויר הים הנעים.

מסע אופנועי אנדורו בצפון יוון - היום השני

בבוקר המחרת אנו עולים סוף-סוף על ציוד הרכיבה ויוצאים ברכיבה מנהלתית קצרה אל פאתי העיירה. נכנסים לשטח ובנקודת נוף מוצלת אל הים אני מסביר לקבוצה על עקרונות הרכיבה הנכונה בשטח. אחרי הסבר ושאלות אנחנו מתחילים לתרגל את הנלמד תוך כדי תנועה. רוכבים בעמידה בדגש על העברות משקל ואנחנו ממשיכים לעלות בגובה. על אחת הפסגות הישרות אנחנו לומדים ומתרגלים בלימות חירום ללא ABS. עם בסיס הלימוד הזה אנחנו מתחילים להיכנס לסינגלים והחגיגה האמתית מתחילה.

אין חוויה שהיא יותר "בתוך" הטבע מאשר רכיבה בסינגלים, שיחים מלטפים את רגליי וענפים כמעט וסוגרים על ראשי. הטבע במרחק נגיעה ואין הנחות על התוואי. אם יש מדרגה או מכשול, לא עוקפים מימין או משמאל. מתמודדים. הרוכבים משתפרים עם כל התקדמות. גשמי ברכה ירדו באזור החורף ואנו רוכבים בתוואי חדש לאגם המפלים האדירים לטובת הפסקת צהריים. המקום מאוד יפה וזוכה לצילומים רבים. אחרי ההפסקה אנחנו ממשיכים ומתרגלים עליות וירידות. לקראת סוף היום, באחת הירידות פניה שמאלה ואחד הרוכבים נופל. הרוכב קם, אך לא יכול להמשיך לרכוב ורכב הסיוע מגיע כדי לכבד אותו ואת האופנוע בהסעה פרטית. התחושה לא נעימה ומזכירה לכולנו, שברכיבה עלולים גם ליפול.

בארוחת הערב מכל בירה גדול על השולחן וכמויות של בשרים. הרוכבים מעלים סיכומים נלהבים מהיום הראשון וציפייה ליום המחר.

מסע אופנועי אנדורו בצפון יוון - היום השלישי

רכיבה אל עבר יערות עצי האדר המרוחקים. בתדריך הבוקר אנחנו לומדים ומתרגלים פניות בישיבה ויוצאים לרכיבת שבילים מהירה בדרך ליערות הצבעוניים. ערפילי בוקר יוצרים טבעות של עננים תחת פסגות ההרים והנוף מהמם. הפסקה קצרה לצילומי אקשן ואנו ממשיכים להתקדם ליער. ביער עצי האדר (מייפל) מצע העלים רך וצבעוני. אנו לומדים ומתרגלים חצייה של גזע עץ רחב וממשיכים ברכיבה בקצב מצוין. באחד הנחלים אנו רוכבים נגד הזרם, על מדרגות סלע ותחת עינו המקליטה של הרחפן. נתזים רבים של מים לוכדים גם כאן צילומים רבים ואנו עוצרים על שפת הנחל לארוחת צהריים קלה.

בהמשך הרכיבה עוצרים בבית קפה של כפר קטן ונהנים מחלבה מקומית מקושטת בקינמון ולימון. מעדן אנרגטי. השעה מאוחרת ואנו עולים על האופנועים בדרך חזרה. קרוב מאוד לכביש, רוכב אחר נופל ואנו לוקחים הפסקה. הפעם אין צורך בחילוץ ואנו חוזרים בדרך המהירה לעיירה. תזכורת שנייה ביומיים מבטיחה לנו שמחר כולם חייבים לחזור בשלום.

טבילה בג'קוזי החם של הספא במלון, מצליח לנחם את השרירים. כל ארוחה שונה מקודמתה והפעם מדובר במסעדת דגים מיוחדת. יום ארוך עבר עלינו ומחר שוב רוכבים לאזור חדש.

מסע אופנועי אנדורו בצפון יוון - היום הרביעי

יום הרכיבה השלישי עבר בשלום. ערפילי בוקר כיסו את הרכסים, ונראו כמו סופגניות מסוכרות המושחלות על פסגות ההרים. אנו מתקדמים לסינגלים יותר מאתגרים, תוך כדי עליות וירידות. האחיזה מצוינת, אך חייבים לשמור על כוח המנוע כדי להכיע מעלה והלימוד של כל הימים מתנקז לכדי ביצועים מושלמים.

עלינו בסינגלים מאתגרים לאזור הררי ועל קו הרכס רכבנו כשנוף הים והאיים נפרש לפנינו. תוך כדי תנועה על קרקע סלעית, אנו מתרגלים רכיבה על שיפועי צד. התנועה בירידה מההר נערכה תחת חופה של ענפים, כמו מנהרה מהאגדות. המשכנו במספר קטעי קישור ועצרנו לסיום בבית קפה מקומי קטן, שם ערכנו הפסקת מיץ דבדבנים והתרשמנו מהזווית החדשה בה תעד אותנו הרחפן. אין ספק, החיים הם סרט ואתם יותר ממוזמנים להצגה הבאה.