שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > יוון וקפריסין

מסע אופנועים משולב הדרכת אנדורו לצפון יוון

למסע הפעם יצאו אתי רוכבי אנדורו בראשית דרכם. למדנו את רזי האחיזה ותרגלנו בין נופים ירוקים ועננים נמוכים

"תביאו חליפות גשם", כתב לי אתנסיוס, החבר שלי ביוון. נובמבר הוא חודש קריר בצפון יוון וזה הולך מצוין עם ספורט אקסטרים. התחזית העלתה חשש שהגשם יקדים, אבל הרכבים החליטו שבכל זאת יוצאים.
טיסה ישירה לסלוניקי ואנחנו בדרך לקוולה. הנוף הולך ומוריק עם התנועה צפונה ואנו חולפים ברכב דרך אגם וולבי, השני בגודלו ביוון.
הגענו בצהריים לעיירת הנמל. סירות דייגים וחוף ארוך נפרש אל מול מרפסת המלון. קיבלנו חדרים, מסתדרים ויוצאים לארוחת צהריים. ארוחת דגים משובחת על חוף הים. בהמשך, יצאנו למדוד השלמות של ציוד רכיבה נדרש. שישי בערב הוא יום בילוי, בו השווקים ערים עד שעה מאוחרת. טיילנו בעיירה, נהננו מיין מקומי ופרשנו לישון, נרגשים לקראת יום הרכיבה הראשון.

קמנו אל בוקר המחר כשממרפסת חדר האוכל נראה שהיום בהיר וקר. לבשנו את בגדי הקרב הרגילים בתוספת מעיל אנדורו. עלינו על האופנועים ונכנסנו לשטח. בתחנה הראשונה בשטח, העברתי דגשים על טכניקת הרכיבה הנכונה ויצאנו לתרגל. בין התחנות חצינו את היער במגמת העפלה. אט-אט התקדמנו משבילים לסינגלים, תוך כדי דגשים ותרגולים לעקרונות הסיבוב בעמידה ובישיבה. מזג האוויר מושלם לפעילות מאומצת, אז טענו גם ירידות על סלעים ועליות עם דרדרת. בכל ק"מ שעובר, ניכר שהרוכבים משתפרים.
את הפסקת הקפה ערכנו בסמוך למעיין, אשר מימיו נאגרים לשוקת גדולה עבור בעלי החיים. לקינוח רכבנו ביערות עצי המייפל, שעליהם האדומים והצהובים צובעים את הקרקע בכתום של סתיו.

בארוחת הערב גילינו כי ביום המחר קיים חשש לממטרים. מארוחת הבוקר במלון, נראו הפעם השמיים יותר אפורים. על בגדי הרכיבה הוספנו מכנס סערה, ארזנו פשטידות תרד ופק"ל קפה ויצאנו בחשש קל אל היער. הגשם הקל לא פסק באותו יום ולו לדקה. עם זאת, הוא לא הרטיב אותנו, ובטח שלא הצליח לפגום בהנאה מהרכיבה. הדרך הרטובה העניקה שיעור העשרה בבית הספר לרכיבה. למדנו איך לייצר אחיזה טובה יותר בזכות העברות משקל ותרגלנו עליות בסינגלים השזורים בשורשי עצים חלקלקים.

באחד השבילים חצינו עדר פרות גדול. כשקולות פעמוני הצוואר שלהם גועים בהרמוניה עם צעדיהם הבטוחים. רכבנו בתוך העננים וכשעלינו גבוה ראינו כמו ממטוס את העננים תחתינו, אופפים את היערות.
בארץ אנחנו בדרך כלל מוותרים על רכיבה בגשם, אך תוך כדי הטיול הייתה זו עבורנו חוויה שתיזכר לטובה.