הדרכת נהיגה שאנחנו מגדירים אותה כ"פתוחה", כלומר כזאת שאינה מיועדת לכלי רכב מתוצרת מסוימת שכולם עם יכולות דומות, אלא לכלי רכב שונים, מהווה אתגר לא פשוט עבור המדריכים. האתגר גדול במיוחד אם הפערים ביכולות הכלים שמשתתפים בה גדולים מאוד. מצד אחד יש רצון למצות את היכולות של רכבי שטח הקשוחים, ומהצד השני משתדלים שלא לגרור את הרכים יותר להרפתקאות מיותרות.
וכך יצאנו להדרכה ביום שישי שטוף שמש, יום של הפוגת חסד בשבוע שרובו היה גשום, בהרכב של טויוטה לנד קרוזר וראב4, פולקסוואגן טיגואן וסאנגיונג קיריון. ביום כזה דרושה הבנה וסבלנות מצד המודרכים, שיתוף פעולה ופרגון האחד לשני - ומזה היה בשפע. אחרי שצלחנו את הפרק התיאורטי יצאנו ליישם את התיאוריה בשטח, שהיו בו קטעים בוציים רבים. תרגלנו עליות וירידות, נסיעה בשיפוע צד, טיפוס מדרגה וצליחה של מעברי בוץ.
נכון שהקשוחים עברו את כל המכשולים די בקלות, אך בסיומו של היום נוכחנו לדעת שבנהיגה נכונה עם הכוונה מדויקת, גם עם כלים רכים יותר ניתן להגיע רחוק.
תודה לכל המשתתפים ולהתראות בשטח.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות