שישי בבוקר, בת שלמה הישנה, כמה מיצובישים ממגוון שנים וסוגים, וחבורת אנשים נהדרת. אין הרבה דרכים טובות יותר להתחיל את הסופ"ש
מנחם, נציג כולמוביל ליווה את היום ונהג את הרכב המוביל (ונהנה מכל רגע)
מזג האוויר בסופ"ש הראשון של פברואר היה נהדר ולא פחות, גם האנשים שהתקבצו להדרכה הזו. כולם באו כדי להרחיב את ידיעותיהם על הרכב ואת מיומניות נהיגת השטח שלהם. מי שכבר יש לו ניסיון ומי שלו זו חווית השטח הראשונה. מה לומר, מצפה לנו יום נהדר.
התמקמנו בקרחת יער רחבה (כדי שהשמש החורפית תחמם אותנו קצת) וסקרנו את מכלולי הרכב המכאניים (דיפרנציאל, מיתלים, צמיגים, מירווחים וזוויות ועוד), מערכות העזר האלקטרוניות (ABS, ESP, TCS ועוד כל מיני קיצורים של שלוש אותיות) וכל מה שיש למיצובישי להציע לחובב השטח (ויש...). למדנו לבחור את הנתיב הנכון שיאפשר אחיזה מירבית ולתפעל את הרכב כדי שיעשה זאת בעדינות והנחישות.
לאחר ההדרכה התיאוראטית יצאנו לתרגל את החומר.....
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
לאחר טבילת שטח ראשונה בה תירגלנו עליה טרשית נחמדה ומעט מאתגרת, עצרנו להפסקת בוהריים באדיבות כולמוביל בה גם חולקו למודרכים מיכלי משקה ממותגים ושימושיים.
לאחר מכן המשכנו בתרגול, ירידה אתגרית עם חריצים אורכיים עמוקים, שיפוע צד ועוד עליות מעט מאתגרות יותר.
טיפים לנהיגה בשטח:
חניה אחרונה לפני החזרה לבת שלמה הייתה בנקודת התצפית שלא כדאי לפספס בתא השטח הזה - נ.ג. 186 (הידועה גם בכינוי - הבקתה). שם דיברנו קצת על הציוד שכדאי שיהיה ברכב שמטייל בשטח, האפשרויות המגוונות לצאת לטייל בארצינו הנפלאה, על ההתחשבות במשתמשי הדרך האחרים והחקלאיים ועוד טיפים למטייל ה 4X4.
גלשנו חזרה למטה לנחל דליה ומשם דרך קצת בוץ ומעברי מים, חזרה לנקודת ההתחלה. היה יום מקסים בזכות כלי הרכב המהנים ויותר מזה - מהנהגים שלהם.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות