בעלי ג'ימיני מהדור האחרון, גראנד ויטארה קצר או ארוך, או במילים אחרות לקוחות כלי השטח של סוזוקי, הגיעו להדרכת נהיגת שטח, ועל הדרך לראות מה יכולים עמיתיהם למותג
יום שישי בתאריך ה-05/04/19, התכנסו לקוחות סוזוקי על שלל דגמיהם להדרכת נהיגת שטח. כבר בהתכנסות הובהר מיד מי הוא הכוכב החדש אליו מופנים כל הזרקורים, הלוא הוא דגם הג'ימיני החדש, שמיד עם הגעתו גרר עצירה של כמה וכמה מתעניינים, ועוד כמה לאחר מכן. אלא ששאר חברי הקבוצה, שהורכבו מבעלי גראנד ויטארה הקצר והארוך, על אף הפרגון הראשוני, הגיעו להראות שגם להם יש כמה שפנים מתחת למכסה המנוע.
אלא שכל דבר בעיתו, והדרכות נהיגת שטח מתחילות תמיד בחלק עיוני מקדים, בו מוסבר על מערכות הרכב השונות והבנת מושגי נהיגת שטח בסיסיים. החבר'ה היו כל כך שקועים בחומר הנלמד, שארוחת הבוקר המושקעת שנערכה במיוחד עבורם נשארה כמות שהיא. או זה, או שכולם הגיעו שבעים כמו ששמעתי בזווית האוזן לאחר מכן...
לאחר סיום החלק העיוני התחלנו לתקל כמה אתגרי עבירות שונים, ברמה הולכת ועולה, וכאן כבר הבנתי שיום זה הולך להיות מעט יותר אינטנסיבי מהרגיל. וזה מדוע? פשוט משום שהלקוחות היו להוטים כל כך לתרגול מעשי, שמיד לאחר שמישהו סיים את המעבר, אחר כבר היה בנקודת זינוק לאחד אחר, ועוד, וחוזר חלילה. אולי לקח למדריך - ככה זה שנותרים רעבים ללא ארוחת בוקר מספקת.
אז אמנם היה מעט מעייף, אך באותה מידה העלה חיוך מהקבוצה הקרבית הרנדומלית, שאומרת משהו על האופי של רוכשי כלי השטח של המותג. רוכשים עתידיים, ראו הוזהרתם...
שניפגש בשטח.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות