אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

הרפתקה זה 790 (בגימטריה) - מבחן דרכים לדגמי ק.ט.מ אדוונצ'ר 790 S ו- 790 R

ק.ט.מ משיקה דור חדש של אדוונצ'רים, המבוססים על מנוע הדיוק החדש בנפח 800 סמ"ק. על המדף דגם S ודגם R המוטה יותר לשטח. אתר השטח יצא להעמיק את הקשר עם שני הדגמים ולמד המון על הדור החדש. הכינו את הפופקורן

בוחן אורח: ערן לביא


אימג' כתום
יש לי חבר בשם ארז, שופט המכריע בדין תביעות ותיקים סבוכים ללא משוא פנים. יחד רכבנו והתחרינו בעבר. ארז השקיע בקריירה המקצועית שלו, אך חלומו לא דעך. שוחחנו לאחרונה והוא שיתף אותי בחלומו: "אני רוצה לרכוב על שביל רחב ומהיר במדבר עם מעיל של ק.ט.מ ואופנוע אדוונצ'ר גדול", הקול שלו היה מלא התלהבות, כמו בימים שהיינו בדרך לקו הזינוק. ארז שבוי בחלום שק.ט.מ טיפחה במשך שני עשורים עם המון קבלות של התמחות בדגמי אנדורו, מרוצי שטח ושיווק סופר מקצועי.
שאלתי אותו על איזה אופנוע הוא רוכב בחלומו, אך הוא לא ידע לומר, הוא רק זכר אימג' כתום חזק.



בשנת 2013 השיקה ק.ט.מ את הדור הקודם של האדוונצ'רים, אשר ונבנו על בסיסו של מנוע הספורט של ה- RC8 והחליפו את דגמי ה- 990. האופנוע היה מתקדם טכנולוגית, בנפח גדול בן 1200 סמ"ק, שהתפצל בהמשך לדגמי 1090 ו- 1290. לעניות דעתי, הדגמים לא הצליחו לשחזר את התהילה לה זכה האקס המיתולוגי, דגם האדוונצ'ר 990. אולי בגלל התחרות הרבה בתחום אופנועי האדוונצ'ר ואולי בגלל נפח וחום המנוע, מרכז הכובד או צידוד הכידון. השנה משיקה ק.ט.מ דור חדש לגמרי של אדוונצ'רים. הפעם מדובר במנוע שנלקח מדגם הדיוק 790 של החברה, אשר עבר התאמות. במקביל הפיקה ק.ט.מ מסקנות רבות מתוך הביקורות לדגמי האדוונצ'ר הגדולים.





לצלילי הרוח
שעת בוקר מוקדמת, רוכב לצפון וגופי רענן כמו הטל שעדיין על השדות. אני נותן לאופנוע מאה דקות של חסד, בלי לעשות שינויים. המנוע חי ונמרץ, העברת ההילוכים מדויקת ונעימה, גם ללא מצמד, בזכות ה- QuickShifter. המושב במיקומו הגבוה יותר והישיבה על דגם ה- S מרגישה אמנם נמוכה ביחס לכביש, אך מיקום הרגליות ביחס למושב נכון ונוח לזווית הרגלים. המצערת החשמלית מאפשרת מיפוי של שלושה מצבי ניהול מנוע בדגם ה- S: עירוני, גשם או שטח, בו הבקרות פחות מתערבות. בדגם ה- R, קיימת מפה נוספת, "ראלי", בה ניתן לבחור מבין 9 רמות של בקרת אחיזה באופן אינטואיטיבי תוך כדי רכיבה. שני הדגמים מצוידים במערכות בלימה רדיאליות של ק.ט.מ, שעובדת מעולה. אמנם לא נעשה שימוש בחברה בעלת שם בתחום, אך התחושות שקיבלתי היה לא פחות טובות. גם מערכת ה- ABS עובדת טוב מאוד בכל מהירות. אני מגיע לנוף הררי ועוצר בנקודה גבוהה כדי להתבונן היטב בפרטים.



התמונות שהופצו לפני הגעת האופנוע לארץ לא החמיאו למראה שלו. אולם המציאות מאירה לו פנים לדעתי. לא מדובר באופנוע יפה, אך במציאות הוא נראה טוב יותר ובעל נוכחות. דגם ה-R נראה טוב יותר מבין השניים, בשל שיעור קומתו הגבוהה ואולי גם הכנף הקרבית. דגם ה- S נראה מהצד קצת כמו אופנוע אדוונצ'ר שיצא לו האוויר מהבולמים. משהו במראה שלו משדר קצת חוסר פרופורציה של אופנוע נמוך על גלגלים גדולים. שני הדגמים מגיעים עם גלגלי טיובלס.
דגם המבחן הגיע ללא כלי עבודה, עם סבל לארגז אחורי, מגנים קצרים לכיסויי המנוע, מפלט עקרבוביץ', תושבות לארגזי הצד וצמיגי פירלי סקורפיון STR, בעלי פרופיל טוב יותר לשטח מהמקוריים. תחת המושב האחורי יש מקום סגור לפנקס או טלפון. כיסויי הצד בזנב נשלפים ללא ברגים ומכילים תאים קטנים לכלי עבודה.
המשקף הקדמי נראה טוב ומתחבר לקווים הכלליים של האופנוע, תוך כדי רכיבה הוא קצת רוקד לצלילי הרוח, אולי בגלל שהוא מחובר רק עם בורג יחיד במרכז. ניתן למקם אותו בשני מצבי גובה, שהפער ביניהם 4 ס"מ. ניסיתי את שני המצבים אך לא חשתי שינוי משמעותי. בכל אופן, השינוי דורש כלי עבודה ואינו מתאפשר תוך כדי רכיבה.




גימור המתגים אינו מהגבוהים, ככל הנראה לטובת מחיר אטרקטיבי. רק לשם המחשה, בית המתגים שעל הכידון, היה עולה בדגמי 1190 כ- 4,000 שקל, לעומת כשליש מהמחיר בדגמי ה- 790. ידיות השליטה נוחות וניתנות לכיוון, המצמד נשלט בכבל מכני ונוח לשימוש. אין אפשרות להפעלת ארבעה מאותתים.

בשקע המצת, מוטב להשתמש בתקע קצר, שאם לא כן, צמת הכבלים מהמצערת והבלם הקדמי מתחככים בתקע. בדגם המבחן חוויתי ניתוקים במגע תוך כדי רכיבה.

תאורת החזית והזנב מסוג לד ומאותתי הלד מרשימים בגמישותם. על הכידון מגני ידיים מפלסטיק ומיגון אלומיניום דק לגחון. שני האחרונים דורשים מקצה שיפורים במידה ומייעדים את הכלים לשטח מאתגר.

מושב ה-S נמוך במצבו הטבעי, בעת ההגבהה נוצר שקע ומדרגה במפגש עם המושב האחורי ושקע מעל פלסטיקת הצד, לא משהו שמפריע, למעט אסטטיקה למקפידים. באופן מפתיע, מושבו הארוך של ה- R יותר נוח בתחושה וגם בזרימה על גבו, המאפשרת העברת גוף לאחור בנוחות. מושבו של ה-S נוקשה.



תאווה לעיניים
הכידון והמראות הרגישו קרובים אליי מדי ברכיבה. הרגשתי שאני מסיט מדי את המבט אל מראות הצד. לשמחתי, המשולש העליון ותושבות הכידון מאפשרים לא פחות משישה מצבים שונים למיקום הכידון, לכן שיפרתי עמדה כמעט אל המיקום המרוחק ביותר. התחושה בכידון השתפרה מאוד. המראות עדיין לא הרגישו לי די נוחות.

בקרת האחיזה בדגם ה- S ללא מצבי ביניים (onoff בלבד). ניתן לבטל במהלך רכיבה, אחרי 6 דפדופים בתפריט ולחיצה אחת ארוכה של 5 שניות – לא הכי פרקטי בזמן רכיבה. בדגם ה-R ניתן לדפדף יותר בקלות בין תשעה מצבי הבקרה, או גם לבטל לגמרי. בשני הדגמים הבקרה חוזרת למשמרתה אחרי דימום מנוע.

התצוגה עשירה באינפורמציה, אך ביחס לסופר אדוונצ'ר מסך התצוגה קטן יחסית. הנתונים מסודרים בנוחות, אך חלק מהספרות קטנות לכדי קריאה תוך כדי רכיבה. רקע התצוגה משתנה בין יום ולילה – תאווה לעיניים.

גובהו של מכל הדלק באופנוע הוא כ- 80 ס"מ מפתח המילוי ועד תחתית המכל בגחון האופנוע. תכונה זו מקשה על יכולת המדידה ולכן מחוון מכל הדלק מציג רק את חצי המכל התחתון. כאשר ממלאים מכל מלא, כל השנתות מופיעות בתצוגה כשמעליהן מצוין: 1/2. תוך כדי רכיבה של חצי המכל הראשון, כל השנתות עדיין מופיעות. רק לאחר שמתחילים להשתמש בחצי האחרון של המכל, השנתות מתחילות לרדת. בפועל, מכל מלא או חצי מכל נראים אותו דבר בלוח התצוגה. הרזרבי מכיל 70 ק"מ לערך והקפיצות בטווח שנותר הן בדילוגים של 10 ק"מ.

ניתן להכניס בנוחות את אקדח התדלוק לעומק מכל הדלק. תוך כדי תדלוק ניתן להוציא את המפתח מפתח מילוי הדלק, למקרה שצריך תוך כדי תדלוק להרים מושב, או לבדוק ולאפס תצוגה.




דורש עבודה
המתנע מניע מהר בלחיצה אחת קלה. בכל מקרה, המתנע מפסיק רק אחרי שהאופנוע מניע. ברכיבה על דרך נוף גלבוע האספלט טוב אליי. אני מתמקד בהתנהגות של האופנוע והוא משרה עליי ביטחון. קל להשכיב את האופנוע ולזרום אל ומחוץ לפנייה ביציבות ונמרצות. השלדה והבולמים, בשילוב מנוע מלא חיים, מעניקים תחושה טובה של חיבור וזרימה עם דרך הנוף המפותלת. במעבר לאספלט משובש החוויה לא נעימה, בגלל קשיחות הבולמים ויכולת פחות טובה להתמודד עם תלאות הכביש הקטנות.

פעם אחת, ביציאה חזקה מפנייה חדה, כשדגם ה- S עם בקרות מלאות, החליק הזנב בסיבוב. פעם ראשונה שאני חווה אירוע כזה בדגם עם בקרות אחיזה. שחררתי מצערת ויצאתי מההחלקה ללא כל בעיה. במבחן תאוצה שערכתי מול דגם אדוונצ'ר בעל הספק דומה, זינק הקטום מהר יותר והפער רק הלך וגדל לטובתו. להערכתי, זה בעיקר בזכות המשקל הנמוך שלו, שכן כאמור ההספק היה דומה.

דגם ה-R יציב אך פחות נוח בכביש. הבולמים מכוילים לשטח, אך ניתן לערוך כיוונים שישפרו את התנהגות הבולמים עבור טיול כביש ארוך. לא ניתן להשוות אותו לאדוונצ'רים הגדולים והנעימים בכביש, מצד שני הוא לא אכזרי בכביש כמו דגמי ה- 690/701. אפשר להגיע אתו בכביש למהירות גבוהה, אך צריך גם לזכור שיש לו מגן רוח קצר מאוד, שפחות נוח לרכיבות כביש ארוכות או מהירות. ה- R אופנוע יותר ממוקד שטח ומכאן הוא גם קשיח ופחות מפנק, בסל"ד נמוך יש פחות כוח מהגדולים. המנוע פחות גמיש ודורש יותר עבודת הילוכים ומצמד. אבל עם עבודה נכונה הוא בהחלט מהנה. גם בהרכבה הוא פחות יציב ונוח.




משפט שדה
בפסגה הגבוהה ביותר על רכס הגלבוע, נראים שיפולי ההר מפוחמים, אחרי שרפה שפקדה את המורדות הצפוניים. הנוף השונה מושך אותי אל השטח לבדיקת מגוון הצבעים החדש. המעבר לעמידה נוח. הרגליות רחבות ומשוננות ומחברות את רגלי לאופנוע בצורה מצוינת. לרוכבים, שרוכבים ביום-יום לעבודה, הייתי ממליץ אולי על כיסוי גומי לשימור סוליית הנעל הרכה. רגלית הבלם יפה ונוחה לתפעול.

בעמידה המותניים של האופנוע ממוקמות קדימה מעט מהמיקום הטבעי של רגליי. רגלי פגשו את האופנוע בחלק שמתחיל להתרחב לכיוון הזנב. פחות נוח ברכיבה ממורכזת, אבל הצלחתי להתרגל לזה וזה כבר לא הטריד. דגם המבחן הגיע עם סבל שהקל על אריזת ציוד על הזנב.

צליל המפלט החליפי לא היה מטריד. להערכתי הוא אינו משנה את ההספק אלא רק תורם למראה ולצליל הנמוך. אין ברמה הפרקטית שיפור, רק הרגעה קלה למחלת הנפש.

החום בחוץ גבוה ואני שמח עד מאוד לגלות שבכל מצב, המנוע אינו מחמם כלל כמו מנועי האדוונצ'רים מבוססי מנוע ה- RC8.

אגב חום, אחרי רכיבה חמה עם חצי מכל דלק נשמעת בעצירה שריקה צורמת. הסתבר לי שמדובר בלחץ הגזים שמשתחררים ממכל הדלק. להפסקה מיידית של השריקה, יש פשוט לפתוח לשנייה את פתח מילוי הדלק.



אני מניע מחדש, מרים רגלית צד ומבחין שהיא בולטת החוצה מגוף האופנוע. לא הייתה לי בעיה, אך יש לקחת זאת בחשבון במעברים צרים ובתנוחת גוף לאחור, כשהמגף מוריד קצת את הרגלית תוך כדי רכיבה. בדקתי מקרי קיצון של כיפוף הרגל והאופנוע לא דומם מנוע באף מצב.

מרווח הגחון של ה- S נמוך יחסית, אך לא נתקלתי בשום מצב בו נגע הגחון בקרקע. מצב שטח ממתן את תגובת המצערת, אך לא את ההספק. גם בקרת האחיזה בדגם ה-S מתונה יותר כשעוברים למפת שטח. בעליה מדורדרת המערכת תפקדה באופן משביע רצון. מצב שטח מוריד את התערבות ה- ABS בגלגל האחורי. במצב זה מהבהבת נורת ABS כל 5 שניות, כתזכורת טובה.הכנף הקדמית ב- S לא גבוהה מאוד כמו בדגם ה-R וכל עוד לא חוצים מעברי בוץ כבדים, לא תהיה בעיה.



ק.ט.מ אוהבים את הבולמים שלהם קשיחים ומעולם לא הצטיינו בשיכוך הבמפים הקטנים בשטח. עם בולמי ה- S קשה לרכוב מהר בשטח. הבולמים בקוטר צר יותר, מהלך נמוך יותר וללא כל כיוונים. מצאתי שיכולת ההתמודדות עם השטח אינה מספיק טובה לרוכב ממוצע ומעלה. כשרכבתי במהירות של 80 קמ"ש על שביל מהיר, חציתי גומה בקוטר של 30 ס"מ ובעומק של 4 ס"מ וחטפתי פיגוע בפרונט שנתן לי תזכורת תקיפה להוריד מהירות. דגם ה- R אוכל את הבורות האלו עם חיוך גדול בקסדה.

בעליות וירידות אתגריות, על אבנים פזורות בגודל של תפוחים, מרגיש ה- S פחות בטוח. תחושה הדומה לרכיבה על אופנוע עם גלגל קדמי קטן יותר. במעבר לדגם ה-R, זה מרגיש פתאום כאילו אני מרמה. הכול כל כך קל, בטוח ונשלט.



מים צוננים
רוכב דרומה, אל שבילי המרכז, השמש חזקה וגופי משווע לחצות איזה נחל שוצף לרענון. בחציות המים שערכתי במבחן נתקלתי בדימומי מנוע רבים מדי. בק.ט.מ סבורים שזה קרה בגלל שאולי לחצתי עם העקב על רגלית הצד. בכל אופן, תוך כדי חצייה, ומבלי להוריד רגל, הספקתי חיש להניע מחדש ולהמשיך להתקדם.

מכלי הדלק הרחבים בגחון לא הפריעו לי כלל בהורדת רגל או תמרון שטח. שמעתי חששות מרוכבים על כך שזו עלולה להיות נקודת תורפה של האופנוע בנפילה. אני חושב שזו טעות, רכבתי המון בעבר על אופנועי שטח עם מכלי פלסטיק. אופנועים שנפלו רבות בשטח ולא זכור לי מכל שנקרע. מה גם, שיש תוספת של כיסויי הגנה. לדעתי המכלים הבולטים יהוו אף סוג של הגנה על מכלולי המנוע בנפילה. משכך ההיגוי תורם ליציבות ברכיבה מהירה, אך בקטע טכני אטי בשטח הוא הכביד מעט על שינויי כיוון מהירים של הכידון.



דגמי ה- 790 רק יצאו ובאופן טבעי יש חבלי לידה, שלבטח ישופרו במחזורי הייצור הבאים. כך למשל, ידוע כי קיים כשל ממחזיר השמן של גלגל השיניים הקדמי, אשר גורם להזעת שמן באזור המנוע הקרוב לגלג"ש הקדמי. תוך כדי רכיבה בשטח, השתחררו לי בורגי המנוף של רגלית ההילוכים למנוע ויצאו תוך כדי רכיבה. חובה לשם לוקטייט. כמו כן, היו דגמים שבמכלי הדלק שלהם נמצא ציפוי פנימי אבקתי שכדאי לשטוף, כדי למנוע סכנה של סתימת דלק. בעיניי התקלות הללו אינן חמורות וממילא מכוסות תחת מטריית האחריות הניתנת לשנתיים.

מסנן האוויר ממוקם תחת המושב והגישה אליו יחסית קלה, אחרי פתיחה של שני ברגים. צריכת הדלק טובה ועמדה לאורך המבחן סביב 18.5 ק"מ לליטר.

פסק הדין
ק.ט.מ פיתחה שני דגמים מאוד ממוקדים ולא אחד שמנסה לעשות הכול. דגם ה- S הוא אופנוע מונמך אך ללא פשרות בגודל הגלגלים, לכן יתאים לרוכבים לא גבוהים שרוצים לטעום שטח בביטחון. ה- S מתאים למי שרוכב בעיקר בכביש, אך יכול גם להיכנס לשטח ברמה סבירה, כל עוד אין כוונה ללחוץ אותו. ברכיבת שטח שמעל לכך, הבולמים אינם עומדים בעומס. המושב קשיח והאופנוע פחות מתאים לרוכבים גבוהים. המנוע אינו מחמם ויש לו רצועת כוח טובה ונמרצת. לדעתי הוא גם מתאים יותר לישראל על פני הדגמים בנפחים הגדולים.



השליטה בו ידידותית בזכות המשקל ומרכז הכובד הנמוכים. ה-S מתאים לרוכבי אדוונצ'ר שלא באמת יורדים לשטח, או לכאלו העושים את צעדיהם הראשונים שם, בלי לחץ של נפילה עם משקל גבוה. הבולם הקדמי מאוד פשוט, בקוטר ומהלך צנועים וללא כל אפשרות לכיוונים.

האופנוע מעייף אחרי רכיבה ארוכה. גם בגלל שיכוך פחות טוב של הבורות הקלים בכביש, שם הוא נוקשה. וגם כי ברכיבת כביש מהירה מרגישים רטט החל מ- K5 סלד' שמחמיר באזור ה- K6 וצפונה. ומי שלא מרגיש, תסמכו על זה שבורגי תושבת רגלית ההילוכים ירגישו ברטט ויצאו. מתוך כך, לעניות דעתי, ה- 790S הינו האדוונצ'ר המומלץ לרוכבים מתחילים ומאותגרי גובה, מה גם שהוא נותן תמורה מצוינת למחיר.



דגם ה- R הוא אופנוע שטח לרוכבים שיודעים ורוצים לתת גז חזק בשטח, עם מעברים של קטעי כביש. כאדוונצ'ר הפשרה בשטח היא מינורית. הבולמים קשוחים ויודעים להתמודד היטב עם מגוון רחב של אתגרים. האופנוע יציב ונותן הרגשה טובה בשטח. גם כאן תורם מרכז הכובד הנמוך והמשקל לביטחון.

עם זאת, זה אופנוע שאתה יותר "עובד עליו". זה לא דו"ש חזק ונעים שאפשר לרכוב עליו 300 ק"מ בלי בעיה. הקטום דורש עבודה אבל מתגמל את מי שזה מתאים לו, גם במחיר של עייפות גבוהה יותר. הוא מתאים יותר למי שרוכב הרבה בשטח ומעט מטייל בכביש. לעניות דעתי, מדובר לראשונה בדגם המתעלה ברמות הריגוש בשטח על האקסית 990 המיתולוגית.

מחד, יש לי תחושה שק.ט.מ אולי קצת מיהרה לצאת עם האופנוע. יש לא מעט ליקויים קלים, שהיו נפתרים בשימוש ראשוני של עובדי החברה. מאידך, כנראה שאין משוב טוב משל קהל הרוכבים ובאוסטריה החליטו ללכת על זה. אני מאמין ומקווה שכבר בשנת הדגם הבאה יהיו לא מעט ליטושים והדגם רק ילך וישתפר. הבסיס, בכל אופן, מאוד מרשים בעיניי.



עשיית אושר ולא במשפט
בלשכה של ארז מושב גדול ונוח, שולחן רחב עם חצי תפוח, כוס אספרסו וספר חוקים גדול המדיף ריח צלול של צדק. על הספרייה, בין הספרים הרבים, עומד דגם קטן של אופנוע אדוונצ'ר. הוא מספר לי, שבמבנה פסק הדין, נוהג השופט להציג צד אחד של המטבע ולסיים בצידו השני והמכריע. אחרי הרכיבה על שני הדגמים יש לא מעט ביקורת, כפי שקראתם. אך אני חייב לציין שמעל הכול, התרשמתי מאוד מהאופנועים ומהשיפורים הרבים שנעשו. החל מהורדת משקל אדירה, דרך מרכז כובד נמוך ועד הטיפול בליקויים ומגבלות שהיו בדגמי ק.ט.מ הקודמים, כגון חום המנוע או זווית צידוד הכידון.
אז החלטתי לקנות לארז מעיל של ק.ט.מ ולשלוח אותו לרכיבת מבחן על ה- 790 החדש. צריך לעצור מדי פעם את המרדף אחרי הגלימה, להוריד את האדוונצ'ר מהמדף אל הכביש וללכת עם החלום שבלב.


מפרט טכני

790 ADVENTURE S 790 ADVENTURE R
מנוע ארבע פעימות, שני צילינדרים מקבילים ארבע פעימות, שני צילינדרים מקבילים
נפח 799 סמ"ק 799 סמ"ק
הספק בכ"ס 95 כוחות סוס 94 כוחות סוס
הספק בקילו וואט 70 קילו וואט 70 קילו וואט
קדח צילינדר 88 מ"מ 88 מ"מ
מהלך בוכנה 65.7 מ"מ 65.7 מ"מ
מתנע חשמלי חשמלי
שימון שמן, עם שתי משאבות שמן שמן, עם שתי משאבות שמן
תמסורת 6 הילוכים 6 הילוכים
קירור נוזל נוזל
מצמד דסקיות מחליק, נשלט מכאנית (כבל) דסקיות מחליק, נשלט מכאנית (כבל)
צריכת דלק יצרן 24 ק"מ לליטר, במבחן - 19 ק"מ לליטר יצרן 24 ק"מ לליטר
שלדה פלדת כרומולי בציפוי שחור פלדת כרומולי בציפוי כתום
בולם קדמי מזלג WP הפוך בקוטר 43 מ"מ מזלג WP הפוך בקוטר 48 מ"מ
מהלך בולם קדמי 200 מ"מ 240 מ"מ
בולם אחורי WP מונושוק PDS WP מונושוק PDS
מהלך בולם אחורי 200 מ"מ 240 מ"מ
בלם קדמי שני דיסקים רדיאליים, ארבע בוכנות לקליפר שני דיסקים רדיאלים, ארבע בוכנות לקליפר
קוטר דיסק בלם קדמי 320 מ"מ 320 מ"מ
בלם אחורי שתי בוכנות לקליפר צף שתי בוכנות לקליפר צף
קוטר דיסק בלם אחורי 260 מ"מ 260 מ"מ
ABS בוש 9.1MP, ABS בהטיה, ניתן לבטל אחורי בוש 9.1MP, ABS בהטיה, ניתן לבטל אחורי
תמסורת סופית שרשרת X-Ring שרשרת X-Ring
זווית ראש ההיגוי 64.1 ° 63.7 °
מרווח גחון 233 מ"מ 263 מ"מ
גובה מושב 850 מ"מ או 830 מ"מ 880 מ"מ
נפח מכל דלק 20 ליטר 20 ליטר
משקל יבש 189 ק"ג 189 ק"ג
אחריות שנתיים אחריות ללא הגבלת ק"מ שנתיים אחריות ללא הגבלת ק"מ
מחיר 86,203 שקל, 80,203 שקל למזומן 96,203 שקל, 90,203 שקל למזומן

תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת - Oakley

28 ביוני 2019 ב 18:33

אופנוע סבלני ,למאותגרי גובה כמוני,קל מאוד יחסית לאפריקה הנהדרת שהיתה לי 3 שנים.אלקטורוניקה חלל.הוא לא אפריקה טווין הוא משהוא אחר לגמרי פינישים לא כמו בהונדה מצד שני יותר לשימוש יום יומי.מומלץ בטח במעבר מ500 לפני ליטר.

2

אורח/ת - כיעור

28 ביוני 2019 ב 20:43

מכוער, מנוע עם אורך זמן של כלום, בעיות חשמל אינסופיות - אלו הם כל דגמי ראש- למה שזה יהיה יוצא דופן- כי הוא קל? אבל הוא מכוערררר

3

Ogash Ofer

29 ביוני 2019 ב 13:53

אין דברים כאלו!
אחד ממבחני הדרכים הכי מושקעים, הכי מפורטים והכי טובים שקראתי.
ירידה לפרטים לצד תיאור התחושות במצבים השונים.
יישר כוח לצביקה.
ונועם - אתה אלוף האלופים. איזה תמונות! גם אני רוצה!!!

4

אורח/ת - יופי של מבחן

29 ביוני 2019 ב 18:16

מפורט ואמיתי

5

Ogash Ofer

17 באוגוסט 2019 ב 09:33

ברכיבה קצרה ביער בן שמן גיליתי אופנוע נהדר שעושה חשק לצאת לרכיבה ארוכה - למונגוליה, הודו, מרוקו, מצרים, או לכל מקום שאין סוף לדרכים שבו...

6

Ogash Ofer

17 באוגוסט 2019 ב 09:34

צילם: רונן טופלברג

7

אורח/ת - פיזיו חולון

21 באוגוסט 2019 ב 12:15

כמו תמיד , תענוג לקרא ( למרות שאני לא רוכב )