הסוזוקי ג'ימני החדש הגיע לארץ רק לפני כמה חודשים, ומאז המלאי מכור קדימה עד לסוף ה2019 (ויותר...) אבל זה לא מוריד מהסקרנות העצומה של בעלי הג'ימני לנסות ולהשוות את הג'ימני החדש.
יצאנו לצפון מדבר יהודה בשיירה קטנה של ג'ימני 2019 עם חבורת הג'ימנאים - קבוצת הפייסבוק המובילה בארץ בתחום הג'ימני, לנסות ולהתנסות עם הג'ימני החדש בכביש ובשטח. היה כייף!
מאת: Ofer Ogash
23/08/19
בסוף ספטמבר 2018 זכינו בנסיעה להשקה בגרמניה של Suzuki Jimny החדש - דור רביעי לאגדת שטח מיוחדת, שגם בימינו שומר על יכולות השטח הגבוהות ומציע תפיסה שונה וייחודית למונח ג'יפון: שלדת סולם, שני סרנים חיים, הילוך כוח אמיתי וכמובן יכולת שטח מוכחת וטובה!
סוזוקי הזמינו להשקה עיתונאים מכול העולם ובסבבים, שנמשכו על פני כחודש ימים, חשפו לעולם את הג'יפון המסקרן שלהם. כל העיתונאים, לרבות הישראלים, שמחו לדעת כי בשונה מהמקובל אצל שאר יצרני כלי הרכב בעולם (שרק שמרו על השם של רכב השטח שלהם), סוזוקי דווקא דאגו לשמור על יכולות השטח הקשוחות של הג'ימני החדש שלהם.
קישור להשקה בגרמניה של הג'ימני החדש
במרץ 2019 נקראנו - מדריכי אתר השטח, לדגל - השקת הג'ימני החדש בישראל!
עוד לפני שעלינו על ההגה של הגג'ימני הראשון ששוחרר לכבישי ישראל היה ברור שיש היסטריה והסוכנים לא עומדים בקצב ההזמנות, למרות שאפילו המחיר עוד לא פורסם! מהרגע שביצענו את ימי ההדרכה לכל סוכני סוזוקי - על הג'ימני (קישור להדרכה בארץ) וגם על המנוע החדש של הויטרה החדשה, שכבר לא ממש חדשה (קישור להדרכה), ומהרגע שנחשף המחיר של הג'ימני החדש, היה ברור שסוזוקי (גם בעולם) לא מסוגלים לספק את הכמות הנדרשת בשוק ונוצרו רשימות המתנה לחודשים רבים.
מאז נמכרו כבר כמה מאות סוזוקי ואנחנו באתר השטח כבר ביצענו כמה וכמה הדרכות נהיגה - מתנה מהיבואן לכל רוכש ג'ימני חדש - קישור להדרכה החגיגית לרוכשים הראשונים.
עכשיו שההיסטריה מעט נרגעה, למרות שעדיין אין ג'ימני למכירה עד לסוף 2019, התפננו לצאת עם חבורת הג'ימנאים - זה לא רק קבוצת הפייסבוק המובילה בתחומה בישראל, אלא בעיקר נהגים מנוסים המכירים את הג'ימני, מדורות קודמים, על בוריו: חסרונות, מגבלות, תקלות ובעיקר יתרונותיו ויכולות שטח.
בשיירה קטנה של ג'ימני חדש יצאנו לטפס בכביש מספר 1 את הרי ירושלים - הפתעה ראשונה! אפשר לעקוף עם הג'ימני!!.
המשכנו לשטח טרשי ללא שבילים - הפתעה שניה! הג'ימני הקטן והמהודר (יחסית לדורות הקודמים) שומר על יכולת שטח וטרשים גבוהה!!.
המשכנו בנסיעה מהירה על שבילים כבושים - הפתעה שלישית! הג'ימני בעל יכולת "גיהוץ" שבילים טובה ומהירה ועוד עם מתלים וצמיגים מקוריים!!
ולסיום בדקנו את האלקטרוניקה החדשה - הפתעה רביעית! זה עובד מצוין והכול מקורי מבית היצרן!!
היה לנו כייף יחד - תענוג אמיתי מהחברותא וכמובן מהטיול בשטח עם הג'ימני. תודה רבה למשתתפים הנהדרים.
מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
כתבות טכניות:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
6 תגובות
1
אורח/ת - שווה תמחיר ?
22 באוגוסט 2019 ב 00:39
שווה תמחיר ?
2
Ogash Ofer
22 באוגוסט 2019 ב 06:40
שווה תמחיר ?
"3
אורח/ת - גורי גרוסמן
22 באוגוסט 2019 ב 09:27
מסכים עם כל מילה בכתבה, בשל ניסיון של כ-4 חדשים כבעל הג'ימני החדש (נסיעות רבות בשטח) ובעבר כבעל שני הדגמים הקודמים. הדגם החדש שודרג ללא היכר ובעבירות בשטח הוא מתמודד בהצלחה עם רכבי שטח הכפולים מימנו במחיר. עיסקה מצויינת (לאלה היכולים לשלם את המחיר) בעיקר לרווקים או לזוגות, בשל תא המטען הזעיר (כמובן שניתן להרכיב גגון).
4
אורח/ת - מיכה סוזוקי
22 באוגוסט 2019 ב 16:04
סקירה לעניין.
פעם אוסיף לסמוראי שלי גם ג'ימני חדש ומפנק.
5
אורח/ת - אורח
23 באוגוסט 2019 ב 14:21
מה מרגיש יותר טוב לשטח ולכביש אוטומט או ידני?
6
Ogash Ofer
23 באוגוסט 2019 ב 15:59
מה מרגיש יותר טוב לשטח ולכביש אוטומט או ידני?
"
תגובות