שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הג'ימנאים עם הג'ימני החדש

הסוזוקי ג'ימני החדש הגיע לארץ רק לפני כמה חודשים, ומאז המלאי מכור קדימה עד לסוף ה2019 (ויותר...) אבל זה לא מוריד מהסקרנות העצומה של בעלי הג'ימני לנסות ולהשוות את הג'ימני החדש.
יצאנו לצפון מדבר יהודה בשיירה קטנה של ג'ימני 2019 עם חבורת הג'ימנאים - קבוצת הפייסבוק המובילה בארץ בתחום הג'ימני, לנסות ולהתנסות עם הג'ימני החדש בכביש ובשטח. היה כייף!

ג'ימני חדש בארץ ובעולם

בסוף ספטמבר 2018 זכינו בנסיעה להשקה בגרמניה של Suzuki Jimny החדש - דור רביעי לאגדת שטח מיוחדת, שגם בימינו שומר על יכולות השטח הגבוהות ומציע תפיסה שונה וייחודית למונח ג'יפון: שלדת סולם, שני סרנים חיים, הילוך כוח אמיתי וכמובן יכולת שטח מוכחת וטובה!
סוזוקי הזמינו להשקה עיתונאים מכול העולם ובסבבים, שנמשכו על פני כחודש ימים, חשפו לעולם את הג'יפון המסקרן שלהם. כל העיתונאים, לרבות הישראלים, שמחו לדעת כי בשונה מהמקובל אצל שאר יצרני כלי הרכב בעולם (שרק שמרו על השם של רכב השטח שלהם), סוזוקי דווקא דאגו לשמור על יכולות השטח הקשוחות של הג'ימני החדש שלהם.
קישור להשקה בגרמניה של הג'ימני החדש

הג'ימני החדש הושק בישראל

במרץ 2019 נקראנו - מדריכי אתר השטח, לדגל - השקת הג'ימני החדש בישראל!
עוד לפני שעלינו על ההגה של הגג'ימני הראשון ששוחרר לכבישי ישראל היה ברור שיש היסטריה והסוכנים לא עומדים בקצב ההזמנות, למרות שאפילו המחיר עוד לא פורסם! מהרגע שביצענו את ימי ההדרכה לכל סוכני סוזוקי - על הג'ימני (קישור להדרכה בארץ) וגם על המנוע החדש של הויטרה החדשה, שכבר לא ממש חדשה (קישור להדרכה), ומהרגע שנחשף המחיר של הג'ימני החדש, היה ברור שסוזוקי (גם בעולם) לא מסוגלים לספק את הכמות הנדרשת בשוק ונוצרו רשימות המתנה לחודשים רבים.
מאז נמכרו כבר כמה מאות סוזוקי ואנחנו באתר השטח כבר ביצענו כמה וכמה הדרכות נהיגה - מתנה מהיבואן לכל רוכש ג'ימני חדש - קישור להדרכה החגיגית לרוכשים הראשונים.

הג'ימנאים באים...

עכשיו שההיסטריה מעט נרגעה, למרות שעדיין אין ג'ימני למכירה עד לסוף 2019, התפננו לצאת עם חבורת הג'ימנאים - זה לא רק קבוצת הפייסבוק המובילה בתחומה בישראל, אלא בעיקר נהגים מנוסים המכירים את הג'ימני, מדורות קודמים, על בוריו: חסרונות, מגבלות, תקלות ובעיקר יתרונותיו ויכולות שטח.
בשיירה קטנה של ג'ימני חדש יצאנו לטפס בכביש מספר 1 את הרי ירושלים - הפתעה ראשונה! אפשר לעקוף עם הג'ימני!!.
המשכנו לשטח טרשי ללא שבילים - הפתעה שניה! הג'ימני הקטן והמהודר (יחסית לדורות הקודמים) שומר על יכולת שטח וטרשים גבוהה!!.
המשכנו בנסיעה מהירה על שבילים כבושים - הפתעה שלישית! הג'ימני בעל יכולת "גיהוץ" שבילים טובה ומהירה ועוד עם מתלים וצמיגים מקוריים!!
ולסיום בדקנו את האלקטרוניקה החדשה - הפתעה רביעית! זה עובד מצוין והכול מקורי מבית היצרן!!

היה לנו כייף יחד - תענוג אמיתי מהחברותא וכמובן מהטיול בשטח עם הג'ימני. תודה רבה למשתתפים הנהדרים.



הסיכום של המדריכים בקבוצת הג'ימנאים:

  1. מנוע – למרות שהגיר עדיין קצר הצלחנו לראות את מד המהירות עובר את 120 קמ"ש בקצת פחות מ-4,000 סל"ד. בעליות של ירושלים הג'ימני סחב אותנו בגבורה ואף נסענו בנתיב השמאלי למטרת לא מעט עקיפות.
  2. בהשוואה לדגמים הישנים, הרכב לא מעייף גם לאחר חצי יום של נהיגה, בכביש ובשטח.
  3. רעידות ההגה הידועות לשמה נפתרו ע"י בולם הגה מקורי שמגיע כסטנדרט.
  4. תא הנוסעים מרגיש יותר שקט, ונוסף כאן עוד מקום מדגמיו הקודמים, אפילו אפשר לקרוא לתא הנוסעים: מרווח. כאן יש לנו בשורה משמחת לגבוהים שבנינו הוסיפו עוד מקום עבורכם, יש לציין שכל זה בא על חשבון תא המטען שהוקטן משמעותית ועכשיו כמעט ולא קיים.
  5. כפתורי החלונות עברו מהדלת למרכז והברך כבר לא משפשפת את הפלסטיקה בכל פנייה.
  6. שורת מושבים אחורית מרווחת באופן משמעותי, גם רחבה יותר וגם עמוקה יותר.
  7. החלון הקדמי קצת קטן יותר אבל שדה הראייה לא השתנה לרעה.
  8. זוויות גישה – בדגמים קודמים ניתן היה לראות את רוב בעלי הג'ימני (או לפחות המטיילים שביניהם) חותכים את הטמבון על מנת לשפר זוויות גישה או הנטישה והטמבון בדגם החדש חוסך את החיתוך.
  9. הרכבים יוצאים מהחברה עם מערכת מולטימדיה בגודל של 10 אינצ' בילד אין.
  10. המזגן לא הפסיק לעבוד כל הנסיעה ועבד מעולה! כל זאת בזכות הנדסה חדשה של תעלות המיזוג שנמצאות מתחת למערכת המולטימדיה. כשחם בחוץ ולרכב המזגן לא הפסיק לעבוד וריח דלק לא התפשט ברכב.
  11. קהילת הג'יפאים בכלל והג'ימנאים בפרט שמחים שהדגם החדש שמר על שילדת סולם ושני סרנים חיים.
  12. צמיגים – במידה 1958015 בקוד מהירות R משמעות: צמיג יותר גבוה ויותר צר מהדגם היוצא וכן סרנים גבוהים יותר.
  13. בקרת משיכה – יעילה יותר, המערכת נכנסה לפעולה מהר יותר מדגמים קודמים ואת ההצלבות צלחנו בקלילות.
  14. הטרנספר חזר להיות ידני כמו בדגמים ישנים ולידית ההילוכים האוטומטית החזירו את כפתור ה"אובר דרייב" שהיה נפוץ יותר בדגמי הטרום VVT.
  15. מערכת בקרת מדרון – תוספת מבורכת. עם זאת בדגם הידני המערכת הרגישה פחות נוחה והבלימה הייתה לא אחידה, לעומת זאת התיבה האוטומטית הרגישה זהיא פועלת בצורה חלקה יותר ושמרה על מהירות ממוצעת של כ-4 קמ"ש. המערכת מתבטלת כשלוחצים על הגז.
  16. בעליות שטיפסנו בשטח הורגש הכוח האמיתי של המנוע החדש והרכב עלה בקלילות תוך שמירת העוצמה לאורך כל העלייה.
  17. הופתענו לטובה למצוא בתא המטען - תאורת עבודה וחיבור חשמל 12V דברים שמשפרים את נוחות העבודה בלילה (צנועים הג'ימנאים - ע.א.).
  18. תא מטען קטן מאוד, עד כדי שכמעט ונעלם. אך כשמקפלים את המושבים האחוריים, יש משטח אחיד יחד עם תא המטען, שכולו פלסטיק קשיח ולא בד.
  19. בעלי ג'ימני מכירים את "מערכת התראת כניסה במכשול" – ברגע שנתקעים בסלע היד אוטומטית לוחצת על הצופר וזה לא השתנה גם בדגם הנוכחי.
  20. בעיה מוכרת בדגמים הקודמים היא השפריצר האחורי שהיה נוזל בזמן שיפוע ובדגם החדש נפתרה הבעיה עת מיקום השפריצר עבר לקצה העליון של הדלת.
  21. הגה מתכוונן! שדרוג משמעותי מהדגמים הקודמים (ממש יוקרה! ע.א.).
השתתפו, נהגו וכתבו: אושר חיים, עומר בסן, אבירן יפת, דור עמיר והכי מיוחדת: שחר דניאלי

לטובת הגולשים - כמה קישורים טכניים:

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

כתבות טכניות:

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח


לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן

למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן

להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת - שווה תמחיר ?

22 באוגוסט 2019 ב 00:39

שווה תמחיר ?

2

Ogash Ofer

22 באוגוסט 2019 ב 06:40

אורח/ת - שווה תמחיר ? כתב/ה:
"

שווה תמחיר ?

"
השאלה שווה למי?
לכל הרוכשים ולרבים שרוצים לרכוש ואין ג'ימני במלאי - בטוח ששווה, גם שווה!
ולכל מי שהקפיצה במחיר גדולה עבורו - יחכה שנה-שנתיים לירידת הערך של יד 2 ואז יקנה.

3

אורח/ת - גורי גרוסמן

22 באוגוסט 2019 ב 09:27

מסכים עם כל מילה בכתבה, בשל ניסיון של כ-4 חדשים כבעל הג'ימני החדש (נסיעות רבות בשטח) ובעבר כבעל שני הדגמים הקודמים. הדגם החדש שודרג ללא היכר ובעבירות בשטח הוא מתמודד בהצלחה עם רכבי שטח הכפולים מימנו במחיר. עיסקה מצויינת (לאלה היכולים לשלם את המחיר) בעיקר לרווקים או לזוגות, בשל תא המטען הזעיר (כמובן שניתן להרכיב גגון).

4

אורח/ת - מיכה סוזוקי

22 באוגוסט 2019 ב 16:04

סקירה לעניין.
פעם אוסיף לסמוראי שלי גם ג'ימני חדש ומפנק.

5

אורח/ת - אורח

23 באוגוסט 2019 ב 14:21

מה מרגיש יותר טוב לשטח ולכביש אוטומט או ידני?

6

Ogash Ofer

23 באוגוסט 2019 ב 15:59

אורח/ת - אורח כתב/ה:
"

מה מרגיש יותר טוב לשטח ולכביש אוטומט או ידני?

"
שאלת המיליון דולר!
ואין תשובה אחת נכונה!!
אני באופן אישי מעדיף ידני - העברת הכוח מהמנוע לקרקע מהירה יותר והדבר מורגש בג'ימני בהאצות בכביש, במהירות סופית גבוהה יותר בכביש וגם בשטח.
אך נהג שלא מיומן בגיר ידני יעדיף ויהיה לו נוח יותר עם אוטומט.​​​​​​​