הדרכת נהיגת שטח ביער בן שמן - מועדון רקסטון 16/8/2019

יום שישי בבוקר ביער בן שמן וכבר חם, חם מאד. אבל בפינת הכינוס שלנו בצל עומס העצים אין לזה זכר, אפילו נעים. יש לנו היום הדרכת בוטיק לבעלי רקסטון חדשים ובעוד כמה שעות הם יתחילו להבין, עד כמה הרכב שלהם שנוסע כל כך טוב על הכביש, יודע לעשות גם שטח

הקבוצה שלי מגיעה בזמן ואני פותח בחלק התיאורטי של היום. כבר בסבב היכרות אנחנו מבינים שלרובם אין שום ניסיון בנהיגת שטח וזה מרגיע את כולם. אני מרוצה כי עכשיו הכל בידיים שלי ויש לי את האפשרות ללמד אותם את הכל מאפס ומבלי שהם מחזיקים בתיאוריות שונות ומשונות ששמעו מחבר של חבר שפעם היה לאבא שלו ג'יפ בצבא. אני מדבר על אחיזה בקרקע ועל חשיבות הצמיג, על הכוחות שפועלים על הרכב ואיך אני מנצל אותם לטובתי, איפה צריך לשים את הגלגלים, כמה רחוק להביט קדימה ומה הקו הנכון לעבור מכשול.
מסביר על מערכות ההנעה של הרכב, מכניות ואלקטרוניות ואיך בעצם כולן עומדות לשירותי ומה הדרך הנכונה להשתמש בהן. ביקשתי מהם להרגיש בנוח לשאול כמה שיותר שאלות והם שאלו, כל שאלה עשתה להם קצת יותר סדר בראש וקידמה אותנו עוד צעד קדימה.

החלק התיאורטי הראשון הסתיים ואנחנו מתארגנים ליציאה לשטח ולחלק המעשי של היום כשגם במהלכו אני אדבר המון ואסביר תכל'ס, איך אנחנו תוקפים מכשול תוך התייחסות לסוג הקרקע ומבנה הרכב והכל, מבלי לפגוע ברכב או בטבע שמסביב. תרגלנו עליה תלולה ומלאה בחריצים בגדלים שונים, אח"כ גם ירדנו אותה והבנו שעליה וירידה זה לא בדיוק "אותו דבר רק להפך". תרגלנו נסיעה בשיפועי צד תוך הסברים על הסכנות הכרוכות בכך ובעיקר ממה חייבים להזהר והמשכנו לחלק נוסף של טיפוס עליות שונות והירידה מהן כשהמטרה העיקרית שלי היא להסביר לנהגים שאם רק יעבדו נכון, הרקסטון שלהם יודע לעשות הכל ובאופן מרשים ונעים.

המטרה הושגה וכל המשתתפים שלי מרוצים עד הגג. הם מבינים שיש להם רכב שטח אמיתי שידע לקחת אותם למקומות שרכבים "רגילים" לא יגיעו אליהם. פרט לכך, באופן אישי היתה לי הדרכה נהדרת עם קבוצה איכותית של מודרכים שאת כולם אני מקווה לפגוש בהמשך, רחוק מהאספלט ועמוק בשטח.

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותABSESPסובארומנוע


כתבות טכניות:

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק



טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח





















לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן 
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן 
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

HeLives

25 באוגוסט ב 14:07

איזה כיף היה! זכינו להדרכה אישית וצמודה שלוותה בהתנסות מעשית ותובנות חדשות על נהיגה, שטח והרכב החדש שלנו. כן יירבו.
תודה למארגנים ולקובי שהעניק לנו מנסיונו הרב בצורה כל כך טובה :)

2

אורח/ת - איל קדר

26 באוגוסט ב 01:39

תודה לקובי על הדרכה מקצועית, אנושית, ומעשירה.
היה יום מהנה ולמדתי לא מעט בעיקר על יכולת הרכב ובמיוחד טכניקת נהיגת שטח.
אין ספק שזו היתה יריית הפתיחה.