שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

אחים לחיים במסע לפטרה - הסלע האדום

150 לוחמים - חברי עמותת "אחים לחיים", יצאו ב-4 שיירות מלוות במדריך ישראלי, מדריך מקומי ושוטר תיירות ירדני, למסע חד-יומי מיוחד מעבר להרים ולמדבר ולליבה של פטרה, העיר הנבטית שנבחרה לאחד משבעת פלאי העולם החדש

צילם: מנלה אנדלאו

צילם: מנלה

מבצע פטרה 2019

מטרה: 150 אחים לחיים יצאו מהארץ ליום אחד של טיול מגבש בירדן.

משימה: טיול רכוב ורגלי לעבר פלאות הסלע האדום של פטרה.

שיטה: השכם בבוקר יצאו לעבר מעבר גבול יצחק רבין 150 חברי עמותה, מלווים ב-4 מדריכים של אתר השטח, יחצו את הגבול לירדן, יעלו על 4 אוטובוסים, מלווים ב-4 מדריכים ושוטרים ירדנים, יבקרו באתר של פטרה ויצטלמו יחד למרגלות ה"אוצר" של הסלע האדום, יאכלו ארוחת צהרים בכפר ואדי מוסה ויחזרו בשלום לישראל.

אחים לחיים - מן קסם שכזה...

עמותת 'אחים לחיים' (קישור לאתר העמותה) מגבשת לתוכה גיבורים - לוחמים שנפצעו במהלך פעילות מבצעית, אשר שיקמו עצמם (ועדיין משקמים...) ויחד הם מסייעים ותורמים אחד לשני - דבר המעצים אותם יחד ולחוד.
העמותה, אשר עושה רבות למען חבריה, והרבה באופן שחבר בעמותה (אח) עוזר לחבר (אח) אחר. החל מתמיכה פיסית ומורלית, דרך טיפולים ומשלחות רפואיות, משלחות לקצוות עולם וקבוצות מיוחדות למסעות אתגריים בעולם (ועל זה אנחנו, באתר השטח, אחראים ובגאווה רבה).
ורק תמונה/דוגמה קטנה מהמסע לפטרה: אח קטוע רגל ולצידו אח שני עם מתקן על היד דוחפים בעלייה אח שלישי היושב על כיסא גלגלים וכולם גיבורים שנפצעו קשה בלבנון השנייה, עמוד ענן וצוק איתן, למדריך מאתר השטח שהגיע וניסה לעזור נישאר רק להתרשם מהרעות המיוחדת.

קישורים לסיכומי המסעות האתגריים של העמותה:
מסע הדגל: אלברוס 2019 - אחים לחיים על פסגת ההר הגבוה באירופה
המשלחת הראשונה - אחים לחיים על פסגת קילימנג'רו 2015
אחים לחיים על פסגת קילימנג'ארו 2016
אחים לחיים על פסגת קילימנג'ארו 2017
קילימנג'ארו טיפוס לפסגה הגבוהה ביבשת אפריקה - אחים לחיים, מאי 2018
קילימנג'ארו - אחים לחיים 5- מאי 2019
עד הקצה - אחים לחיים במסע פורץ דרך למרוקו

פטרה - הסלע האדום

"מעבר להרים ולמדבר אומרות האגדות ישנו מקום שאיש ממנו חי עוד לא חזר והוא נקרא הסלע האדום" (חיים חפר בשירו הסלע האדום). שנים רבות חלמו ההרפתקנים הישראלים על ביקור בפטרה - העיר הנבטית הקדומה החצובה בסלע בצד הירדני של הערבה. מעט מאוד ניסו לצעוד מעבר לגבול ועוד יותר מעט גם הצליחו לממש ולהגיע ולראות את הקסם, אך משנת 1994 - עת נחתם הסכם השלום בין ישראל לירדן, הפך המקום לאתר תיירות הפתוח גם לישראלים, כשהסכם השלום הביא עדנה גם לתיירות בינלאומית לירדן ובראש ובראשונה לפטרה.
פטרה נמצאת בחלק הדרומי והמערבי של ירדן, מעל מצוק ההעתקים המזרחי ועל דרך המלך ההיסטורית - כביש 35 כיום. כשעה וחצי של נסיעה ממעבר הגבול "יצחק רבין" שבין אילת לעקבה וכ- 4 שעות נסיעה דרומה מרבת עמון, בירת ירדן. פטרה נמצאת על דרך הבשמים, מעט דרומית לוואדי נמלה - החלק של דרך הבשמים היורד את מצוק ההעתקים הירדני שלאחריו חוצים את הערבה ומגיעים למואה בצד הישראלי של הערבה. המוצא של וואדי מוסא בערבה נמצא בצד הירדני ומול פארן בצד הישראלי של הגבול.
האתר העתיק שוכן למרגלות ואדי מוסא שהוא כפר, כיום כבר עיירה גדולה של כ-50,000 איש. רובם בדואים משלוש משפחות גדולות, הבנוי מסביב לנחל רחב וירוק מצמחייה, שגם נקרא ואדי מוסה. האתר נסתר בין קירות סלע זקורים ולא ניתן לראותו אלא כשצועדים בתוכו.
פטרה הפכה ברבות הימים לאתר התיירות המפורסם, המבוקש וגם היקר ביותר בירדן והשני כאתר התיירות המפורסם במזרח התיכון, לאחר ירושלים. בשנת 2007 נבחרה פטרה כאחד משבעת פלאי העולם החדש (בסקר אינטרנטי בינלאומי) יחד עם הטאג' מאהל בהודו, החומה הסינית, מאצ'ו פיצ'ו ועוד.
הסיור לפטרה, בירידה לאורך הסיק ועד האוצר, אורך כשלוש שעות, כ-2 ק"מ אורכו בכול כיוון, מסביב קברים עתיקים חצובים בסלע, סוללת הטיה של מי הנגר בוואדי מוסה מחוץ לנקיק, נקיק ארוך למרגלות המצוקים ולבסוף נחשף האוצר המיוחד - המקדש העתיק החצוב בסלע האדום.

סרטון מסכם - צילום ועריכה: הדר סיטרוס

התמונות המקסימות של תומר אבשלום









עוד תמונות של מנלה אנדלאו























תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

30 בספטמבר 2019 ב 22:35

נוסף במרכז יומן המסע: הסרטון המסכם לביקור בפטרה
צילום ועריכה: הדר סיטרוס