שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה בשטח - סובארו דרייב ביער בן שמן, 6/9/19

הדרכות נהיגת שטח רבות משתתפים ללקוחות סובארו הפכו זה מכבר לעניין שבשגרה, מה שמעיד באופן חד משמעי על הפופולריות של סובארו אצל רוכשים שמחפשים גם לרדת מהאספלט

על כך שהלקוח הישראלי אוהב קרוסאוברים / ג'יפונים / רכבי שטח רכים - תבחרו אתם במה להשתמש, זוהי כבר עובדה מוגמרת זמן מה. לטובת אלו שבילו במקום בלי קליטה סלולרית בעשר שנים האחרונות, נזכיר כי לפחות בתחילת גל האופנה הנוכחי, הציעו מרבית היצרנים דגמים שכאלו בעלי הנעה כפולה, גם אם הרוב המוחלט של הדגמים נמכרו עם הנעה קדמית בלבד. מאז עברו לא מעט כלי רכב בפסי ייצור של לא מעט יצרנים, וההנעה הכפולה המשיכה בקצב אחיד להעלם, למעט סובארו שממשיכים לשמור על מסורת ה-4X4 הכל כך מזוהה עמם. תוסיפו לזה את הפורסטר החדש שממשיך וצובר עוד מעריצים וכך יוצא שקבוצות סובארו המגיעות להדרכת נהיגת שטח תמיד עמוסות.

יום שישי ה-06/09/19 לא היה שונה בהרבה כאשר קרוב לעשרים בעלי סובארו מדגמי XV ופורסטר הגיעו ליער בן שמן, לקיום מצוות הדרכת נהיגת שטח כהלכתה. עשרים כלי רכב מצריכים יותר ממדריך אחד, כך שעמי הגיעו גם יחיאל דניאל וקובי בצלאל לחניון הקהילות, מקום המפגש הקבוע שלנו בהדרכות של אתר השטח.
החלק העיוני אשר פותח את היום היה בניצוחו של קובי, שעדות טובה לאיכות ההרצאות שלו הנה העובדה הפשוטה שהלקוחות ממאנים לסיים חלק זה, ושואלים עוד ועוד. קובי מצידו שמח לספר עוד על מערכות הנעה, דיפרנציאלים, זויות גישה וכיו"ב, חלק מהנושאים עליהם הסביר זה עתה, רק שצריך גם לפנות מספיק זמן לחלק המעשי, ולראות את התיאוריה הופכת לחיה ובועטת. לצורך כך התחלקנו לשלוש קבוצות קטנות יותר, ויצאנו אל דרכנו.

המודרכים היו בתחילה מעט הססנים, בכל זאת השילוב של כלי רכב חדשים ונוצצים ואנשים בעלי ניסיון שטח מועט, יכולים להיות מעט מרתיע. אלא שלאחר תיקול האתגר השני, כולם כבר מתחילים לתפוס את העניין ולהתלהב מערימות הכיף שנהיגת שטח מספקת.
מקווים שעזרנו לעוד כמה אנשים להידבק בחיידק החיובי, ושנמשיך לראות את אותם אנשים בטיולים בשטח, או שניפגש בהדרכה הבאה לאחר שהם ירכשו סובארו נוסף. גם זה קורה לא מעט כפי שאנו רואים.
שניפגש בשטח.

קובי מרביץ תורת הנהיגה בשטח

קובי מרביץ תורת הנהיגה בשטח

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבותטיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

תמונות מהקבוצה של יחיאל דניאל

תמונות נוספות מהקבוצה של יחיאל

מתרגלים נסיעה בשיפוע צד

מתרגלים נסיעה בשיפוע צד

מתרגלים עלייה וירידה

מתרגלים עלייה וירידה

מתרגלים בלימת חירום

מתרגלים בלימת חירום

עולים עלייה עם תעלות ושיפוע צד

עולים עלייה עם תעלות ושיפוע צד

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

תמונות הקבוצה של קובי בצלאל




לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - יעקב

30 באוקטובר 2019 ב 14:20

קובי תודה על ההדרכה המקצועית, התמונות מספרות על החוויה הנהדרת שהייתה לי, ונתראה בפעילויות בשטח.

2

אורח/ת - אילן

30 באוקטובר 2019 ב 14:22

הייתה אחלה הדרכה, מדריכים מקצועיים מאד, שיפרו את הביטחון וההבנה במה הרכב מסוגל לתת, כמובן שיש עוד הרבה מה ללמוד וכד, אבל בכללי היה מעולה.