יום שישי נוסף וקבוצה חדשה של רוכשי Jeep-ים מתאספים בפינה הקבועה שלנו ביער בן שמן להדרכת נהיגה בסיסית לנהגים הנרגשים, שעדיין אין להם מושג עד כמה הרכב החדש שקנו יודע לעשות שטח
שתי דקות ל-09:00 וכולם כבר כאן. אנחנו מתארגנים במעגל של כיסאות ולאחר סבב הכירות קצר אני פותח בהרצאה תיאורטית בה אני נוגע בנושאים רבים הקשורים כולם לנהיגת שטח עם דגשים לרכבי Jeep שתמיד יודעים לעשות את הכל קצת יותר טוב ועם נהג מיומן, אפילו די בקלות. החבר'ה שאלו קצת שאלות ומיד לאחר מכן יצאנו לתרגל בשטח.
התחלנו בעלייה מחורצת ולאחר מכן בירידה ממנה. דיברנו על כמה חשוב לדעת איזו אחיזה יש לכל צמיג בכל רגע נתון, עד כמה מהלך המתלה שלו פתוח או סגור ומה קורה מתחת לגחון.
תרגלנו נסיעה בשיפוע צד תוך הסברים מה מותר ומה אסור לעשות כשנכנסים לאחד שכזה..
המשכנו לתרגל עליות וירידות תלולות יותר ופחות, תוך הבנה עד כמה תכנון נכון, רציפות בנהיגה ומבט רחוק קדימה יכולים לסייע לנו לעבור כמעט כל מכשול.
לאחר כל אלו יצאנו לטיול קטן ברחבי יער בן שמן, כדי להרגיש איך כל התרגולים שלנו באים לידי ביטוי בנסיעה זורמת, במסלול עם תוואי שטח משתנה.
היתה הדרכה תענוג עם קבוצה נהדרת,
להתראות בשטח.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות