עוד הדרכת Jeep בהר חורשן. עם קבוצה נהדרת ושמחה, שלא חוששת להתעמת עם אתגרי עבירות ולהינות מיום שטח בסוף נובמבר, היה קריר ונעים וכיף, עם הרבה אקשן
Jeep יש רק אחד, למרות שלוגו המותג המיתולוגי מתנוסס על כמה וכמה דגמים שלא כולם אוחזים בסלעים בין השיניים. אבל להדרכה של יום שישי האחרון הגיעו רק הגיבורים - רנגלרים וגרנד צ'רוקים. כאשר כל הכלים בקבוצה בעלי הילוך כוח ויכולות שטח גבוהות מאוד ומאחורי ההגה שלהם נהגים ונהגות תאבי אקשן, יש מוטיבציה להתקיל אותם במכשולים של ממש והשמחה רבה.
לאט לאט מתחילים להתאסף ג'יפים בחניון שבכניסה למושבה בת שלמה ולאחר שכולם הגיעו, אנו יוצאים בשיירה ארוכה ל"כיתת הלימוד" - המקום הקבוע שלנו לצד השביל המסומן בירוק, בצל אורנים גבוהי צמרות. התחלנו בתיאוריה, הסברים על מבנה רכב 4X4 ומערכותיו, דיברנו על ההבדלים בין מערכות הנעה כפולה מזדמנת מול קבועה, על תיבות הילוכים, על תיבות העברה, על דיפרנציאלים ונעילות, מבנה המתלים וחשיבותם של גלגלים גדולים, זויות מרכב, מהלכי מתלה ומרווח גחון ועסקנו הרבה במערכות האלקטרוניות המודרניות – ABS, בקרת היציבות ESP, ובקרת המשיכה ETC וקצת על עקרונות נהיגת שטח – עליות, ירידות, שיפועי צד, חשיבות התנועה הזורמת ועוד ועוד. כשלא חם ולא מזיעים, כולם נינוחים וקשובים ואין לי ספק שהחומר נקלט היטב...
לאחר השיעור התיאורטי יצאנו לתרגל "על רטוב" ולהתעמת עם מגוון המכשולים שמציעה לנו שמורת הר חורשן. חלק מהחבר'ה בעלי נסיון שניכר בנהיגה הרגועה והנינוחה שלהם, אבל כולם נהנים מהיכולות הגבוהות שהכלים מפגינים. פקדנו חריצים ועליות וירידות והצלבות, הנפות גלגל באויר ומתיחות מתלים עד קצה מהלכם, צלחנו את ציר סובב-פסגה המאתגר, ולא שכחנו גם את ההפסקה המסורתית על קפה שחור חזק ונשנושים ואת הפינאלה בצורת טיפוס לנ.ג. 186 וסקירת ציוד החילוץ שכל Jeepאי לא יוצא לשטח בלעדיו (כדי לחלץ אחרים, כמובן....).
בסופו של היום, ניתן היה לראות ולחוש את השיפור התהומי ברמת הנהיגה והבטחון העצמי של בעלי הג'יפ החדשים – הן המנוסים והותיקים והן הטירונים, שעכשיו מכירים טוב יותר את כלי הרכב שלהם, שהוא ללא ספק הטוב מסוגו בשוק, וכעת גם יכולים להינות ממנו יותר ולהגיע עימו רחוק יותר. נהניתי להדריך אתכם – נתראה בשטח ובטיולים!
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות