שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

מסע מסכם של קורס נהיגה מתקדמת מספר: 3

סוף סוף הגיע הרגע שכולנו חיכינו לו - לצאת למדבר וליישם את כל מה שלמדנו במפגשים הקודמים. החבר'ה ואני קופצים מיד על ההזדמנות ומגיעים בהרכב מלא (מינוס אחת) כבר בערב שלפני לחניון לילה.
למסע המסכם הזה לשמחתי הצטרף אליי לעזרה ד''ר פיני סגל שהוא בוגר המחזור הראשון של ההדנ''מ שלנו באתר השטח, כשאחיו ד''ר חן סגל (על הלנד רובר שלו) בין המודרכים של ההדנ''מ הנוכחי.
צילם: דב פיש

image

יוצר הוידאו: אלרן אביסרור



התעוררנו בבוקר יום שישי והתחלנו להתארגן. אלכס הגיעה אלינו בדיוק בזמן לתדריך הבוקר. יצאנו לדרך כאשר החבר'ה יודעים שהמכשול הראשון שלנו הולך להיות לא פשוט והוא רק ההתחלה. רוב החבר'ה רק שמעו על המעלה, חלקם גם ראו אבל אף אחד עוד לא עלה אותו...

image

מעלה עשוש

הגענו למעלה עשוש ומיד התחלנו את ההכנות. עולים ברגל, בוחנים את המעלה. המעלה במצב לא בדיוק מזמין, כשהמדרגה האחרונה בסיום המעלה החריפה את הזוויות שלה ועיגונים חדשים על הסלעים, כולל כמה חבלים שנשארו, מסבירים את המצב. לאחר שניתחנו את המעלה ובחרנו נתיב העלתי את הסופה שלי לראש המעלה, מוכנה לעיגון או לחילוץ אם נצטרך...
ראשון יוצא לדרך חן עם הלנד רובר שלו ולאחר מספר החלקות מטפס יפה את המעלה כשאני מכווין בחלק התחתון ופיני בחלק העליון במדרגה הסופית.

עכשיו החבר'ה ראו שזה אפשרי וכך בזהירות ובמיומנות טיפסו את המעלה, המתח הגדול היה מונך על כתפיו של צח הררי שהגיע עם הגרנד ויטרה הסטנדרטית שלו וכמו כולם שמע על רכבים נמוכים שהשאירו חלקים רבים במעלה.

צח התחיל לטפס, והאמת, עשה את הטיפוס בצורה מושלמת ושכולה והכי חשוב ללא שום נזק. החברים נוכחו לדעת שעם שילוב של עבודת הכנה, תכנון ונהיגה שכולה אפשר לנצח כל מכשול.

image

צח עם הויטרה מנצח את מעלה עשוש (ללא נזקים)

כולנו למעלה לתמונה של מנצחים ומיד ממשיכים הלאה לכיוון מעבר עשת המרשים. ממעבר עשת נכנסנו לציר לכיוון מעלה רבד והחבר'ה ממשיכים לתת עבודה גם במע''צ וגם בהכוונות וכל זה תחת השגחה צמודה למניעת טעויות או נזקים.

image

משמאל לימין: דב, אלרן, צח, אלכס, נמרוד וג'ים אייל וחן. צלם מנצח: הרוזן פיני.

תוך כדי שאלכס ואלרן אבישרור (עם הפג'רו הקצרה הלבנה) מתחלפים בג'יפים נכנסנו לציר המכשפות על כל המעברים הקטנים שלו שמצריכים דיוק מירבי ועל שיפועי הצד שלו. הכל הסתיים בהצלחה, אך תוך כדי תנועה אנו בודקים את דיווחי מזג האויר ומבינים שיש סיכוי לגשם הלילה והתכנון לישון בחניון הלילה במפגש בין צחור לפראן יכול להיות מסוכן, לכן החלטתי להמשיך הלאה לחניון אשלים כך שאם יהיו שיטפונות נהיה מוגנים וגם אם נצטרך לשנות את המסלול של מחר בעקבות הגשמים נהיה קרובים לכביש ולמסלולים נוספים.

157977946189015797794628851579779463737157977946461615797794656841579779469663157977947057015797794715981579779474010157977947473915797794759811579779478657

החבר'ה הגיעו עייפים אך מרוצים לחניון הלילה. קצת יושבים מסביב למדורה ומדברים על מעללי היום כשהשף פרטי שלנו - אלרן, מפנק אותנו עוד מהלילה הראשון.

157977965218815797796530391579779654378

היום השני

התעוררנו ליום השני של המסע שלנו כאשר האדמה ספוגה במים מהגשמים של הלילה ולכן בתדריך הבוקר הודעתי על שינוי המסלול, מאחר והתעסקות עם מעלה ורדית בגשם זה לא ממש מומלץ! חלק מהמקצועיות והבגרות בשטח היא גם לדעת מתי אומרים לא.

הוחלט על הציר של נחל צין - מדרום לצפון, הציר הזה נהדר לתרגולים ולהתקלות. ידעתי שיהיה לא פשוט עקב הגשמים של יום קודם, אבל היה לי ברור שיהיה שמח.

נכנסים לנחל צין ובאמת יש הרבה בוץ, תעיד על כך הקבוצה שנכנסה לפנינו. נתנו להם לעבור בשביל לא לעכב אותם כשאנו מתרגלים, אך מהר מאוד נאלצנו לחכות להם כששקעו במעבר הבוץ הראשון.
המשכנו הלאה כשהחבר'ה באמת מראים רמת נהיגה ראויה, כשמידי פעם מתחלפים המכוונים. לפני התרגול המורכב שלנו עצרנו לצהרים על מנת שהקבוצה שנתקעה תחלוף על פנינו ונוכל לתרגל בראש שקט. הוחלט שדב פיש (עם הפג'רו הארוך והשחור) יהיה ''הקורבן'' שלנו במדרגה הגדולה בצין. החבר'ה התחילו לטפס את המדרגה כאשר אייל לב (עם הטויוטה השחורה) עולה את המדרגה בנהיגה מדויקת ובאופן כללי הבנתי שעשינו משהו נכון.

image

157977981704215797798180841579779822900157977982381715797798257771579779826979157977982797215797798286441579779829941

התקלתי את החבר'ה בחילוץ מורכב שבו אנו נצטרך להעלות את הרכב של דב את המדרגה כשהוא בעצם "תקוע" באמצע. חן השתלט על העניינים כשכל אחד מהחבר'ה שם יד. מכוונים את אלכס למיקום שלה עם הכננת, לאחר מכן מסדרים את אלרן עם הרכב על מנת שנוכל להשתמש בו לשינוי כיוון, הכבל בגרירה. אלכס פותחת כננת משם הכבל עובר למכפיל הכוח אשר משמש אותנו כמשנה כיוון המחובר אצל אלרן ומשם לדב, כאשר גם אל דב חובר מכפיל כוח כשהכבל חוזר חזרה ל"עוגן" שלנו (הפג'רו של אלרן) על מנת שיהיה קל יותר במשיכה.

לאחר וידוא שהכל קשור כמו שצריך וכולם מוכנים חן נותן את ההוראה והחילוץ מתבצע בצורה חלקה ובטוחה.

image

157977995283515797799538881579779955443157977995675915797799580811579779959581

המשכנו עד ליציאה מנחל צין לתצפית הפוספטים ושם גם עשינו את שיחת הסיכום שלנו וחלוקת התעודות.

היה מרשים מאוד לראות את השינוי המשמעותי ברמת נהיגתם ומיקצועיותם של המשתתפים הקורס מהמפגש הראשון, דרך הדרכת הניווט, החולות, מעלה טרשי, מכשולי החורף וכמובן המסכם.

אני רוצה להודות לעדי צפתי אשר בנה והדריך איתי את ההדנ''מ ולמי שהיה לי לעזר לאורך כל המסע ד''ר פיני סגל.

לחבר'ה של הקורס אני מאחל שניפגש תמיד בדרכים משובשות ולכם חובבי השטח ממליץ להצטרף לקורס הבא שלנו - יהיה מעניין...

לפרטי הקורס הבא: קורס נהיגת שטח מתקדמת - 6 מפגשים - קיץ 2020

כל סיכומי קורס נהיגה מתקדמת מספר: 3

סיכום מפגש ראשון הכרות + מפגש שני ניווטים - קורס נהיגה מתקדמת מספר: 3
סיכום שיעור מספר 3: מעלות וחילוצים - קורס נהיגה מתקדמת מספר: 3
סיכום מפגש מספר 4: חולות - קורס נהיגה מתקדמת מספר: 3
סיכום מפגש מספר 5: נהיגה במכשולי החורף - קורס נהיגה מתקדמת מספר: 3

image

157978094129015797809429001579780951285157978095262115797809540811579780955583

1579780158160157978016337015797801655471579780168116157978017142115797801740711579780177251157978017927915797801812731579780182909157978018580415797801874111579780190460

1579780604579157978019346915797806121751579780613091157978061395815797806156801579780616487157978061708115797806180931579780619255157978062065815797806218061579780623578157978062508215797806265511579780628449157978062979415797806311101579780633048157978063374015797806343851579780636273157978063954115797806417071579780644139157978064544315797806474051579780648739157978064988615797806522441579780653422157978065456815797806558761579780657005157978065842215797806600521579780661606157978066308115797806642541579780665479157978066642515797806683611579780669451157978067074915797806735451579780675656157978067742315797806793601579780682347157978068374415797806853041579780686441157978068763415797806896661579780690596157978069195115797806928861579780850543

15797808486041579780693788157978085396115797808561631579780858419157978085960015797808615681579780862901157978086581215797808687551579780871573157978087292115797808751461579780876781157978087814115797808803941579780885105157978088832515797808904461579780892177157978089411915797808961201579780897615157978089874115797809000101579780901176

לפרטי הקורס הבא: קורס נהיגת שטח מתקדמת - 6 מפגשים - קיץ 2020

תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת - חן סגל

30 בינואר 2020 ב 16:00

אתחיל ואומר תודה לנמרוד וצפתי על קורס מקצועי ומעשיר מאוד! האמת היה לי כיף לא נורמלי. במיוחד המפגש המסכם. אני יכול לומר בבטחה שהיום אני נהג הרבה יותר טוב ממה שהייתי לפני הקורס וזאת בזכות הכלים שרכשתי במהלך מפגשי הקורס. ממליץ בחום!

2

אורח/ת - דב

30 בינואר 2020 ב 16:05

תודה לעדי ונמרוד על כל הידע שהעבירו לנו (כמויות מטורפות של מידע), מעבר לכך שהם יודעים את העבודה מרגישים גם שהם באו להנות בקורס הזה בדיוק כמונו וזה בא לידי ביטוי בהעברת החומר.
אני מרגיש שיצאתי עם הרבה יותר כלים וידע מאשר נכנסתי לקורס.

תודה גם לכל החברים לקורס שרק שדרגו את החוויה.

אני יודע שנפגש בדרכים.....

תודה

3

אורח/ת - אלרן

30 בינואר 2020 ב 18:52

היה מדהים!! צוות מקצועי בטירוף
נהניתי מכל רגע
אני בטוח שהידע שרכשתי כאן ימשיך איתי הלאה וילווה אותי בכל האתגרים הבאים בשטח ובכלל
תודה רבה!

4

Ogash Ofer

31 בינואר 2020 ב 06:33

גאווה גדולה.
כל הכבוד לנמרוד ולצפתי על הקורס המושקע.

5

אורח/ת - אדריאן -mudster

01 בפברואר 2020 ב 21:28

איזה זכרונות!! החזיר אותי למסכם של הדאסטרים

קורס חובה לכל מי שיוצא לשטח! מדריך של החיים
נכנסים לקורס נהג אחד ויוצאים נהג אחר לגמרי

6

אורח/ת - נמרוד

01 בפברואר 2020 ב 23:26

תודה רבה חברים

7

eyallev

02 בפברואר 2020 ב 17:31

תודה לנמרוד ועדי, הקורס היה מקצועי מאד, ערימות של ידע הועברו אלינו, הקורס נתן לי ביטחון מעשי בתוואי שטח שונים וכלל הרבה תירגולים. המסע המסכם היה תענוג אמיתי. יכולות הנהיגה שלי בשטח השתפרו מאד. תודה גם לחברי הקורס, הכל זרם והיתה אחלה אווירה.
ניפגש בשבילים (עדיפות למשובשים). מומלץ. תודה.