ניצן אביבי מגיש מבחן השוואתי בין 3 גדלים של קומפרסורים ועוד קומפרסור אמריקאי כבונוס.
אז איזה קומפרסור הכי מתאים לכם ולכלי הרכב שלכם?
בזכות פניות הגולשים הוספנו בדיקה של 4 דקות עבודה לשני מדחסי האוויר הקטנים בניפוח גלגל של ג'יפון עירוני.
הכתבה הוצגה במקור ביום 1/5/20, עדכון שני ב-6/5/20 ועדכון אחרון ב-5/9/23
קומפרסור (Air Compressor) או מדחס אוויר בעברית, הינו כלי עבודה בסיסי ברכב שטח ומשמש לניפוח אוויר ודחיסתו לתוך צמיגי כלי הרכב.
הקומפרסור בא לידי שימוש באופן שוטף ביציאה מהשטח (לאחר שהפחתנו אוויר בכניסה לשטח - להסבר: הורדת אוויר בשטח ) ולפני הנסיעה על הכביש. וגם בשעת חירום משמש הקומפרסור לניפוח אוויר במקרה של תקר ( פנצ'ר ) או קרע בצמיג שתוקן עם ערכת תיקון לשטח (דוגמה לערכת תיקון פנצ'ר).
קיימים מדחסים מסוגים שונים ובמחירים שונים. אנחנו בדקנו 4 סוגים והתמקדנו ב-3 קומפרסורים, שלושתם תוצרת סין, כולם מברזל וללא מערכת שימון, כולם 12V - הקטן (מס' 1) מתחבר ישירות לשקע מצית והשניים האחרים מתחברים עם תנינים למצבר של הרכב, לשלושתם ראש הברגה לונטיל של הרכב, לקטן (מס' 1) מד לחץ אוויר על הגוף של הקומפרסור ולשניים הגדולים השעון מחובר לקצה של צינור האוויר קרוב לחיבור לונטיל. כול המדחסים מיועדים לשימוש בשטח, כשלנו - צוות המדריכים של אתר השטח, ניסיון רב שנים בשימוש בהם ויכולים להעיד על אמינותם לאורך זמן.
1. קומפרסור ברזל קטן
2. קומפרסור בעל שני ראשים
3. קומפרסור גדול תוצרת T-MAX (מותג אוסטרלי)
הערה על שעון לחץ האוויר של הקומפרסורים: שימו לב שהלחץ המופיע בשעון בזמן עבודת הדחיסה של הקומפרסור אינו הלחץ בצמיג! לצורך מדידת הלחץ יש לכבות את פעולת הקומפרסור.
לשם בדיקה בתנאי מבחן זהים בדקנו את ארבעת הקומפרסורים על אותו הצמיג (מידות 265/75-16) שלפני כל ניפוח הורדנו (באמצעות מפחית לחץ) את לחץ האוויר שבו ל-15PSI, בדקנו עם מד לחץ אוויר את לחץ האוויר ההתחלתי (15PSI כאמור), הפעלנו את הקומפרסור הנבחן לניפוח של דקה (60 שניות) ולסיום מדדנו לאיזה לחץ אוויר "עלה" (נופח) הצמיג. אופן המבחן והתוצאות בסרטון שלפניכם:
בזכות התגובות והשאלות של הגולשים יצאנו למדוד שוב את שני מדחסי האוויר (קומפרסור) הקטנים בניפוח גלגל של ג'יפון עירוני - קיה סורנטו (מידות צמיג 235/65 ג'נט 17 אינץ') ולמשך 4 דקות והתוצאות כפי שמופיעות בסרטון של חלק 2:
הערה חשובה לאמינות ושרידות הקומפרסורים:
כל המדחסים שנבדקו במבחן הינם קומפרסורים "משומשים" - כאלו שכבר עבדו מספר פעמים רב.
הקומפרסור הדו-ראשי שנבחן הינו בעל וותק רב במסעות למרוקו (קישור ליומני המסעות) וניפח עשרות צמיגי ג'יפים ביציאה מהדיונות בסהרה, ובכלל בתיקונים פנצ'רים. כדי לבחון את שרידותו בדקנו את ביצועיו למול קומפרסור דו-ראשי חדש ("מהשקית") והתוצאה שהביצועים זהים. כבוד לקומפרסור!
1. קומפרסור ברזל קטן
2. קומפרסור בעל שני ראשים
3. קומפרסור גדול תוצרת T-MAX (מותג אוסטרלי)
לכל הקומפרסורים, מדי לחץ וערכות תיקון לשעת חירום
לחץ אוויר - מדידה והפחתה
צמיגים לכביש או לשטח - מה יש?
צמיגים ללא אוויר - האם הגענו לעידן שבו פנצ'ר בשטח יפסיק להוות בעיה?
המדריך למפונצ'ר - מילון המונחים למי שעומד בפני החלפת צמיגים
29 תגובות
1
אורח/ת - איל
01 במאי 2020 ב 09:51
יש קומפרסור שמסתובב בשוק שהוא בעצם הt-max , אבל שני ראשים.
במילה אחת- מפלצת. (גילוי נאות, קניתי כזה לפני כמה חודשים).
2
Ogash Ofer
01 במאי 2020 ב 10:40
יש עוד קומפרסורים בשוק - קטנים יותר וגם גדולים יותר, אנחנו בחנו את הקומפרסורים שאנו עובדים איתם כבר שנים רבות בארץ, בירדן וגם טסים איתנו בעולם.
שיירה של 10 ג'יפים שיוצאת מהדיונות של הסהרה והורידה אוויר בכול הצמיגים ל: 12-15 PSI ועכשיו עם 2-3 קומפרסורים שהבאתי מהארץ צריכה להעלות חזרה ללחץ עבודה לקרקע קשה וסלעית! זה מבחן האמינות האמיתי.
ראו את יומני המסעות ממרוקו:https://4x4.co.il/i/4x4/w_logbooks/morocco
בדרך כלל אירוע הניפוח ההומני קורה בצהרי היום החמישי למסע עם הג'יפים.
3
4
אורח/ת - Elad Shechner
01 במאי 2020 ב 15:22
יש שני פרמטרים חשובים שלא נלקחו בחשבון פה : אמינות לאורך השנים, וכמה מהר הוא מתחמם לרמה שלא יכול להמשיך לנפח .
ההתחממות של הקומפרסור נהיית חשובה יותר אם צריך לנפח 4 גלגלים ואם צריך לנפח גם לחברים ....
5
אורח/ת - ההשוואה אינה נכונה בעליל
01 במאי 2020 ב 15:22
לא מודדים עליה בלחץ, אלא מודדים עליה בנפח האויר לדקה.
עליה בנפח מובילה לעליה בלחץ בצורה מעריכית.
מאחר וקשה לבדוק נפח, הייתם אמורים לבדוק עליה בלחץ, כאשר כל ההשוואות מתחילו באותו לחץ (במקרה שלנו = 15).
יש לכם הזדמנות לבדוק שנית.
6
Ogash Ofer
01 במאי 2020 ב 15:23
יש שני פרמטרים חשובים שלא נלקחו בחשבון פה : אמינות לאורך השנים, וכמה מהר הוא מתחמם לרמה שלא יכול להמשיך לנפח .
ההתחממות של הקומפרסור נהיית חשובה יותר אם צריך לנפח 4 גלגלים ואם צריך לנפח גם לחברים ....
7
Ogash Ofer
01 במאי 2020 ב 15:53
לא מודדים עליה בלחץ, אלא מודדים עליה בנפח האויר לדקה.
עליה בנפח מובילה לעליה בלחץ בצורה מעריכית.
מאחר וקשה לבדוק נפח, הייתם אמורים לבדוק עליה בלחץ, כאשר כל ההשוואות מתחילו באותו לחץ (במקרה שלנו = 15).
יש לכם הזדמנות לבדוק שנית.
8
אורח/ת - Oren Ben Simon
01 במאי 2020 ב 16:13
לאחר שעברתי לניפוח בco2, לא יכול יותר לחזור לקומפרסור.
9
אורח/ת - סער בן-עטר
01 במאי 2020 ב 20:01
אין כמו ה- T-MAX
קניתי אחד לפני כשנתיים למסע בדרום-מזרח אפריקה - לעולם לא איכזב!
אהבתי את המוזיקה - תמשיך...
10
Ogash Ofer
02 במאי 2020 ב 10:45
לאחר שעברתי לניפוח בco2, לא יכול יותר לחזור לקומפרסור.
"11
אורח/ת - Yonathan Kivity
02 במאי 2020 ב 19:04
אחלה של מבחן, בטוח מעניין הרבה ג'יפאים ולא תמיד יש לנו את הנתונים האלה מול העיניים
יש עוד כמה פרמטרים ששוה לבדוק בפעם הבאה:
האם הקומפרסור מסוגל לנפח צמיג ריק לחלוטין - מדמה מצב של צמיג שפרק מהג'אנט - לא כל קומפרסור יכול...
וגם יכולת לנפח 4 צמיגים כי אני לא בטוח שהקטנצ'יק מסוגל בלי להתחמם.
בנוסף יש אלמנטים של נוחות כמו שעון על המכשיר או סמוך לקצה הצינור, חיבור לצמיג בהברגה או בחיבור/ניתוק מהיר, אפשרות לקבע ברכב עם חיבור קבוע למצבר.
אבל בהחלט יישר כוח על היוזמה!
12
Ogash Ofer
02 במאי 2020 ב 19:07
אחלה של מבחן, בטוח מעניין הרבה ג'יפאים ולא תמיד יש לנו את הנתונים האלה מול העיניים
יש עוד כמה פרמטרים ששוה לבדוק בפעם הבאה:
האם הקומפרסור מסוגל לנפח צמיג ריק לחלוטין - מדמה מצב של צמיג שפרק מהג'אנט - לא כל קומפרסור יכול...
וגם יכולת לנפח 4 צמיגים כי אני לא בטוח שהקטנצ'יק מסוגל בלי להתחמם.
בנוסף יש אלמנטים של נוחות כמו שעון על המכשיר או סמוך לקצה הצינור, חיבור לצמיג בהברגה או בחיבור/ניתוק מהיר, אפשרות לקבע ברכב עם חיבור קבוע למצבר.
אבל בהחלט יישר כוח על היוזמה!
13
אורח/ת - Miki Goodman
02 במאי 2020 ב 19:21
נחמד, אבל היום כבר יותר מעניין המשאבות הניידות על סוללות שהפכו לטרנד.
14
Ogash Ofer
02 במאי 2020 ב 19:24
נחמד, אבל היום כבר יותר מעניין המשאבות הניידות על סוללות שהפכו לטרנד.
"15
אורח/ת - חגי נתיב
02 במאי 2020 ב 21:15
יתרונותיו של קומפרסור, ובמיוחד מהיר, ברורים.
האם מיכל אוויר דחוס (פלדה, 2.5 ליטר הדחוס ל-250 אטמוספרות=625 ליטר אויר) עם אקדח ניפוח טוב לא עדיף מבחינת סרבול ומהירות?
אין צורך לחבר למצבר והוא מהיר פי כמה מקומפרסור שטח מסוקס לא?
16
Ogash Ofer
02 במאי 2020 ב 23:11
יתרונותיו של קומפרסור, ובמיוחד מהיר, ברורים.
האם מיכל אוויר דחוס (פלדה, 2.5 ליטר הדחוס ל-250 אטמוספרות=625 ליטר אויר) עם אקדח ניפוח טוב לא עדיף מבחינת סרבול ומהירות?
אין צורך לחבר למצבר והוא מהיר פי כמה מקומפרסור שטח מסוקס לא?
17
אורח/ת - ארט
03 במאי 2020 ב 17:21
סקירה טובה ומעניינת שאפו.
אני משתמש בקומפרסור 2 בוכנות (השני שנבדק) לסוזוקי ג'ימיני משתמש בו על בסיס שבועי כמעט גג דו שבועי כבר מעל חצי שנה.
מנפח מ18 PSI ל28PSI בדקה בערך.
לצמיג של ג'ימיני הוא מספיק
18
Ogash Ofer
03 במאי 2020 ב 21:09
סקירה טובה ומעניינת שאפו.
אני משתמש בקומפרסור 2 בוכנות (השני שנבדק) לסוזוקי ג'ימיני משתמש בו על בסיס שבועי כמעט גג דו שבועי כבר מעל חצי שנה.
מנפח מ18 PSI ל28PSI בדקה בערך.
לצמיג של ג'ימיני הוא מספיק
19
Ogash Ofer
06 במאי 2020 ב 08:27
בזכות פניות הגולשים הוספנו בדיקה של 4 דקות עבודה לשני מדחסי האוויר הקטנים בניפוח גלגל של ג'יפון עירוני.
הכתבה עלתה ביום 1.5.20 ועודכנה ביום 6.5.20
הסרטון בכתבה:
https://www.4x4.co.il/article/13184
20
אורח/ת - יופי של בדיקה. מוזיקה מיותרת ומעצבנת
07 במאי 2020 ב 07:52
תודה מעניין
21
אורח/ת - פנחס דקר
27 ביולי 2020 ב 13:31
מישהו מכיר מעבדה שמתקנת קומפרסורים
22
Ogash Ofer
28 ביולי 2020 ב 13:57
מישהו מכיר מעבדה שמתקנת קומפרסורים
"23
אורח/ת - אבי
27 בינואר 2021 ב 13:06
סרטון שכולו תוכן שיווקי ל TMAX, לפחות הייתם מנסים להסתיר את זה...
24
Ogash Ofer
27 בינואר 2021 ב 13:25
סרטון שכולו תוכן שיווקי ל TMAX, לפחות הייתם מנסים להסתיר את זה...
"25
אורח/ת - אייל
06 ביוני 2021 ב 09:31
הבעיה בקומפרסורים הפשוטים האלה זה החוטי חשמל שלהם, הם דקים מידי ומתחממים עד שהם נמסים!
בדו ראשי של איגל כל הבית הפיוז נמס והעלה עשן אחרי ניפוח של הגלגלים ל20 PSI
26
Ogash Ofer
05 בספטמבר 2023 ב 06:35
הכתבה הוצגה במקור ביום 1/5/20,
עדכון שני ב-6/5/20
ועדכון נוכחי ב-5/9/23
27
yovavb196
05 בספטמבר 2023 ב 18:34
יש לי את ה2 ראשים ואת ה tmax ועוד אחד קטן של 70mai. הקטן של 70mai מצויין לבדיקות שיגרתיות, לרכב פרטי ולחירום, קטן, ממש קטן ומאוד מדויק, קובעים לחץ והוא עוצר לבד. לצמיגים של SUV כבר דורש יותר סבלנות. אחרי הורדה ל 12 psi בצמיגים 235/55*18.עמד בגבורה להחזיר חזרה ל35 psi. אמנם היה צריך קצת סבלנות. קצת הרבה. כשעברתי לצמיגי 255/70*16 לקטן לקח נצח לנפח מ 20 חזרה ל32. אז השני ראשים נשלף מהמחסן, גם לו לקח המון זמן, אז יום אחרי קניתי את ה tmax. הבדל מטורף בזמני הניפוח. נכון, ה tmax כבד וגדול, וגם יקר. אבל שווה את ההשקעה
28
אורח/ת - חיים
24 ביוני ב 09:31
תודה על המבחן! לא לקחתם בחשבון אמינות, נתון לא פחות חשוב (אפשר להפעיל רצוף ולראות מי כושל ראשון)
29
Ogash Ofer
24 ביוני ב 09:42
תודה על המבחן! לא לקחתם בחשבון אמינות, נתון לא פחות חשוב (אפשר להפעיל רצוף ולראות מי כושל ראשון)
תגובות