כפיר TV כשריאן יחד עם בועז קורפל ועופר אוגש צילמו, הגישו וערכו 5 טיפים בסיסיים, באורך 3 דקות, למי שרוצה לנהוג נכון בשטח ולנצל בצורה מיטבית ובטוחה את כלי הרכב שלו לטיולים עם אתגרי עבירות בשטח.
מאחלים לכולם חג שבועות שמח ובטוח - סעו בזהירות והפעילו שיקול דעת בכביש ובשטח!
עם זאת ושלל מערכות הבטיחות, שחלקן גם אפקטיבי וטוב לשטח, בנסיעה שלא על כביש, בטח בשטח טרשי, מלא סלעים, אבנים, עליות, מורדות ושיפוע צד נדרש מהנהג ייתר מקצועיות, ניסיון ויכולת נהיגה שכן אין עדיין (וכנראה שגם לא תהיה) טכנלוגיה שמתיימרת להחליף את ניתוח המצב ותפעול מצבי הנהיגה השונים שיכול וצריך לבצע הנהג בשטח.
"ניצלנו" קורס הדרכה מרובה משתתפים של לקוחות סוזוקי 4X4 (קישור לסיכום ההדרכה של סוזוקי) כדי להיפגש עם כפיר כשריאן - מגיש ועורך וידיאו מוטורי בערוץ הספורט ובועז קורפל - שהוא אושייה מוטורית והפרשן המוביל בתחום בישראל, כדי לצלם חמישיית סרטי וידאו המפרקים כמה אתגרים בשטח ומסבירים כיצד להתמודד איתם במקצועיות ובביטחון לנהג, לנוסעים ולכלי הרכב.
כל מי שנוסע בשטח יגיע בדרכו לעלייה!!! ולאחר שיטפס אותה יגיע לעלייה הבאה!
אם אתם מטיילים בשטח ובמיוחד אם ''הקטע'' שלכם הוא טיפוס מעלות - מיומנות בטיפוס עלייה בשטח היא חובה!
קישור לטיפ שטח המלא - טיפוס עלייה בשטח
קישור לטיפ שטח - עלייה שנכשלה - מה עושים?
באמצע העלייה או כך סתם על הדרך תפגשו את מדרגת הסלע - הטכניקה דומה מאוד לטיפוס עלייה בשטח - קישור לטיפוס עלייה בשטח, אבל הביצוע דורש מעט מיומנות, בחירת נתיב עלייה מדוייק ומומלץ גם מכוון קרקעי!
כמעט ולא נשארו על הכביש (ובשטח) כלי רכב ישנים שאין בהם אלקטרוניקה לטובת הנהג. אחת המערכות הקיימות בכול כלי רכב מהג'יפ הקשוח ביותר ועד לג'יפון - רכב כביש / שטח עירוני בעל הנעה קידמית בלבד היא מערכת בקרת הירידה במדרון, אשר באמצעות טכנלוגיה - ובליבה מערכת ה- ABS, שולטים על מהירות הירידה של כלי הרכב מבלי שהנהג נדרש ללחוץ על הבלמים ולהסתכן בהתהפכות בגלל אובדון אחיזה בגלגלים שמאחור.
קישור לכתבה על שמות ומערכות בטיחות נוספות לכביש ולשטח
לרדת ירידה, אפילו הקשה ביותר - זו לא הבעיה - בסופו של דבר הרכב יגיע מטה.
האתגר הוא לרדת ללא נזקים לרכב!
קישור לטיפ שטח מלא - ירידה תלולה בשטח טרשי
מה הכי מפחיד ג'יפאי? ובעצם למה אנשים מפחדים מרכב 4X4 ? בגלל סכנת
ההתהפכות של כלי הרכב בשטח! כשאחת הסיבות הנפוצות להתהפכות היא כניסה לשיפוע צד! וחוסר ידע (וגם חוסר ניסיון) במניעה של כניסה לשיפוע צד ולאחר שכבר נמצאים בשיפוע הצד איך לצאת נכון ובטוח מהשיפוע?
קישור לטיפ שטח המלא - שיפוע צד
לטיפ נהיגה בשטח חולי, בבוץ, בשבילים מהירים, בבאמפים, בגיר אוטומטי, שימוש בנעילות דיפרנציאל, במים ובשיטפון ועוד טיפים רבים:
קישור לטיפ נהיגה של אתר השטח
לכל הטיפים לנהיגה בטוחה בשבילים וכבישים, מערכות בטיחות, צמיגים ועוד:
קישור לטיפ שטח בטיחות בנהיגה
לכל הטיפים הטכניים - חילוץ וגרירה בשטח, מערכות בכלי הרכב, לחץ אוויר, שימוש במגבה (ג'ק) ועוד המון:
קישור לטיפ שטח טכני
הנסיעה בשטח יכולה להיות מסוכנת! ויש ללמוד ולהתנסות היטב בטרם תוכלו להרגיש בטוח וגם אז יש לשמור ולהישמר שכן תאונה יכולה לקרות ברגע אחד של חוסר תשומת לב!
הכלל הבסיסי אומר: יש ספק? – אז אין ספק! חברים היזהרו! רגע לפני המעשה, שיכול להפוך להיות המעשה הפזיז ביותר שעשיתם אי פעם, עצרו וחשבו שוב. נתחו את הסיכונים, החליטו על דרך פעולה המצמצמת אותם למינימום!
לעולם אל תצאו לבד לשטח - לפחות בזוגות ועם ערכת חילוץ בסיסית (קישור לטיפ שטח - חילוץ).
מומלץ ללמוד ולהתנסות ברזי השטח באמצעות הדרכה ובכול אופן כל הנכתב, המצולם והנאמר בכתבה של אתר השטח הינו המלצה בלבד.
תגובות