שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

טיול יומיים בחג השבועות משדה בוקר לנחל סדום 29-30.5.2020

עד כמה שאנחנו, המדריכים באתר השטח הישראלי, היינו בלחץ לצאת כבר ולטייל בשטח, מדהים ומרגש היה לראות עד כמה הלקוחות שלנו, חדשים כוותיקים, רק חיכו ליריית הפתיחה שהגיעה בצורה של הקלת קורונה נוספת, ומרגע פרסום רשימת הטיולים שלנו לחג השבועות, תוך זמן קצר השיירות התמלאו עד שנאלצנו לומר לאחרונים, אין מקום. מזג האוויר כאילו רצה להשתתף במסיבת הטבע הזו והגיע במלוא הדרו ודאג שהתמונות שלנו יהיו צבעוניות וחגיגיות. היה מ-ו-ש-ל-ם...!!!

נפגשנו ביום שישי בשעה 09:00 בבוקר בחניון לילה הרועה שנמצא מול שדה בוקר. הקבוצה מגיעה כולה בזמן, כולם במצב רוח נהדר ויש לנו שיירה צבעונית ומגוונת של רכבים. ברקע יש קנקן תה עם ערימה של נענע על האש ולידו קנקן אחר עם קפה שחור, כל מיני עוגות ועוגיות לצידן, המפה פתוחה ואני מעביר תדריך מפורט על המסלול שנעשה היום, תדריך בטיחות ותדריך קורונה קצר, חלוקת מכשירי קשר, סדר תנועה ומספרי ברזל 1-13 ואנחנו יוצאים לדרך.

היום הראשון - שישי

לאחר ק"מ ספורים על הכביש אנחנו יורדים ימינה לסמ"ש שחור שמכניס אותנו לנחל חצץ. נחל חצץ הקצר יורד מרכס חתירה מערבה לעבר נחל הרועה. בחלקו הראשון הוא מתחתר בסלעי גיר רבים ובהמשך התוואי שלו עובר בסלעי קירטון וצור, שיוצרים תצורת אבני חצץ, שמקנות לנחל את שמו.


עצרנו לסיור רגלי קצר ליד המאגורה הגדולה בבורות חצץ, שנחצבו על ידי הנבטים לפני כ-2,000 שנים ונועדו לאגור את מי הגשמים המעטים שיורדים במדבר בימות החורף. סביב הבורות נבנו תעלות שמוליכות את המים אליהם ובתוכם נחצבו עמודי אבן רבועים שיחזיקו את תקרתם. עד היום, כאשר יורדים גשמים משמעותיים בימות החורף, ממלאים מי הגשמים את המאגורה הגדולה ביותר בבורות חצץ. המאגורה הענקית מתמלאת מים צלולים, שמהנה להביט בהם ומהנה עוד יותר לרחוץ בהם. בתוך המאגורה גדל עץ אשל, שיוצא מתוך אחד הפתחים בתקרה, ויוצר מראה מיוחד ומרשים עוד יותר. בביקור שלנו לא היו מים במאגורה אלא רק מעט בוץ, אבל הקרירות מתחת לאדמה היתה נהדרת.

159122460232115912246032751591224604238

לאחר כמה מאות מטרים של נסיעה על השביל פגשנו משמאל לשביל, למטה בתוך ערוץ הנחל, בטויוטה לנד-קרוזר שהתיישב על סלע גדול כשגלגליו ללא אחיזה. עצרנו את השיירה וירדנו לחילוץ בגרירה עם שני כלי רכב כדי למשוך אותו חזרה מעלה לשביל, אחלה הצגה לכל המשתתפים ואפשר לומר שהטיול התחיל.

159122534402415912253460061591225347230159122534821515912253495301591225351646

המשכנו דרומה לתוך שמורת מצוק הצינים והגענו לעלייה דרדרתית עם כמה הצלבות ומדרגה קלה בסופה. המסלול החלופי באיגוף משמאל של השלוחה היה עמוס בהצלבות עמוקות וההחלטה היתה לבצע מעט עבודות מע"צ במדרגה ולטפס את העליה. כל הרכבים בעלי הילוך כח עלו בזריזות עם הכוונה קרקעית ואת שתי הסובארו XV שבחבורת הגיבורים שלנו, גררנו למעלה בקלילות.

159122597179515912259732361591225974250159122597630315912259795781591225980833159122598189815912259829091591225985101

בהמשך הדרך סובארו XV אחת חטפה פנצ'ר ודופן הצמיג נפגע. החלפנו לגלגל החלופי הקטן, מה שפגע בזווית הגישה של הרכב וכשהגענו לשביל העפר הסלול ליד מדרשת בן גוריון, הוחלט בצער שהם יוותרו על המשך הטיול איתנו ונפרדנו לשלום.

ירדנו את מעלה צין ונכנסו עם השביל הפונה דרומה לעין עקב שהוא המעיין השני בגודלו במצוק הצינים, אחרי מכלול עין עבדת הסמוך לו. המעיין מקסים ומלא מים קרים, טוב, קרים מאד אבל תענוג ביום חם.

159122677671315912267886131591226789472

159122696728115912269690231591226969792159122697076415912269720981591226975736

159122700719015912270088081591227010371

חזרנו לרכבים ולשבילים הארוכים שהובילו אותנו לנחל צין ולבקעת צין. אורכו של נחל צין הוא 120 ק"מ, הוא השני באורכו בנחלי האכזב בארץ, אחרי נחל פארן והארוך ביותר שכולו וכל אגן הניקוז שלו נמצאים בגבולות מדינת ישראל. תוואי השטח דומה ובכל זאת משתנה, יש קטעים של שבילים ארוכים ומהירים ולעיתים, מעברים טכניים בחציית הנחל והערוצים השונים. הכל מצטלם נהדר והטבע כאילו חוגג יחד איתנו את המפגש המחודש.

159122783513015912278365691591227837550159122783838715912278394061591227840237159122784160515912278426161591227843663

בשלב מסוים הגענו למפתח ענק של הנחל והשבילים היפים שעיטרו אותו, נעלמו כלא היו בשל הגשמים הרבים האחרונים. פילסנו לעצמנו את הדרך לאורך 3-4 ק"מ ללא כל סימן לשביל, על גבי אינספור חלוקי נחל כשהמצפן שלנו הוא הר צין, שמעבר לכך שהוא אחד היפים והמיוחדים בהרי הנגב ובעל שתי פסגות המוקפות במצוקים תלולים, מדובר בהר משאר שהוא תל בודד הנישא בחדות מעל מישור שטוח, עובדה שעזרה לי לכוון אליו את השיירה, בכל זאת, חניון הלילה שלנו נמצא ממש תחתיו.

159122866620515912286669851591228668453


159122866943615912286703811591228671238

התמקמנו בחניון הלילה, הקמנו אוהלים וכל משפחה הרימה לאוויר ארוחת ערב מפנקת. מסטייקים ועד עוגות גבינה, פיצוחים ומרשמלו צלוי וכדי להשלים את האווירה, שמיכת כוכבים עצומה ובוהקת צפתה בנו לכל אורך הלילה.

היום השני - שבת

הזריחה הגיעה קצת אחרי 5 בבוקר ולהישאר באוהל בזמן שכל היופי הזה חוגג בחוץ זה פשע. המדבר מתעורר בשיא יופיו והשקט לא ניתן לתיאור. תוך כמה דקות כבר אפשר היה לשמוע שריקה חרישית של גזייה פועלת וריח של קפה שחור חזק באוויר. לאט לאט האוהלים נפתחים וההמולה מתחילה עם מגוון ארוחות בוקר, חביתות, שקשוקות, גבינות לחמים והיום שלנו מתחיל.

159138851415315913885152931591388516498159138851822615913885200601591388520726

כולם נאספים לתדריך על המסלול להיום, חזרה על כללי בטיחות ומשמעת שיירה ואנחנו יוצאים לדרך. מזג האויר מקסים ולאחר נסיעה מזרחה על כביש 227 אנחנו מגיעים לכביש 90. עצירת תדלוק קצרה בעין חצבה, השלמות מזון, קרח, ארטיקים, קרטיבים וקפה ממכונה כי חייבים ואנחנו יורדים שוב מהאספלט ונכנסים לנחל אמציהו שאורכו כ-20 ק"מ בצפון הערבה והוא נקרא על שם אמציהו מלך יהודה. הנחל תחום לכל אורכו בין צוקי חוואר הלשון, המתנשאים לגובה של 50 מטר ולכל אורכו מלווים אותו עצי אשל. רוב הנסיעה היא על זיפזיף נעים ומתקבלת חווית נהיגה מענגת לנהגים הדומה לעיתים לנסיעה על מים.

159138954546515913895464101591389547341

במפגש הנחלים והשבילים נתנו גיחה קצרה מערבה לשביל העובר בנחל אביה, שבשל פיתוליו נראה עוד יותר מרשים מנחל אמציהו.

159138995693415913899577451591389959117

נחל אמציהו מסתיים בעין תמר, שם עלינו על הכביש וחברנו לכביש 90 המטפס צפונה עד לכניסה לשביל המוביל להר סדום. טיפסנו את המעלה שלקח אותנו למישור עמיעז הממוקם בדרום מדבר יהודה, כשפנינו לנחל סדום המפותל והיפהפה והכל כך מהנה לנהיגה. אהה, והוא גם עמוס בהצלבות עמוקות ומצטלם נהדר.

159139097308115913909755631591390976201159139097775715913909803901591390985047

159139068096615913906824351591390683401159139068434915913906856641591390687142159139068887415913906903301591390691693159139069255315913906935941591390699228

159139141427915913914163181591391417918

מרחק קצר לאחר היציאה מהנחל הגענו למפגש השביל עם הכביש, מזרחית ותחת לצומת זוהר וזו היתה נקודת סיום המסלול שלנו.

היה תענוג לטייל איתכם, חבורה מקסימה עם רכבים יפהפיים.
תודה לכולם ולהתראות בטיולים הבאים.

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן


תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת - יעל מ.

14 ביוני 2020 ב 15:16

אחלה כתבה! ואחלה טיול

2

אורח/ת - ערן מ.

14 ביוני 2020 ב 15:18

תודה רבה לכוווולם ..בקרוב שוב

3

אורח/ת - דני א.

14 ביוני 2020 ב 15:18

היה כיף גדול!!

4

אורח/ת - אורלי ת.

14 ביוני 2020 ב 15:19

תודה רבה על הכל
היתה חוויה מקסימה ..

5

אורח/ת - הנאא י.

14 ביוני 2020 ב 15:20

תודה רבה קובי היה טיול מדהים

6

אורח/ת - עמליה פ.

14 ביוני 2020 ב 15:21

אחלה טיול, כל טיול איתך, קובי, זו חווית נהיגה ואתגר, לומדת כל פעם עוד קצת ונהנית המון. אתה אלוף!! , מדריך מדהים ובאמת שמחה שאת התחלת למידת השטח עשיתי איתך. נתראה בטיולים הבאים בוודאות! . לא יוצאת עם אף אחד אחר!! ולחשוב שרצו להעביר אותי לטיול אחר... שיהיה שבוע נפלא לכולם

7

אורח/ת - נתנאל י.

18 ביוני 2020 ב 17:01

בחג השבועות האחרון נרשמתי לטיול בן יומיים בדרום של אתר השטח הישראלי 4x4 עם המדריך קובי בצלאל.

יצאנו מהבית מוקדם בבוקר הילדים ואנוכי עם מלא ציוד ועוד יותר ציפיות. ההתרגשות הייתה בשיאה.

הגענו לשטח הכינוס, תדריך קצר ויאללה לדרך. לאחר שעה בשטח הגענו לעלייה מכובדת ראשונה.

מספר כלי רכב עלו לפני ואז הגיע תורי, משלב להילוך כוח ומתחיל לטפס. כבר בתחילת העלייה הרגשתי שמשהו לא לגמרי פיקס – האוטו מפרפר ונעצר...

נוסע אחרונה ומנסה שוב – אותו דבר. קובי עולה מולי בקשר ושואל אם אני משולב 4x4, עניתי כמובן אך הוא טען שהגלגלים הקדמיים לא מסתובבים.

מפה לשם אחרי מספר לא מבוטל של ניסיונות הגענו למסקנה שיש בעיה עם השילוב מצב ה-4x4 ברכב.

קובי הציע שאמשיך איתם והם יגררו אותי בכל מקום שיידרש אך אני כבר הבנתי שהטיול עבורנו הסתיים מוקדם מהמתוכנן.

ויתרתי בנימוס על ההצעה של קובי, הסתובבתי עם הרכב ונסענו הביתה. הילדים בכו וגם אני. היה באסה.

מיותר לציין שהחברה נהנו בצורה לא רגילה מהמדריך ומהטיול. ראיתי את התמונות שהם שלחו בסוף הטיול ואכלתי את הלב.

שלושה ימים לאחר מכן שלחתי לקובי הודעה שעל אף שהתקלה היתה אצלי האם בכל זאת ניתן לקבל בחזרה את התשלום עבור הטיול.

הוא נענה בחיוב אך לאישור התהליך הפנה אותי לאמיר מנהל שרות לקוחות. עוד בטרם הספקתי לפנות לאמיר קיבלתי ממנו מייל שקובי שוחח איתו על המקרה שקרה לי והוא מזכה אותי על מלאו הסכום ששילמתי עבור הטיול.

סה"כ להשיב את כספי בחזרה זה הדבר הנכון וההוגן לעשות בנסיבות שנוצרו אך אני בטוח שלא כל עסק היה פועל באופן הזה ועל כן אני חושב שהמקרה הזה ראוי לפרגון ופרסום – בעיניי לא מובן מאליו בכלל.

לסיכום אני רוצה לשבח את החברה של אתר השטח הישראלי 4x4: קובי, אמיר ועופר – אנשים רציניים מאוד שיודעים היטב את העבודה שלהם וגם במקרי קיצון פועלים באופן הגון.

אני בטוח שנתראה בטיולים עתידיים.