18 מאבריקים X3 - פאר התוצרת של כלי רכב לשטח יצאה לסיבוב מהיר של 85 ק"מ סובב מצוק הצינים.
חזרנו שלמים בריאים ועם המון אבק מדבר איכותי
צילמו: ערן שלמה ואסף רחמים
הדריך: עופר אוגש
בוקר בחורשת הרועה, מתאספים, מתארגנים ואנשי "עופר-אבניר" - יבואן קאן-אם לישראל, דואגים לכל לקוח שמגיע אל החניון. כל הכלים הם מאבריק X3 שהפעם רובם הם MAX - דגם 4 מושבים.
תדריך קצר וקדימה לדרך. עקפנו בשבילים את קיבוץ שדה בוקר וירדנו דרך מעלה צין לליבה של בקעת צין המקסימה. את ציר הנפט חצינו במהירות ולאחריו דרך השבילים של נחל צין הגענו למעבר התת קרקעי של נחל חווה ושוב במהירות, המוכרת רק מעולם אופנועי האנדורו, טיפסנו לשלוחת צלמון.
המאבריק הוא כלי שמשנה לנהג את תפיסת השטח ובעקבות כך את קצב הנהיגה - חריצי קרקע, כפלים, אבנים, סלעים, מהמורות, כל אלו הם בעצם שום דבר ולא מהווים הפרעה או גורמים להאטה במהירות. רק צריך לדעת להעביר משקל נמוך בפניות והמאבריק X3 מגהץ את השטח כאילו כל המשטח היה מפולס. חווית נהיגה מאוד מיוחדת.
משלוחת צלמון ירדנו לתוך בקעת אבו - טריפה, אולי אחד מהמקומות היפים בנגב! ובקלילות של מאבריק חצינו את המדרגות המטפסות לראש מכתש רמון מעל מעלה נוח.
המשכנו על ציר הנפט צפונה אל רמת הצינים ורגע לפני שירדנו חזרה לבקעה נכנסנו למנהרה מדהימה שנחפרה בסלע ונקראית על שם הנחל שמתחתיה - מאגורות נחש צמא!
במאגורות סיפרנו את הסיפור המלא של קצא"א - קו צינור אילת - אשקלון, שהיא חברה משותפת למדינת ישראל ולאיראנים (כן! כן!! - איראן!!!). חברה שנוסדה עוד לפני המהפיכה האיסלמית ותפקידה הייתה לשנע נפט מאיראן לאירופה דרך "הגשר היבשתי" שבין אילת לאשקלון.
הירידה מהרמה ומצוק הצינים חזרה לבקעת צין עוברת במעלה האימתני - מעלה זיק! ובו שיפוע, דרדרת וכמה מדרגות אכזריות. אבל לא למאבריק היורד את הירידה כאילו אנחנו על הכביש...
מבקעת צין טיפסנו את מעלה צין לאורכו של ציר הנפט וחזרנו לנגררים שחיכו לנו בחורשת הרועה.
תגובות