יער בן שמן מהווה מפלט מצויין לאלו שמחפשים להיות באוויר הפתוח, כמו גם לכ-40 מלקוחות סובארו שהגיעו להנות מהיער, מכלי הרכב שלהם ומהדרכת נהיגת שטח שבוצעה על ידי ארבעה מדריכים מהאתר, אתר השטח....
מאת: חיים זרזר
18/08/20
נהיגה, ובמיוחד נהיגת שטח, הוא תחום שצריך ללמוד כיצד לעשות אותו נכון ומקצועי. ואם נודה על האמת גם כאשר לומדים ומתרגלים, עקומת הלמידה אינה נפסקת לעולם משום שמצד אחד אנו מתקבעים ומתבגרים, ומצד שני כלי הרכב שלנו אינו חדל מלהשתנות. כך שהדרכת נהיגת שטח על כלי רכב מודרניים הנה דבר מחוייב המציאות ממש, ואת זה הבינו קרוב ל-40 מלקוחות סובארו שהגיעו ליער בן שמן הנפלא, בשישי בבוקר, לקיום מצווה זו.
עננת הקורונה המרחפת מעל מחייבת התאמות מקומיות, כך שבאי ההדרכה התחלקו לשתי תתי קבוצות לחלק העיוני הפותח את היום, כמצוות תקנות ההתכנסות בשטח פתוח. הקבוצה הראשונה קיבלה את האחד והיחיד אמיר נחומי לחלק העיוני, כאשר קובי בצלאל מחכה לסוף קטע זה ולחלוקה הנוספת לקבוצות קטנות יותר, לחלק המעשי שכולם מחכים לו. מצד שני שמעו באי ההדרכה את עבדכם הנאמן לצדו של השני והיחיד, דרור ברלי. אבל לפני שמשביעים את האינטלקט חייב להכניס משהו לבטן, וכאן יבואן סובארו פינק עם פריסה מפנקת.
בחלק העיוני למדו המשתתפים על מערכות רלווטיות לנהיגת שטח דוגמת הדיפרנציאל, אך העניין גבר כאשר הגענו אל המערכות המתקדמות הנמצאות בכלי הרכב של סובארו. הרי מי שלמד נהיגת שטח בעברו, לא נתקל במערכות בטיחות מודרניות מתקדמות דוגמת מערכת בלימה אוטונומית או מערכת בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ומתי וכיצד ניתן לנתק אותן. או חשוב יותר עבור לקוחות המותג מה זו מערכת העזר לנהיגת שטח מבית סובארו, הלוא היא מערכת ה-X mode, מה היא בדיוק עושה, מתי מפעילים אותה וכיצד עובדים איתה נכון.
לכתבה המלאה על מערכת ה-X MODE הקליקו כאן
החלק העיוני דרש מאיתנו המדריכים הערכות מיוחדת בשל ריבוי הקבוצות של סובארו, והדרכות נהיגת שטח נוספות שתפסו חלק מאתגרי העבירות המסורתיים בהם אנו מתרגלים, כפי שניתן לראות מריבוי כלי הרכב בתמונה מעל. בסופה של הדרכה למדו המשתתפים כיצד לתקל אתגרי עבירות שונים באופן נכון יותר, בהם עליות / ירידות, שיפועי צד, מעברי קוליסים ועוד. הסוברואים כדרכם בקודש לא התרגשו מהחום הגדול, מקשיי העבירות ומהנהגים בעלי או חסרי הניסיון ועשו את עבודתם ללא רבב.
היה חם ברמות אחרות, אך מלמד ומהנה כאחד
מונחים מקצועים מתוך הויקישטח וכתבות על הדיפרנציאל:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
אורח/ת - עמיחי
09 בספטמבר 2020 ב 13:44
הייתי בהדרכה לסובארו בבן שמן ב- 7.8.
חשבתי אני ידע לקראת מה אני בא פחות או יותר, והופתעתי לטובה. היה מעולה.
חיים (זרזר?) המדריך שלנו היה מצויין. מקצועי, רהוט ומשרה ביטחון. הצליח להעביר הסברים טכניייםמסובכים בשטח, ביום אוגוסט חם, לקהל הטרוגני, באופן מושלם.
עשינו דברים שלא האמנתי שאפשר לעשות עם פורסטר. יצאתי עם תחושת מסוגלות מצד אחד אבל עם הבנה של המגבלות שלנו מצד שני.
אז באמת סחתיין.
תמשיכו כך.
אני מחכה להדרכה הבאה.
2
אורח/ת - אריה ו.
09 בספטמבר 2020 ב 13:45
התרומה העיקרית בהדרה היאהכרת הרכב והבנת יכולת הביצוע בשטח.
ההדרכה שיפרהאת יכולת התפעול. הדבר תורם גם לביטחון.
המדריכים טוביםמאוד.
האזורים שנבחרו היו נכונים ואפשרו הדגמה ותרגול.
אם קיימת אפשרות, רצוי להקטין את קבוצות האימון.
תגובות