שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה על הירח

חברת טויוטה והסוכנות היפנית לחקר החלל (JAXA) מציגות רכב שטח המיועד למשימות מיוחדות על אדמת הירח

חברת טויוטה היפנית והסוכנות היפנית לחקר החלל (JAXA) מציגות את ה"לונאר קרוזר" ("LUNAR CRUISER"), רכב שטח מאויש שעתיד לשמש את סוכנות החלל ביפן במשימות מיוחדות ובפעילות רציפה על אדמת הירח.

הלונאר קרוזר, רכב הנדידה הירחי המאויש מיוצר על ידי חברת טויוטה והסוכנות היפנית לחקר החלל במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן שנחתם לפני כשנה. הרכב נמצא כעת בתהליך מחקר משותף של השתיים, ועושה שימוש בטכנולוגיות רכב חשמלי מבוסס תא דלק (FCEV). שיגורו צפוי להיערך במחצית השנייה של עשור 2020.

ההחלטה על שמו של הרובר (Rover) התקבלה לאחרונה, ונגזרת משמו של ה"לנד קרוזר", רכב ה-SUV של טויוטה. כמו כן תפיסתה של טויוטה את הלנד קרוזר היא כי הוא נועד "להחזיר אנשים הביתה בחיים", תפיסה הנכונה במיוחד לרובר הירחי האמור להתנייד בסביבה הקשה של הירח.

כאמור בשנה שעברה, ב-13 ביוני 2019, חתמו סוכנות החלל היפנית JAXA וחברת טויוטה על הסכם למחקר משותף על רכב נדידה ירחי מאויש בעל תא לחץ, וכיום עובדות יחד כדי לייצר את האב טיפוס של הרכב, תוך בדיקת כל אלמנט טכנולוגי רלוונטי עבורו. עבודתן של השתיים כרוכה בשימוש בסימולציות שמטרתן לאשר את ההספק וביצועי פיזור החום של הרכב בזמן נהיגה, ואת הייצור והערכה של צמיגי האב טיפוס. בנוסף המחקר כולל שימוש במציאות מדומה ודגמים בגודל מלא כדי לבחון את סידור הציוד בתא הנוסעים של הלונאר קרוזר, אשר מתוכנן להיות תא לחץ בו יוכלו צוות החלל לשהות ללא חליפות חלל.

כחלק מהמאמצים למצוא שותפים חדשים לצוות יפן ("Team Japan"), צוות בהובלת הסוכנות היפנית לחקר החלל, טויוטה ומיצובישי תעשיות כבדות שהוקם באוגוסט 2019, נועדות סוכנות החלל היפנית וטויוטה עם תעשיות שונות על אודות הנושא "חברה ירחית חלוצה המונעת על ידי רובר מאויש בעל תא צוות לחץ", וכן על האתגרים הכרוכים ביצירת חברה שכזו. פגישות אלו מתמקדות בשאלה כיצד רכב מסוג זה יהפוך לקרש הקפיצה של חזון החברה שעתידה להתיישב על אדמת הירח.

כמו כן במטרה להשיג את יעדן, תאסופנה טויוטה וסוכנות החלל את הידע, הניסיון והיכולות הטכנולוגיות הדרושות לפרויקט ממגוון של ארגונים ותעשיות, ככל שתיעשה התקדמות בקרב "צוות יפן". עד לשלב זה הוקמו שלוש קבוצות עבודה ייעודיות לפרויקט ונערך מפגש אחד בנושא הקמה משותפת של חברה על אדמת הירח במסגרתה, השתתפו כ-100 חברות רשומות.

תגובות

12 תגובות

1

אורח/ת - עופר פרייס

06 בספטמבר 2020 ב 14:25

שמישהו יבדוק בלוי יצחק כמה עולה כזה יד שניה, בלי תאונות ועם קלומטראז' נמוך על כדור הארץ.

2

אורח/ת - יוקי

06 בספטמבר 2020 ב 14:31

רכב לירח עם קווים אווירודינמיים?

3

אורח/ת - זאבי האמר

06 בספטמבר 2020 ב 16:52

בעניין השופוני יא נס מזכיר את ההאמר שכל הצפונבוניות הצטיידו בו כדי להרשים בככר המדינה. בהחלט מתאים לכל מיני אביביות בר זוהר וסתם סלבס/ערס מצוי

4

אורח/ת - אייל

08 בספטמבר 2020 ב 06:58

ואז תבוא קאיה ותעתיק ...

5

אורח/ת - צבי סבר

08 בספטמבר 2020 ב 07:28

יש לו 6 גלגלים- למה לא 8?
בתחילת הדרך נאס"א הקצתה תקציבים גדולים לזואולוגים, חוקרי חרקים (6 רגליים) ועכבישים (8 רגליים)- והגיעו למסקנה- שמספיק 6 רגליים כדי לצאת מכל בור ולעקוף כל מכשול..

עתה הזואולוגים נשארו בלי תשובה לשאלה- אז למה בטבע התפתחו העכבישים עם 8 רגליים??

6

אורח/ת - קודם כל שיגיעו לירח !

08 בספטמבר 2020 ב 07:42

אם בכלל היה מישהו על הריח, אז חמישים שנה לא מצליחים להגיע לשם או בכלל לעבור בחללית מאויישת קרוב לירח
אז שיפתרו קודם את הבעיה להגיע לשם ולאחר מכן שישלחו גם רכבים
יחסי ציבור

7

אורח/ת - אמיר

12 בספטמבר 2020 ב 02:08

תגובה ל-2:
אני חושב שהרצון להגדיל יחס נפח לשטח פנים, על מנת לחסוך עלויות וכן להתמודד עם הפרש הלחצים בין פנים הרכב לחוץ, מוביל לצורה שמזכירה קצת צורה אוירודימית.
שים לב שהחלק התחתון של החרטום משופע כלפי מעלה, מה שעוזר ליחס נפח לשטח פנים, אבל נורא אוירודינמית לרכב באטמוספירה.

8

אורח/ת - אורח

12 בספטמבר 2020 ב 05:57

יעבדו קשה ובסוף הבדוואים יגנבו להם אותו מה יצא מזה? ברגע שזה גיפ של טויוטה גם לירח הם יגיעו.

9

אורח/ת - אהרון

12 בספטמבר 2020 ב 07:45

מה הסיכוי לשיתוף פעולה ישראלי בפרויקט הזה?

10

אורח/ת - אבשלום

14 בספטמבר 2020 ב 01:31

אני לא מאמין שכדור הארץ הוא כדור. ואני גם לא מאמין שמישהו עלה לירח איי פעם, הכל נראה לי בולשיט אחד גדול מצדם של עכברי החלל. אבל חלל בטוח יש.

11

אורח/ת - בעוד מאה שנה טרוריסטים יתקינו עליו תת מקלע

14 בספטמבר 2020 ב 07:05

או לפחות ככה זה בהוליווד

12

אורח/ת - הרגתם את כדור הארץ

14 בספטמבר 2020 ב 07:26

תהרגו בדיוק כך את הירח