ספטמבר, עדיין לוהט, עוד לא סגר, אבל שבילי הר חורשן פראיים ומקסימים כמו תמיד. קצת חם? זה לא מה שיטריד את אנשי הרקסטון שהגיעו להדרכת נהיגת שטח טרשי
הקיץ נגמר רשמית, אבל לכו תשכנעו אותו לעזוב. לוהט בחוץ, חם. ממש. אבל לרקסטונים יש אחלה מזגן, זה לא אמור להפריע... המדריך לעומת זאת, נוסע בסופה פתוחה וירגיש קצת כמו עוף בגריל ובהמשך היום אפילו הטלפון שלו יחדול לתפקד בגלל החום....
אבל בואו לא נקדים את המאוחר. בקבוצה יש היום רקסטונים חדשים וגם כמה ותיקים קצת יותר, מהדור הקודם - התמקמנו לנו ב"חניון הספסלים", פינה נוחה ובעיקר מוצלת (פחות או יותר), כדי לדבר – לדבר על מכוניות בכלל ורכבי שטח בפרט. איך זה נוסע, איך עובר כוח לגלגלים ואיך מיוצרים אחיזה ומשיכה. למה 4X4 זה כל כך טוב ואיך זה עובד, ערכנו היכרות עם מערכת ההנעה - הדיפרנציאלים, יתרונותיהם וחסרונותיהם, עם הדרכים להתגבר על החסרונות הללו ועם מערכות עזר אלקטרוניות שפועלות דרך מערכת הבלמים ומסייעות לדיפרנציאל לעבוד נכון יותר ו/או עוקפות, מתחמנות ו"מרמות" אותו וכמובן על תיבות העברה, הנעה 2X4 ו-4X4, מצבי "גבוה" ו"נמוך". דיברנו קצת גם על היצרן ועל דגם הרקסטון עצמו, איך הוא בנוי ומהם יתרונותיו (הרבים) וחסרונותיו (המועטים, אבל צריך להיות מודעים להם, להתחשב ולנהוג בהתאם) וגם על נהיגת שטח. איך להתייחס למכשולים ואיך לתקוף אותם נכון באופן שיבטיח מעבר חלק, ללא תקיעות וללא נזקים – הן לרכב והן לטבע.
אחרי הדיבורים, אנחנו יוצאים לסיבוב/טיול ברחבי שמורת הר חורשן, שמציעה את הכל מהכל לכל מי שבא לתרגל כאן – ממכשולי-שביל פשוטים לג'יפונים ועד אתגרים מפחידים ומסוכנים של ממש להארדקוריסטים במפלצות סלעים ייעודיות. אנחנו היום לא בעניין של דילוג מעל קירות, אבל בהחלט שמחים להתעמת עם עליות, ירידות, חריצים עמוקים, הצלבות ושיפועי צד.
היום אני בגישה של לקפוץ ראש ישר למים העמוקים, כדי להכניס את החבורה ל-MODE הנכון. חריץ משולב בפנייה חדה שמאלה, בעלייה, עם הצלבות, עם מדרגה... כדי שיתנסו בחשיבות התנועה הזורמת, בסחרורי גלגל, ללמוד לתת למערכת בקרת המשיכה לעבוד וגם ללמוד לקרוא שטח ולתכנן נתיב התקדמות, לשמור על הצמיגים לבל יתפנצ'רו, וכל זה מול מכוון. אחר כך, מבצעים מעקף דרך שבילי השדות של ציר שנסגר בשל התמוטטות הגדה הצפונית של נחל דליה ומטפסים בציר סלעי עתיר הפתעות ומכשולים לפסגת הר חורשן להפסקת מנוחה קלה (+ התאוששות של המדריך הצלוי היטב ומוכה החום... אידיאולוגיית ה"מזגן זה לחלשים ולילדות עם קוקיות ואני דווקא אסע בג'יפ פתוח כשבחוץ ארבעים ומשהו מעלות" עברה כמה וכמה מבחנים קשים ולוהטים בקיץ האחרון....).
הפסקה זה טוב גם לקצת דיבורים על תקיעות ועל חילוצים, לפתוח ארגז חילוצים ולהסביר על רצועה ועל שאקל, על ערכת תיקון פנצ'רים ועל מדחס אויר, להיכן מחברים את הרצועה בסנגיונג רקסטון ולמה צריך שיהיו בבגאז' גם את חפירה מתקפל וערכת עזרה ראשונה והכי חשוב – ערכת קפה מדוגמת.... ומכיוון שאחרי יום שכזה התיאבון נפתח ורוצים עוד, אז לא שוכחים לדבר גם על הטיולים שלנו. למרות הכבשן שבחוץ, הזמן עף לנו בלי להרגיש כי הדרכת נהיגת שטח זה לא רק חשוב אלא כיף, כיף שתועלתו בצידו ושיוצאים ממנו עם הרבה מידע ועוד קצת נסיון והעיניים נפתחות לעולם חדש ומרתק שכולו הנאה.
נשמח לפגוש אתכם שוב בטיולים שלנו!
מונחים מקצועים מתוך הויקישטח וכתבות על הדיפרנציאל:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
5 תגובות
1
אורח/ת - יגאל
08 באוקטובר 2020 ב 13:18
האם מתבצעים טיולים בזמן הסגר
מותר ?
2
Ogash Ofer
08 באוקטובר 2020 ב 13:41
האם מתבצעים טיולים בזמן הסגר
מותר ?
3
אורח/ת - שחר ג.
27 בדצמבר 2020 ב 15:33
דרור תודה רבה על המידע הרב והאוירה הנעימה.
4
אורח/ת - עואד
27 בדצמבר 2020 ב 15:33
דרור תודה רבה היה כיף תשמור על עצמך
5
אורח/ת - שי
27 בדצמבר 2020 ב 15:33
דרור למדנו הרבה והיה ממש כיף
תודה רבה
תגובות