ביום שישי של חודש ספטמבר התכנסנו 16 רכבים ושני מדריכים של אתר השטח בהר חורשן להדרכת נהיגה בשטח של מועדון סוזוקי
מאת: נעם גרינוולד
06/10/20
בוקר של אמצע ספטמבר ושוב אנחנו בהר חורשן, הפעם עם מועדון סוזוקי ליום הדרכה בסיסי.
בייגל| גבינות| ירקות| ממרחים - ארוחת בוקר טובה ליום טוב. לאחר ארוחת הבוקר התיישבנו לשיעור מרתק מפי חיים, דיברנו על נהיגת שטח ועל אחיזה של הגלגלים שמשם הכל מתחיל.
הרחבנו בדיבור על כל מערכות הרכב, מה צריך ולא צריך בשביל לנסוע בשטח, המשכנו אל עולם הסוזוקי- ההבדלים בין ג'ימיני לויטארה, בין הויטארה הקצרה לארוכה, יתרונות/ חסרונות איפה הנקודות הבעייתיות של כל אחד מהרכבים ועוד..
התארגנות קצרה, חלוקה לשתי קבוצות- מדריך לכל קבוצה ויאללה, יצאנו לדרך.
ארבע ויטארות ושני גי'מיני קבוצה - מעניינית ומגוונת. ירידה קטנה בשביל עפר והמסלול התחיל.
עלייה קטנה ומאתגרת הטומנת בחובה חריץ והצלבה, יש להגיד שהח'ברה היו לא פריירים ועלו אותה בצורה מעולה.
עלייה לפסגה, ירידה עם כמה חריצים יפים ומאתגרים במיוחד לויטארה הארוכה. שילוב הילוך כוח ומתחילים לטפס חזרה לפסגה, והפעם מעליה שונה המראה לנו את ההר והנוף מכיוון חדש.
מתחילים לטפס במגוון מכשולים שהעלייה מציבה לנו - מדרגות, דרדרות שיגרמו לנו לתכנן את הקו הנכון בכל מכשול תוך כדי התחשבות בזויות הגישה/הנטישה וזוית הבטן.
הח'ברה רצו להמשיך לעלייה נוספת והאנדרנלין הגבוה משך אותנו לנ.ג 189, תצפית נהדרת לכיוון צפון.
העליה הזאת, כמו העלייה הקודמת מכריחה אותנו לבחור נתיב נכון, תכנון ומיקום גלגלים.
משם התגלגלנו על השבילים הלבנים לכיוון בת שלמה עם ג'יפים מאובקים וחיוכים על הפנים ונפרדנו לשלם.
נתראה בשטח.
מונחים מקצועים מתוך הויקישטח וכתבות על הדיפרנציאל:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - יונתן כ.
09 באוקטובר 2020 ב 08:30
מכול מלמדי השכלתי תמיד טוב ללמוד מאנשים מנוסים וטובים.
הבעיה אצלי הייתה להתאים את הביטחון לניסיון הנהיגה שלי, אני נוהג הג'יפים משנת 1970, למדתי על מגבלות הרכב שלי.
עבורי היה חשוב השטח הרבה יותר מהתאורטי.
ביצעתי את כל המגונים שהמדריך המליץ עליהם ואני שב וחוזר על המסלול הזה כול שבוע.
תגובות