שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה של מועדון סוזוקי - 11/9/20

ביום שישי של חודש ספטמבר התכנסנו 16 רכבים ושני מדריכים של אתר השטח בהר חורשן להדרכת נהיגה בשטח של מועדון סוזוקי

בוקר של אמצע ספטמבר ושוב אנחנו בהר חורשן, הפעם עם מועדון סוזוקי ליום הדרכה בסיסי. 16 ג'יפים, שני מדריכים ונסיעה קצרה לנקודת הפתיחה.
בייגל| גבינות| ירקות| ממרחים - ארוחת בוקר טובה ליום טוב. לאחר ארוחת הבוקר התיישבנו לשיעור מרתק מפי חיים, דיברנו על נהיגת שטח ועל אחיזה של הגלגלים שמשם הכל מתחיל.
הרחבנו בדיבור על כל מערכות הרכב, מה צריך ולא צריך בשביל לנסוע בשטח, המשכנו אל עולם הסוזוקי- ההבדלים בין ג'ימיני לויטארה, בין הויטארה הקצרה לארוכה, יתרונות/ חסרונות איפה הנקודות הבעייתיות של כל אחד מהרכבים ועוד..
התארגנות קצרה, חלוקה לשתי קבוצות- מדריך לכל קבוצה ויאללה, יצאנו לדרך.

ארבע ויטארות ושני גי'מיני קבוצה - מעניינית ומגוונת. ירידה קטנה בשביל עפר והמסלול התחיל.

עלייה קטנה ומאתגרת הטומנת בחובה חריץ והצלבה, יש להגיד שהח'ברה היו לא פריירים ועלו אותה בצורה מעולה.
עלייה לפסגה, ירידה עם כמה חריצים יפים ומאתגרים במיוחד לויטארה הארוכה. שילוב הילוך כוח ומתחילים לטפס חזרה לפסגה, והפעם מעליה שונה המראה לנו את ההר והנוף מכיוון חדש.

מתחילים לטפס במגוון מכשולים שהעלייה מציבה לנו - מדרגות, דרדרות שיגרמו לנו לתכנן את הקו הנכון בכל מכשול תוך כדי התחשבות בזויות הגישה/הנטישה וזוית הבטן.פסגה. משב רוח רענן. קפה קטן. אתנחתא קלה ופריסת ערכת חילוץ והסברים על הציוד ההכרחי ליציאה לשטח.

הח'ברה רצו להמשיך לעלייה נוספת והאנדרנלין הגבוה משך אותנו לנ.ג 189, תצפית נהדרת לכיוון צפון.

העליה הזאת, כמו העלייה הקודמת מכריחה אותנו לבחור נתיב נכון, תכנון ומיקום גלגלים.

משם התגלגלנו על השבילים הלבנים לכיוון בת שלמה עם ג'יפים מאובקים וחיוכים על הפנים ונפרדנו לשלם.
נתראה בשטח.

הרשם לדיוור מועדון

160179378611516017937876811601793834222

מונחים מקצועים מתוך הויקישטח וכתבות על הדיפרנציאל:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1601793800383160179381795316017938206711601793828268

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1601793832198160179383033016017938653921601793872719160179387639716017938798991601793883821

1601793946010160179395305516017939555111601793957667

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

16017939601761601793962307160179396501716017939677101601793971747160179397397416017939759351601793978949160179398288816017939869471601793994090

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - יונתן כ.

09 באוקטובר ב 08:30

מכול מלמדי השכלתי תמיד טוב ללמוד מאנשים מנוסים וטובים.

הבעיה אצלי הייתה להתאים את הביטחון לניסיון הנהיגה שלי, אני נוהג הג'יפים משנת 1970, למדתי על מגבלות הרכב שלי.

עבורי היה חשוב השטח הרבה יותר מהתאורטי.

ביצעתי את כל המגונים שהמדריך המליץ עליהם ואני שב וחוזר על המסלול הזה כול שבוע.