כמו ההתחלה של בדיחות בשנות השמונים, טויוטה ראב 4, סובארו XV, האמר H3 ולנדקרוזר משופר מגיעים להדרכת נהיגה, מה יוצא מכל זה? הדרכה מעניינת, מאתגרת ומגוונת
הדרכות נהיגת שטח יש מכמה סוגים, מעבר לתוואי השטח - טרשי מול חולות וכו', יש גם את הרכב כלי הרכב. מחד יש הדרכות למותג מסויים אליהם מגיעים כלי רכב דומים/זהים ביכולות השטח שלהם, מאידך יש את אלו הפתוחות, לכל סוגי הרכב. עבורנו המדריכים ההדרכות הפתוחת הן הזדמנות מרעננת להדרכה קצת יותר מאתגרת, משום שצריך ללמד את המשתתפים על מערכות ההנעה השונות בכלי רכבם השונים, הרבה יותר נתונים שונים ובטח כבר הבנתם את הנקודה.
לכל ההדרכות של אתר השטח - הקליקו כאן
עכשיו חוץ משני משתתפים דומים בסה"כ - סובארו פורסטר וסובארו XV, בקבוצה זו היו ג'יפ קומפאס, האמר H3, אחד טויוטה ראב 4 ואחר טויוטה לנד-קרוזר מוגבהה וקרבי. ועל כל אלו צריך להסביר בנפרד בחלק עיוני שלא יכול להיות ארוך מדי, כי בכל זאת באנו גם לתרגל ולא רק ללמוד תיאורטית. אז נכון, זה ארך מעט יותר מהרגיל, אבל קבוצה טובה ואיכותית שמבינה עניין ואובהת לראות את ההבדלים בין היכולות השונות של כלי הרכב, עושה חשק לתקוף עוד ועוד אתגר.
לאתגר הראשון נבחרה עלייה (וירידה) המציעה מספר תוואים אפשריים, כיאה להרכב קבוצה מגוונת שכזו. ואכן המשתתפים בחרו בתוואי ההולם את כלי הרכב איתו הגיעו, ועדיף בזה המאתגר יותר, שוב כל רכב לפי יכולתיו. כך שגבעה קטנה הנותנת אין ספור עליות וירידות בדרגת קושי משתנה הייתה המקום המתבקש אליו נגיע, ושם אכן הקבוצה פרחה עם עוד ועוד ניסיונות ודחיפות לכיוון עליית רמת הקושי. עם זאת יש לציין לחיוב כי כאשר רמת הקושי אינה מתאימה, לא לחצו החברים מדי וידעו גם מתי להפסיק, תכונה שאולי חסרה לכמה ג'יפאים, לא אצלנו לא הפעם.
שניפגש בשטח.
מונחים מקצועים מתוך הויקישטח וכתבות על הדיפרנציאל:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
אורח/ת - דביר אברהם
29 בנובמבר 2020 ב 10:27
קודם כל ההדרכה תרמה המון ידע בחלקי הרכב, אפילו שהיינו קבוצה מגוונת מאוד!
לא הייתי מודע ליכולות הבסיסיים של הרכב בשטח לפני כן, וחיים בהחלט עזר לי להבין אותם, ונתן המון ביטחון!
חיים מדריך מדהים, האווירה הייתה טובה, כיפית, מצחיקה ומאתגרת.
תודה לכם על הדרכה מדהימה, ניפגש בפעמים הבאות!
2
אורח/ת - רינת וידנפלד
29 בנובמבר 2020 ב 16:24
ההדרכה הייתה מצוינת, שיפרה את הידע והבטחון שלי בנהיגה השטח.
תודה רבה.
תגובות