שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה בשטח טרשי - 20/11/20

כמו ההתחלה של בדיחות בשנות השמונים, טויוטה ראב 4, סובארו XV, האמר H3 ולנדקרוזר משופר מגיעים להדרכת נהיגה, מה יוצא מכל זה? הדרכה מעניינת, מאתגרת ומגוונת

image

הדרכות נהיגת שטח יש מכמה סוגים, מעבר לתוואי השטח - טרשי מול חולות וכו', יש גם את הרכב כלי הרכב. מחד יש הדרכות למותג מסויים אליהם מגיעים כלי רכב דומים/זהים ביכולות השטח שלהם, מאידך יש את אלו הפתוחות, לכל סוגי הרכב. עבורנו המדריכים ההדרכות הפתוחת הן הזדמנות מרעננת להדרכה קצת יותר מאתגרת, משום שצריך ללמד את המשתתפים על מערכות ההנעה השונות בכלי רכבם השונים, הרבה יותר נתונים שונים ובטח כבר הבנתם את הנקודה.

לכל ההדרכות של אתר השטח - הקליקו כאן

image

עכשיו חוץ משני משתתפים דומים בסה"כ - סובארו פורסטר וסובארו XV, בקבוצה זו היו ג'יפ קומפאס, האמר H3, אחד טויוטה ראב 4 ואחר טויוטה לנד-קרוזר מוגבהה וקרבי. ועל כל אלו צריך להסביר בנפרד בחלק עיוני שלא יכול להיות ארוך מדי, כי בכל זאת באנו גם לתרגל ולא רק ללמוד תיאורטית. אז נכון, זה ארך מעט יותר מהרגיל, אבל קבוצה טובה ואיכותית שמבינה עניין ואובהת לראות את ההבדלים בין היכולות השונות של כלי הרכב, עושה חשק לתקוף עוד ועוד אתגר.

image

לאתגר הראשון נבחרה עלייה (וירידה) המציעה מספר תוואים אפשריים, כיאה להרכב קבוצה מגוונת שכזו. ואכן המשתתפים בחרו בתוואי ההולם את כלי הרכב איתו הגיעו, ועדיף בזה המאתגר יותר, שוב כל רכב לפי יכולתיו. כך שגבעה קטנה הנותנת אין ספור עליות וירידות בדרגת קושי משתנה הייתה המקום המתבקש אליו נגיע, ושם אכן הקבוצה פרחה עם עוד ועוד ניסיונות ודחיפות לכיוון עליית רמת הקושי. עם זאת יש לציין לחיוב כי כאשר רמת הקושי אינה מתאימה, לא לחצו החברים מדי וידעו גם מתי להפסיק, תכונה שאולי חסרה לכמה ג'יפאים, לא אצלנו לא הפעם.
שניפגש בשטח.

1606387393845

מונחים מקצועים מתוך הויקישטח וכתבות על הדיפרנציאל:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

160638739656816063874002251606387402400160638740554916063874075571606387410786

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1606387414504160638742485616063874269331606387428345

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

160638742964916063874316841606387434192160638743686716063874392051606387441202

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - דביר אברהם

29 בנובמבר 2020 ב 10:27

קודם כל ההדרכה תרמה המון ידע בחלקי הרכב, אפילו שהיינו קבוצה מגוונת מאוד!

לא הייתי מודע ליכולות הבסיסיים של הרכב בשטח לפני כן, וחיים בהחלט עזר לי להבין אותם, ונתן המון ביטחון!

חיים מדריך מדהים, האווירה הייתה טובה, כיפית, מצחיקה ומאתגרת.

תודה לכם על הדרכה מדהימה, ניפגש בפעמים הבאות!

2

אורח/ת - רינת וידנפלד

29 בנובמבר 2020 ב 16:24

ההדרכה הייתה מצוינת, שיפרה את הידע והבטחון שלי בנהיגה השטח.

תודה רבה.