בין כמה וכמה ימי גשם, יצא לנו טוב כמו שאומרים ואת הדרכת הנהיגה בשטח של מועדון רקסטון קיימנו עם שמיים כחולים מעלינו ושמש נעימה, כיאה להדרכת בוטיק לקבוצה קטנה. המשתתפים שלי יודעים לספר שהרקסטון שלהם מפנק ונהדר על הכביש, היום הם ילמדו שבהפעלה נכונה, הוא יודע גם לתת בראש בשטח ולקחת אותם הרחק מהאספלט המוכר
קבוצה לא גדולה של נהגים מגיעה לנקודת המפגש שלנו בזמן ואני פותח בחלק התיאורטי של היום. כבר בסבב היכרות אנחנו מבינים שלרובם אין ניסיון בנהיגת שטח וזה מרגיע את כולם. אני מדבר על אחיזה בקרקע ועל חשיבות הצמיגים, על הכוחות שפועלים על הרכב ואיך אני מנצל אותם לטובתי, איפה צריך לשים את הגלגלים, כמה רחוק להביט קדימה ומה הקו הנכון לעבור מכשול. דיברתי גם על מערכות ההנעה של הרכב, מכניות ואלקטרוניות ואיך בעצם כולן עומדות לרשותי ומה הדרך הנכונה להשתמש בהן. ביקשתי מהם להרגיש בנוח לשאול כמה שיותר שאלות והם שאלו, כל שאלה עשתה להם קצת יותר סדר בראש וקידמה אותנו עוד צעד קדימה.
אנחנו יוצאים לשטח ולחלק המעשי של היום, כשגם במהלכו אני אדבר המון ואסביר תכל'ס, איך אנחנו תוקפים מכשול תוך התייחסות לסוג הקרקע ומבנה הרכב, כמובן ללא פגיעה ברכב או בטבע שמסביב. תרגלנו עליה תלולה ומלאה בחריצים בגדלים שונים, אח"כ גם ירדנו אותה והבנו שעליה וירידה זה לא בדיוק "אותו דבר רק להפך". תרגלנו נסיעה בשיפועי צד תוך הסברים על הסכנות הכרוכות בכך ובעיקר ממה חייבים להזהר והמשכנו לחלק נוסף של טיפוס עליות שונות והירידה מהן כשהמטרה העיקרית שלי היא להסביר לנהגים שאם רק יעבדו נכון, הרקסטון שלהם יודע לעשות הכל ובאופן מרשים ונעים.
תודה לכולם ולהתראות בשטח,
קובי.
ויקישטח וכתבות בנושא הדיפרנציאל:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - עדי רגב
03 בינואר 2021 ב 09:59
היתה אחלה הדרכה גםלי כנהג ותיק.
קובי היה הסברי ומלא סבלנות.
ההדרכה תרמה להבנה של את הרכב והמערכות האלקטרוניות שלו
הוסיף ביטחון על הרכב.
תגובות