הנהג הצרפתי קבע שיא שיהיה קשה מאוד לשבור אותו: 14 ניצחונות בסך הכל בדקאר. באופנועים זאת עוד שנה של הונדה ובמשאיות היתה שליטה מוחלטת של קאמאז
שש פעמים על אופנוע, שמונה פעמים במכוניות: זהו מניין הנצחנות של סטפן פטרנהסל בדקאר, לאחר שניצח גם השנה. זהו אחד משיאי הנצחונות הגדולים ביותר בספורט המוטורי, שיא שיהיה קשה מאוד לשבור אותו. הנהג הצרפתי בן ה-56 החל להשתתף בראלי בשנת 1988, ומאז לקח חלק בכל הדקארים מלבד אחד, זה של שנת 1994, והתחרה ב-32 מתוך 43 הראלים שהתקיימו עד היום. הוא הרוכב/נהג היחיד שזכה בדקאר בכל שלוש היבשות בהן נערך: אפריקה, דרום אמריקה ואסיה.
אז מה הסוד שמאחורי ההצלחה שלו? ברור שלהשתתפות רבת השנים יש השפעה על מספר התארים, אבל כמובן שלא די בכך: מעבר ליכולות הנהיגה הפנומנליות, החוזק המנטלי והפיזי, קור הרוח ועוד, ל"פטר" יש עוד כמה כלים בארגז: יכולות ניווט מצוינות שאותן רכש כרוכב אופנועים, מה שלא מזיק גם כשעוברים לנהוג בארבע גלגלים כשלצידך יושב נווט, וראיה טקטית יוצאת דופן שמאפשרת לו לקחת החלטות נכונות.
נצחון שמיני במכוניות. פטרהנסל
קחו לדוגמה את הדקאר של השנה: פטרנהסל ניצח רק בסטייג' אחד, ביום התשיעי, בעוד שנאסר אל-עטייה ניצח בחמישה. אבל בשאר הסטייג'ים "פטר" סיים במקומות 2-3, כשהוא שומר על ההובלה בדרוג הכללי כבר מהיום השני ועד לסיום! מתחריו העיקריים, אל-עטיה וקרלוס סאיינז, הרב הפחות מחושבים ממנו, והם ששים ללחוץ את הדוושה עד הסוף גם כשהם מובילים. אל-עטייה, שהשתתף עד היום ב-17 דקארים, אמנם ניצח בשלושה, אבל שישה מהם לא סיים כלל. אצל סאיינז התמונה דומה: גם הוא כבר ניצח שלושה, אבל בשישה פרש. בכללי, פטרהנסל הוא נהג יציב יותר, עקבי, שעושה פחות טעויות. יש שיגידו שהוא נוהג "בונקר" - אם נשאל את המושג מתחום הכדורגל – אבל אי אפשר להתווכח עם הנצחונות שלו.הפנצ'רים לא מנעו את הנצחון. פטרהנסל
באופנועים היתה שנה רבת תהפוכות, שבסיומה ניצב שוב על פודיום רוכב הונדה, ששוברת שנה שנייה את ההגמוניה הארוכה של ק.ט.מ. מי שהביא להונדה את הנצחון היה קווין בנבידאס, שיצא נשכר מפרישתם של חוזה קורנחו ושל טובי פרייס. השניים תפשו את המקומות 1-2 בהתאמה לאחר שלב המרתון עם פער קטנטן של דקה ביניהם, אך פרייס פרש לאחר תאונה ביום השמיני וקורנחו, שהמשיך להוביל, פרש ביום התשיעי לאחר שגם הוא עבר תאונה וסבל מזעזוע מוח. זה השאיר כאמור את הבמה לבנבידאס, שהקדים את חברו לקבוצה ריק בראבק בארבע דקות בסך הכל בסיומו של הראלי. את כבודה של ק.ט.מ הציל סאם סנדרלנד, שסיים במקום השלישי.
נצחון בנקודות. בנבידאס
במשאיות זאת היה שנה שכולה קאמאז. דימיטרי סוטניקוב ניצח, עם הישג יוצא דופן: הוא הוביל את הראלי מהיום הראשון, ולא שמט את ההובלה עד לסיום וזה היה הנצחון הראשון בדקאר עבורו. למקום השני הגיע אנטון שיבלוב (גם הוא עדיין ללא תואר), ושלישי סיים אריאט מרדיב, שניצח את הדקאר של 2015.הובלה מההתחלה ועד לסיום. סוטניקוב
CAN AM עושה את זה שוב עם ה- MAVERICK X3. זו השנה הרביעית ברציפות בה זוכה הדגם המנצח של קאן אם, ה- MAVERICK X3 בראלי הקשה בעולם - הדקאר, כשפרנסיסקו לופז מצ'ילה מסיים את הדקאר 2021 במקום הראשון בקטגוריית Side By Side ובקטגוריית כלי רכב קלים. ההישג של קאן אם הופך מרשים עוד יותר, לאחר ניתוח התוצאות, כשאת 11 המקומות הראשונים שסיימו את התחרות (בקטגוריית ה- SBS) תופסים מתחרים עם MAVERICK X3, ועוד יותר מכך, כש- 25 מסיימים מתוך סה"כ 29 שסיימו את המרוץ הכי קשה בעולם בקטגוריית ה- SBS נהגו במבריק X3 .
היסטוריה במדבר הסעודי: צוות פרל דני פרל וצ'רלי גוטליב, בחסות חברת MyHeritage סיים את מרוץ דקאר היוקרתי והמפרך בעולם שהתקיים בערב הסעודית. צוות פרל - עשה שוב היסטוריה לאחר שהצליח להשתתף במרוץ נוסף במדינה ללא יחסים דיפלומטיים עם ישראל. (בשנת 2018 היתה זו אבו דאבי).
אביב קדשאי שנהג במשאית הפך לישראלי הראשון שסיים את ראלי דקאר בשלוש יבשות שונות - אפריקה על אופנוע, דרום אמריקה על משאית וחצי האי ערב שביבשת אסיה על משאית, יחד עם יזהר ערמוני ומעוז וילדר וצוות תמיכה ישראלי.
אחרי שזינקו מהעיר ג׳דה שבערב הסעודית, בתאריך ה- 3 בינואר השלימו הצוותים הישראלים את המרוץ שכלל 12 ימים ולאורך 8,000 ק״מ במדבר הסעודי והגיעו לקו הסיום של דקאר ערב הסעודית 2021. כבוד גדול!!!
סיכום חצי השבוע השני של דקאר 2021
סיכום השבוע הראשון של דקאר 2021
סיכום חצי השבוע הראשון של דקאר 2021
דקאר 2021 יוצא לדרך
דקאר 2021 בצל הקורונה
1 תגובות
1
Ogash Ofer
21 בינואר 2021 ב 11:15
הוספתי כתבתה מחדשות ערוץ 11: ישראלים מתחרים על אדמת ערב הסעודית.
מדהים!
תגובות