שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

אחרי הסגר טייק שלישי - הדרכת נהיגה של מועדון סוזוקי

לקוחות סוזוקי חיכו כמו כל עם ישראל בפעם השלישית לסוף הסגר, ומילאו שתי קבוצות להדרכת נהיגת שטח ב-12/02/21
הדריכו: חיים זרזר ועדי צפתי

1613989144747

סגרי הקורונה שבאו עלינו לרעה השאירו את כולם בבית ליותר מדי זמן, וכולנו רצינו לצאת ולמתוח איברים - גם כלי הרכב שלנו - עיניכם הרואות... כך שלא מפליא כי הדרכת נהיגת שטח שכולה לקוחות סוזוקי, התמלאה עד מהירה בשתי קבוצות שרצו להתנסות עם כלי הרכב שלהם, ולראות עד לאן ניתן לקחת אותם. אבל רגע אחד, כל הדרכת נהיגת שטח מתחילה בחלק עיוני הכרחי, בו לומדים המשתתפים אודות כלי הרכב שלהם, כיצד בדיוק עובר הכוח לגלגלים, אילו מערכות אלקטרוניות קיימות וכיצד ניתן לעבוד איתם נכון, כדי לייצר אחיזה ולהימנע מאיבודה. לשם כך ישבנו בנקודה יפה ויחסית שקטה של הר חורשן, שקטה באופן יחסי כמובן משום שלא רק אנחנו חיכינו כבר לצאת לטבע. המשתתפים קיבלו עזר הדרכה חדש ומגניב, שהביא עימו מדריך אתר השטח עדי צפתי, שהראה איך הכל צריך לעבוד, בקטנה. יפה ככל שיהיה, הגיע הזמן לצעצועים הגדולים של סוזוקי לתת בראש.

image

לכל מדריך יש את העדפותיו האישיות, ועבורי עם לקוחות סוזוקי יש מקום אחד בולט בו אני אוהב להתחיל את היום. רק ששטח רטוב וחלק ומעברי סלע אינם שילוב מוצלח. מה עושים? נזכרים כי ג'ימיני מגמד כל תא שטח בעייתי, ונוסעים ישר למקום המועדף. מעט גשם שירד בימים לפני חירץ והקשה מעט על המקום, שנמצא בנוסף במקום מוצל שהפריע לקרני השמש לייבש את הסלע, שנותר רטוב וחלקלק. מתנדב אמיץ אחד קפץ על המשימה וסלל את הדרך לשאר החברים לתקל את האתגר המאתגר. על מידת האחיזה הירודה תעיד טוב מכל מרפק ימין שלי, שכאבה כמה ימים אחרי החלקה שלי, תולדה של סלע ומים שאינם מתערבבים טוב לאנשי השטח.
תודה רבה לקבוצה שתרמה ליציאה חלקה לחופשי וליום שישי מהנה.

הרשם לדיוור מועדון

1613989111927

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1613989113405161398911510716139891167411613989118431161398911973116139891214351613989122748

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

161398913583516139891385521613989141592161398914338116139891464271613989148082

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

161398914983816139891513811613989153486161398915544416139891571331613989158621161398916069016139891621261613989163499161398916526716139891666711613989167947161398918063816139891846491613989185867161487996156116139891880581614879959336

1614879963523161487996518916148799697241614879973606161487997587616148799776511614879979871161487998166716148799834811614879985547161487998717516148799894371614879998111161488000039416148800027821614880005160161488000739916148800156501614880017610161488001951616148800221981614880028475161488003030916148800322041614880033978161488003621816148800376471614880041059161488004726516148800502111614880052309161488005502516148800572481614880059655161488006212516148800679961614880070126161488007174116148800740941614880076379161488008133916148800782421614880082505161488011516916148801159171614880117296161488011829416148801192061614880120996

לעוד מסעות והדרכות של אתר השטח:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן