לקוחות סוזוקי חיכו כמו כל עם ישראל בפעם השלישית לסוף הסגר, ומילאו שתי קבוצות להדרכת נהיגת שטח ב-12/02/21
הדריכו: חיים זרזר ועדי צפתי
מאת: חיים זרזר
08/03/21
סגרי הקורונה שבאו עלינו לרעה השאירו את כולם בבית ליותר מדי זמן, וכולנו רצינו לצאת ולמתוח איברים - גם כלי הרכב שלנו - עיניכם הרואות... כך שלא מפליא כי הדרכת נהיגת שטח שכולה לקוחות סוזוקי, התמלאה עד מהירה בשתי קבוצות שרצו להתנסות עם כלי הרכב שלהם, ולראות עד לאן ניתן לקחת אותם. אבל רגע אחד, כל הדרכת נהיגת שטח מתחילה בחלק עיוני הכרחי, בו לומדים המשתתפים אודות כלי הרכב שלהם, כיצד בדיוק עובר הכוח לגלגלים, אילו מערכות אלקטרוניות קיימות וכיצד ניתן לעבוד איתם נכון, כדי לייצר אחיזה ולהימנע מאיבודה. לשם כך ישבנו בנקודה יפה ויחסית שקטה של הר חורשן, שקטה באופן יחסי כמובן משום שלא רק אנחנו חיכינו כבר לצאת לטבע. המשתתפים קיבלו עזר הדרכה חדש ומגניב, שהביא עימו מדריך אתר השטח עדי צפתי, שהראה איך הכל צריך לעבוד, בקטנה. יפה ככל שיהיה, הגיע הזמן לצעצועים הגדולים של סוזוקי לתת בראש.
לכל מדריך יש את העדפותיו האישיות, ועבורי עם לקוחות סוזוקי יש מקום אחד בולט בו אני אוהב להתחיל את היום. רק ששטח רטוב וחלק ומעברי סלע אינם שילוב מוצלח. מה עושים? נזכרים כי ג'ימיני מגמד כל תא שטח בעייתי, ונוסעים ישר למקום המועדף. מעט גשם שירד בימים לפני חירץ והקשה מעט על המקום, שנמצא בנוסף במקום מוצל שהפריע לקרני השמש לייבש את הסלע, שנותר רטוב וחלקלק. מתנדב אמיץ אחד קפץ על המשימה וסלל את הדרך לשאר החברים לתקל את האתגר המאתגר. על מידת האחיזה הירודה תעיד טוב מכל מרפק ימין שלי, שכאבה כמה ימים אחרי החלקה שלי, תולדה של סלע ומים שאינם מתערבבים טוב לאנשי השטח.
תודה רבה לקבוצה שתרמה ליציאה חלקה לחופשי וליום שישי מהנה.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות