בוקר יום שישי, קרוב ל-30 רכבי סובארו על נהגיהם ומלוויהם מתאספים ליום הדרכה, ימי ההדרכה הם חשובים מאין שעור, הידע הנרכש בהדרכות האלו יכול לחסוך בהרבה מקרים שיעורים שילמדו "על בשרו" של הרכב בשטח.
לצורך כך התקבצנו חבורת נהגי רכבי סובארו והמדרכים אלי שחף, אמיר נחומי, איתי שטיינברג ועודד ברלב
מאת: עודד ברלב
07/03/21
במשך כשעה ניתן הסבר המתבסס על חוקי המכניקה והתנועה המציג את הבעיות שמציב שטח שאינו סלול, ואף יותר מכך, מחורץ, עתיר מכשולים, עם סוגי קרקע שונים, לפעמים סלעית וטרשית, פעמים רכה וטובענית, משופעת, עולה, יורדת, ועם כל אלו צריך הנהג הנוהג ברכב שתוכנן בבסיסו לנסוע על כבישי אספלט סלולים וישרים - להתמודד.
נסקרו גם מערכות הבטיחות המחוייבות כיום בכל רכב, ושלשות של אותיות בלועזית ABS, TRC, ESP, נשמעו לרוב. הנסיון הרב של מדריכי אתר השטח לימד אותנו כי הבנת הבסיס התיאורטי, לרבות חוקי הפיסיקה והתנועה, חיוני להבנת הנהגים הבלתי מנוסים את ההשפעות של מצבי קרקע שונים על התנהגות רכבם החדש והחדיש, בעת שהם עושים את "טבילת האש" הראשונה ויורדים מהאספלט המחבק והבטוח אל רגבי וסלעי האדמה החשופה.
לצורך ביצוע ההדרכה המעשית התחלקנו לשלוש קבוצות בניצוחם של המדריכים, כשכל אחד הוביל את הקבוצה שלו מ"תחנה" ל"תחנה" בהן הודגמה ותורגלה הנהיגה במצבי הקרקע השונים.
אנו נוהגים להדגים את הבעיות הבאות ופתרונן באמצעים טכנולוגיים וטכניקות נהיגה:
1. אובדן אחיזת גלגל בקרקע
2. התגברות על קמטי קרקע משמעותיים, לרבות מדרגות סלע
3. מעלה תלול הכולל בעיית אובדן אחיזה
4. מורד תלול
5. שיפועי צד
6. נסיעה בשבילים ליישום הנלמד תוך ביצוע עצמי כשבמקומות הבעייתיים המדריך שוב חונך כמו בתרגול מצבים בבודד.
תודה רבה לכל המשתתפים, תודה ליבואן סובארו לישראל.
היה יום נפלא! ניפגש בשטח.
תמונות מהקבוצה של איתי ועודד
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח:
תמונות מהקבוצה של אמיר נחומי
תמונות מהקבוצה של אלי שחף
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות