הדרכות שטח פתוחות דומות לאמרתו של פורסט גאמפ על קופסאות שוקולד, לעולם אתה לא יודע מה יהיה. הפעם קופסת השוקולד הייתה קטנה אבל מאוד מגוונת
מאת: חיים זרזר
17/03/21
חלק ניכר מהדרכות נהיגת השטח באתר מיוחדות למותג אחד, כך שההבדלים לא יכולים להיות גדולים יותר מהשוני שבין סובארו פורסטר ל-XV ובזמן האחרון גם לאיוולטיס. הדרכות פתוחות יכולות להיות יותר מגוונות, או הרבה יותר מגוונות, וכך בדיוק הייתה ההדרכה שהתקיימה אור לבוקר ה-26/02/2021, ביער בן שמן היפה והפורח. אמנם הקבוצה לא הייתה גדולה במיוחד עם חמישה משתתפים, ועוד שניים מהם עם דאצ'יה דאסטר, אבל בין הטויוטה לנד-קרוזר החדש, ג'יפ גראד צ'ירוקי חדש וג'יפ ליברטי ותיק, יש כמעט את כל המגוון שיש בכלי שטח. שלדה אחודה ושלדת סולם, עם הילוך כוח ובלי, מתלים נפרדים וסרנים חיים, נעילות ובלי ובקיצור, מכל הבא לשטח.
אי לכך ובהתאם לרוח הקבוצה המגוונת, החלק העיוני הפותח את היום היה מעט יותר מקיף ויכל בתכל'ס להימשך לאורך כל ההדרכה, אבל כולם היו להוטים לתת בגז, אז זה בדיוק מה שעשינו.
אתגר מספר 1 כמו תמיד הצליח להלהיט את רוח הנהגים והנהגות, שהבינו מיד לאחר ההתרגשות הראשונית כי מפה והלאה באנו לדבר ביזנס. כל כלי ויכולת העבירות האישית שלו. קבוצה קטנה ועניינית אומרת כי אפשר לעבור במהירות בין אתגר לזה שבא אחריו, וכך בדיוק היה - הייתי ממש צריך לגרד טוב את ה-בפנוכו של המוח כדי להיזכר מתי עברנו כל כך הרבה אתגרים ביום הדרכה אחד. מה שעזר גם לאווירה וגם לתקתוק, הוא אחד אריק כהן מצוות אתר השטח, שבא להתרשם מהדרכה פתוחה ותרם מנסיונו והידע הרב שלו, ונראה לי שכולם ידעו להעריך את הימצאותו, מעל לכולם כמובן שאני...
תודה לקבוצה המהנה ואני מאחל לאריק ולי שניפגש בשטח, ופעם זו ברור לי שכך יהיה!
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות