הדרכה פתוחה כמעט פרטית/אישית ל-3 כלי רכב בלבד, מאפשרת לימוד של כמעט אחד על אחד, ועדיין לעמוד על הבדלים בין מכוניות ומערכות שונות. קבוצה קטנה מאפשרת לנו להתנסות ביותר מכשולים בפרק זמן נתון – היה כיף ומלמד
מאת: דרור ברלי
20/05/21
עוד יום שישי עמוס בהדרכות ואני זכיתי להדרכה דה-לוקס: פתוחה עם שלושה כלי רכב בלבד, פאג'רו, גרנד-צ'רוקי ופורסטר-ספורט. שלושה כלי רכב שונים, אבל קרובים זה לזה מבחינת ליי-אאוט כללי די דומה, כאשר ההבדלים הם ביכולות השטח – קיומה של תיבת העברה עם הילוך כוח. איפה עובר הגבול?
הבסיס והעקרונות זהים. אחיזה, משיכה, דיפרנציאלים, נעילות, ABS, בקרת משיכה, בקרת יציבות, תיבות העברה, הילוך כוח, הנעה כפולה קבועה או מזדמנת, זויות מרכב, קוטר גלגלים, צמיגי שטח, מרווח גחון.... עולם רכבי השטח הוא עצום ורחב, אפשר לדסקס על זה שעות, ימים, שבועות, חודשים ושנים.... גם על נהיגת שטח – החל מאיך יושבים מאחורי הגה ואיך מסתדרים עם חגורת בטיחות כשצריך להסיט ראש אל מחוץ לחלון כדי לראות איפה מניחים גלגל, ועד לזויות הספציפית בגישה למדרגה כזו או אחרת, ואיך לטפס ואיך לרדת ומה עושים בזוית צד ואיך מתגברים על הצלבה ועל חריץ.... וכמובן איפה ההבדל בין פורסטר, פאג'רו וגרנד צ'רוקי. את הכל אני צריך לדחוס לשעה וחצי של דיבורים ואז יוצאים לתרגל מעשי ולחוות את ההבדל.
התחלנו בעליה טרשית, עם הצלבות ומדרגות ממתינה לצמיגי חתך נמוך על מנת לשסע אותם, נראית מאיימת אבל פחות נוראית ממה שנדמה בהתחלה וכאשר שמים את החששות בצד, בודקים אותה לפרטים ומתייחסים אליה נכון, גם מאחורי הגה הפורסטר היא אינה מהווה אתגר. עם הפאג'רו והגרנד צ'רוקי דגמנו גם עליות קשות יותר, כאלה שמצריכות הילוך כוח וזחילה מבוקרת. ירדנו במורדות עתירי חריצים שמאתגרים שלמות של פגושים, ולמדנו להתמודד איתם בבטחון ובבטיחות ולהימנע מנזקים. תרגלנו עבודה מול מכוון חיצוני והתמודדות בשיפוע צד, וסקרנו את תכולת ארגז החילוצים. כל אחד הכיר את נקודות הריתום ברכב שלו והתוודע לרצועות, שאקלים, קומפרסורים וערכת תיקון פנצ'ר שתיאורטית אמורה לתת מענה לחלק מהתקרים בשטח....
היה טוב, כיף, ומלמד. הכרתם את כלי הרכב שלכם לעומק, אני מקווה לפגוש את כולכם בטיולים בהמשך!
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
הדרכות נהיגה נוספות של אתר השטח:
הדרכת נהיגה בשטח טרשי - הר חורשן
הדרכת נהיגה בשטח טרשי - יער בן שמן
הדרכת נהיגה בשטח טרשי - 4X4 רך ו-2X4
הדרכת טיפוס מעלות קשים ביער בן שמן
הדרכת טיפוס מעלות קשים בהר חורשן
הדרכת נהיגה בשטח - חולות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
0 תגובות
תגובות