אם התרגלנו כבר להדרכות מלאות בעשרות רכבים ונהגים, בהן מגיעים כמה מדריכים ומתפזרים בקבוצות קטנות יותר ברחבי יער בן שמן, היום יש לי הדרכה פרטית לשני נהגים שהגיעו עם רקסטון אחד ויחיד. תענוג.
יום שישי בבוקר ונקודת המפגש שלנו ביער בן שמן עמוסה בעשרות רכבים, ועוד יותר מכך במשתתפים, שבאו לגלות את עולם השטח. אבל לי יש היום הדרכת בוטיק פרטית לשני משתתפים בלבד שהגיעו עם רקסטון מסוקס וזה אומר שאני אוכל לתת להם תשומת לב רבה יותר והם מצידם, הולכים לתרגל המון.
כמו כל הדרכה, אני מתחיל בחלק התיאורטי ומדבר על אחיזה בקרקע ועל חשיבות הצמיגים, על הכוחות שפועלים על הרכב ואיך ננצל אותם לטובתנו, איפה צריך לשים את הגלגלים, כמה רחוק להביט קדימה ומה הקו הנכון לעבור מכשול. דיברנו גם על מערכות ההנעה של הרכב, מכניות ואלקטרוניות ואיך בעצם כולן עומדות לרשותנו ומה הדרך הנכונה להשתמש בהן.
יצאנו לשטח ולחלק המעשי של היום בו עברנו בכמה תחנות בהן הסברתי תכל'ס, איך כדאי לתקוף מכשול תוך התייחסות לסוג הקרקע ולמבנה הרכב, כמובן ללא פגיעה ברכב או בטבע שמסביב. תרגלנו עליה תלולה ומלאה בחריצים בגדלים שונים, אח"כ גם ירדנו אותה תוך תשומת לב לפרטים ושיקולים מעט שונים מאלו שיש לקחת בחשבון בעליה. תרגלנו נסיעה בשיפועי צד תוך הסברים על הסכנות הכרוכות בכך ובעיקר ממה חייבים להיזהר והמשכנו לחלק נוסף של טיפוס עליות שונות והירידה מהן כשהמטרה העיקרית שלי היא להסביר לנהגים שאם רק יעבדו נכון, הרקסטון שלהם יודע לעשות הכל ובאופן מרשים ונעים.
ערן ואיציק, היה תענוג לבלות איתכם היום,
ולהתראות בשטח..
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
הדרכות נהיגה נוספות של אתר השטח:
הדרכת נהיגה בשטח טרשי - הר חורשן
הדרכת נהיגה בשטח טרשי - יער בן שמן
הדרכת נהיגה בשטח טרשי - 4X4 רך ו-2X4
הדרכת טיפוס מעלות קשים ביער בן שמן
הדרכת טיפוס מעלות קשים בהר חורשן
הדרכת נהיגה בשטח - חולות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות