קרוב לשני תריסר מכלי השטח של סובארו התרכזו ביום שישי ה-21/05/21 להדרכת נהיגת שטח ביער בן שמן. כמה שעות בלבד לאחר שמדינת ישראל התחילה לחזור לשגרה
צילמו: חיים זרזר והמשתתפים
מאת: חיים זרזר
25/05/21
עוד לפני שיוצאים לשטח הלכה למעשה, כדאי להבין כיצד להשתמש במכלולי הרכב והמערכות הנלוות, המכניות והאלקטרוניות. אולי זה ישמע מעט מוזר, אבל רובנו בעלי ניסיון של אי אלו שנים מאחורי ההגה, אך איננו בטוחים מה תפקיד הדיפרנציאל או כיצד פועלת מערכת ה-ESP, והאם היא טובה בשטח או שלאוו - ובדיוק בשביל מרבית הנהגים עוצב חלק זה. סקירה שמנסה לגעת בדברים המרכזיים, מבלי להכנס לקרביים של המערכות ולאבד את ההקשבה של המודרכים הדרוכים. דרוכים למה אתם תוהים, לצאת כמובן ולאתגר את עצמם ואת כלי רכבם במעבר שטח אתגרי כזה או אחר.
בחלק המעשי התלחלקנו לשלוש קבוצות אינטימיות יותר לטובת יחס אישי וזמן תרגול משמעותי יותר, ויצאנו לדרך. כל אחד מהמודרכים נתקל בשיפוע צד והסבר אודות הסכנה הכרוכה במצב זה, תרגל עלייה וירידה עם שימת לב מיוחדת לזויות גישה ונטישה, והבין מה זה הצלבת צירים וכיצד ניתן להמנע מכניסה אליה, או יציאה ממנה.
מקווים שתרמנו להבנה ולתפעול המעשי של המשתתפים, ועוד יותר מקווים לפגוש את כולם באחד הטיולים של סובארו ואתר השטח, או לבד באיזה מעיין נחמד. רק תזמינו לקפה בבקשה....
שניפגש בשטח.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - אביבית
03 ביוני 2021 ב 13:35
תמונות מדהימות
תודה לכל המדריכים המקצועיים
תגובות