שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

השקה ישראלית סוזוקי ויטארה וקרוס-אובר היברידיות

במהלך יומיים קיימה סוזוקי אירועי נסיעות בכביש על מנת לחשוף את הסוכנים באולמות ליתרונות והחידושים של הויטארה והקרוס-אובר ההיברידים החדשים של היצרן היפני.
הדריכו: קובי בצלאל ועופר אוגש

1622911803742

היברידי חדש בסוזוקי

על מנת "ליישר קו", לעמוד בתקנות זיהום האוויר החדשות ולשפר את צריכת הדלק של רכביה הגדולים משיקה סוזוקי את הויטארה ואת הקרוס-אובר בגרסה היברידית עם ממיר וסוללה של 48V.
אנחנו (אתר השטח) נקראו להדריך את ההשקה הדינאמית לסוכנים של מכשירי תנועה - יבואן סוזוקי לישראל, בכבישים של השפלה והרי ירושלים, במטרה להכיר ולהתנסות עם כלי הרכב החדשים וגם ליהנות מגיבוש חברתי מחוץ לאולמות המכירה.

קישור ליומני המסעות והדרכות הנהיגה של מועדון סוזוקי 4X4

1622911804629

היברידי על שום מה?

את מנועי הבעירה פנימית, בנזין או דיזל, כולנו מכירים ומבחינת זיהום אוויר, צריכת דלק וגם ביצועים נראה שהטכנולוגיה הגיעה לשיאה מבחינת ניצול הדלקים באופן האפקטיבי ביותר. הפתרון שמציעים כיום יצרני הרכב בעולם - מהגדולים ביותר ועד לקצה כמו פרארי, זו הנעה משולבת של דלק וחשמל, כלומר היברידי - משולב.
השילוב של שני אמצעי הנעה, האחד מנוע קונבנציונלי (בנזין או דיזל) והשני מנוע חשמלי, אחד או יותר, הניזונים ממצברים מיוחדים הנמצאים ברכב מקטין את תצרוכת הדלק, מפחית את כמות המזהמים הנפלטת לאוויר ולרוב אף משפר את הביצועים בזכות העוצמה של מנועי החשמל.
הפתרון של סוזוקי לנושא ההיברידי כולל מערכת קלה במשקל (של המצברים וכלל מערכת החשמל) ופשוטה לשילוב ברכב. מנוע בנזין טורבו 1.4 ליטר מסוג K14D Boosterjet מופחת משקל עם שיא מומנט הזמין מ-2,000 סל"ד, ובשילוב טכנולוגיה היברידית במתח נמוך של 48V. הסוללה למערכת ההיברידית הינה מסוג ליתיום -יון המפעילה מנוע המשולב באלטרנטור בשם ISG - Integrated Starter Generator , המספק 13.4 כ"ס והעוזר למנוע הבנזין בשלבים שונים בנסיעה. הסוללה ההיברדית וממיר המתח מ-28V ל-12V של מערכות כלי הרכב קטנים וממוקמים תחת המושבים הקדמיים.
שני המנועים יחד מביאים את הויטארה לתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות.

1622911805276

מערכות בטיחות בסוזוקי

בכל כלי הרכב של סוזוקי יש כיום מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות מערכות התראה ומערכות אקטיביות לבלימה אוטונומית, תיקון הגה לחזרה לנתיב בויטארה, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית בויטארה ובקרוס-אובר, המאפשרת נסיעה בכביש המהיר במהירות התנועה תוך כדי שמירת מרחק בלימה קבוע למול הרכב לפנים ובויטארה גם מערכת בקרת שיוט לזחילה בפקקים (מתנתקת במקרה של עצירה מלאה).
סוזוקי ויטארה היברידית עושה שימוש במערכת בטיחות מקורית ומתקדמת המזכה אותה בישראל בדרגת בטיחות 6 בדגמי GLX ודרגת בטיחות 7 בדגמי GLXV (בשל הכרה במצלמה אחורית מקורית) ובציון חמישה כוכבים במבחן הבטיחות האירופי: יורו EuroNcap (נבדק בהשקה בשנת 2015).
מערכת הבטיחות כוללת בן היתר:
• שבע כריות אוויר
• תיקון (אקטיבי) לשמירה על נתיב
• זיהוי שטח מת
• בקרת שיוט אדפטיבית
• התראה על תנועה חוצה מאחור
• התראה על אחיזת הגה ועייפות נהג

1622911805801

נתונים ורמות גימור - סוזוקי ויטארה

הויטארה ההיברידית נמכרת ב-2 רמות גימור – ויטארה עם מנוע 1.4 ליטר טורבו ברמות גימור: GLXV ו-GLX עם טכנולוגיה היברידית, כאשר דגמי הבנזין 1.4 טורבו (ללא המערכת ההיברידית) ימשיכו להימכר עד סוף השנה הנוכחית.
בהמשך תגיע ארצה גם ויטארה 4X4 היברידית ואנו מחכים לה...
הויטארה ההיברידית מציגה פליטת CO2, נמוכה יותר ב-20% מדגמי הבנזין. הפליטה (CO2) המעודכנת בדגמים ההיברידים עומדת על 126 גרם בעוד שבדגמי הבנזין עמדה הפליטה על 156 גרם עם ציון - קבוצת זיהום 4 (דגמי 4X2 ) בציון ירוק של 166. לעומת קבוצת זיהום 8 (ציון ירוק 188) בדגמי הבנזין הנוכחיים. היצרן מצהיר על שיפור משמעותי של 17% בצריכת דלק לעומת דגמי הבנזין. ויטארה 1.4 טורבו היברידית: 16.86 ק"מ/ל' לעומת ויטארה 1.4 טורבו בנזין: 14.45 ק"מ/ל'.

רמות גימור:
1. ויטארה GLX היברידית תגיע עם מפתח חכם, תאורת לד, חיישני תאורה וגשם אוטומטיים, רמת בטיחות 6 הכוללת תיקון נתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, 7 כריות אוויר, זיהוי שטח מת, התרעה על תנועה חוצה לאחור, מערכת מולטימדיה מקומית 10 אינץ' עם הפעלה קולית ללא צורך בהורדת הידיים מההגה, להגברת הבטיחות.
2. ויטארה GLXV היברידית שבנוסף תציע שמשות כהות (glass privacy), חישוקי סגסוגת 17 אינץ' (גודל זהה ל-GLX) מהודרים ומלוטשים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, ריפודי זמש קטיפתי משולב דמוי עור, מערכת מולטימדיה מקורית 7 אינץ' הכוללת קישוריות לסמארטפון ומצלמה אחורית מקורית, חימום ואיתות במראות הצד. דגם זה יזכה לרמת בטיחות 7 - מהגבוהות בקטגוריה.
3. ויטארה GLXV היברידית 4X4 שתגיע רק בהמשך השנה כוללת בנוסף מערכת 4X4 ALLGRIP עם מצבי MODE משתנים בהתאם לשטח:
SNOW&MUD / LOCK / AUTO / SPORT

1622911806434

סוזוקי - תמורה ברורה למחיר

רכבי סוזוקי ידועים באמינותם, בעלויות אחזקה נמוכות ובשמירת ערך "המחירון" בשוק יד 2. מהשקת הויטארה בשנת 2015 ועד היום נמסרו 14,500 כלי רכב, רובם לשוק הפרטי. משנת 2013 - השקת הקרוס אובר בישראל נמסרו 33,600 כלי רכב, וגם כאן כ-85% לשוק הפרטי.

קישורים להשקות קודמות רלוונטיות של סוזוקי:

הדרכת השקה: סוזוקי ויטרה עם מנוע ליטר וסוזוקי ג'ימני 2019

הדרכת השקה: סוזוקי ויטארה עם מנוע טורבו

השקה באירוע מכירות: סוזוקי קרוסאובר 1.4 טורבו בנתיב המהיר

הויטארה ההיברידית החדשה תוצע בשני דגמים (בהמשך גם ב-4X4) ואלו מחיריה:
סוזוקי ויטארה היברידית GLX אוט' 1.4 טורבו 136,990 ₪
סוזוקי ויטארה היברידית GLX אוט' 1.4 טורבו – דו גווני 139,990 ₪
סוזוקי ויטארה היברידית GLXV אוט' 1.4 טורבו 141,990 ₪
סוזוקי ויטארה היברידית GLXV אוט' 1.4 טורבו – דו גווני 144,990 ₪

1622911807325

סוזוקי עוברת בימים אלו לאולם מכירות חדש וגדול בתל אביב. האולם מעוצב עם אלמנטים יפנים ובמרכזו גן עם צמחיה, במבוקים ומים זורמים. אנחנו ניהננו להתחיל את אירועי ההשקה באולם שזה עתה התחיל את פעילותו.

1622912185695162291218645016229121871441622912187965162291218852916229121891881622912189776162291219032816229121909541622912191558162291219225116229121937371622912195009162291219600216229121966381622912197308

162297762453516229776254271622977625032

162291219796616229124791541622912479632

16229123190451622912319576162291232035216229123211741622912322099162291232302116229123235851622912324415162291232517416229123259461622912326912162291232746716229123279961622912328632162291232952016229123301251622912330953162291233153016229123321711622912332911162291233375316229123344681622912335149162291233576816229123363461622912480148