התכנסנו ביום שישי חם קבוצה של רקסטונים ואני ליום הדרכה לנהיגת שטח בדיונות.
רבים האנשים שחושבים שנהיגה בדיונה זה פשוט וקל, אבל לא כך הדבר.
ישנם כאלה שקונים ג'יפ ונוסעים ישר לדיונה עם כל החברים והמשפחה, חמש דקות והם נעצרים ומבקשים עזרה וזה משום שנהיגה בדיונות/חולות מחייבת מיומנות ולכן התכנסתנו כאן.
התחלנו את היום בקפה ומאפה כיאה ליום הדרכה. בעלי הרקסטונים הגיעו מכל קצוות הארץ, היה לי חשוב שהם יצאו מהיום הזה כשהם יודעים איך לנהוג בדיונה, וכך באמת היה.
אחרי הדרכה עיונית של כשעה בה חזרנו על מכלולי הרכב (רוב המשתתפים היו בהדרכת נהיגת שטח טרשי ולכן הכירו את הנושא) ועל המשמעות של הנהיגה בחולות לעומת הסלעים, על הסכנות בדיונות ואיך בכלל מתחילים עם זה.
מכאן והלאה עברנו למעשי.
התחלנו בהורדת אוויר בצמיגים, דיברנו על איך להוריד וכמה להוריד. כדי שירגישו את המשמעות של הורדת אוויר ביקשתי שלו יורידו הרבה, שיגיעו ל-25 PSI. וככה התחלנו בנסיעה בשביל שמוביל לדיונה הגדולה.
הרקסטון מוכיח לנו שהוא רכב קשוח לא פחות מאחרים, עבר את המסלול בקלי קלות.
ואז הגענו לדיונה הגדולה, וכאן התחילו הצרות הגדולות, לא כזה קל...
וכאן עצרנו להוריד עוד אוויר, הפעם הורדנו ל-15 PSI ופתאום הרקסטון שלנו רץ למעלה!
האדרנלין היה בשיאו, כולם עלו וירדו כאילו אין מחר, פתאום גילו את יכולות הרקסטון שלהם אושר עילאי! אחרי הכל באנו ללמוד נהיגת חולות ולא רק טיפוס של הדיונה.
כאן המשכנו להדרכה על ירידה תלולה, משיכה של הרכב בהתנגדות לנהג ועוד כמה טיפים.
אחרי הפסקה עברנו ללמוד על חילצים. הכוונה הייתה לגרום לאחד הרכבים לשוקע בחול כדי שיחלצו אותו. אבל לא היה צורך, אחד הרכבים נתקע בחולות וכאן הייתה ההזדמנות ללמוד איך מחלצים, אפילו אני כמדריך שקעתי בחול וגם אותי משכו.
בהמשך עשינו מסלול שכלל עליות וירידות ונסיעה בשביל חול טובעני יותר.
סיימנו בשיחת סיכום ומילוי אוויר בצמיגים.
מקווה שנהתם ולמדתם כמה דברים חשובים.
נתראה בטיולים.
תגובות